Stel hier je persoonlijke vraag #2

Ter aanvulling: Openbaar of christelijk staat los van de soorten vernieuwend onderwijs als Montessori, jenaplan of Dalton. Je kunt bv ook op een christelijke Montessorischool gezeten hebben. Dan is 1 stem niet afdoende. @Briseis

10 likes

2 dezelfde voornamen is zo onpraktisch als één van post krijgt en alleen de voorletter er staat

1 like

Blijkbaar was mijn school een ‘algemeen bijzondere school’.

aka een soort vrije school maar toch niet helemaal.

Edit: Volgens mij was het in ieder geval in mijn tijd net zoals bij @Evenveel Jenaplan trouwens! Herkende de term weer toen ik hem las haha

Ah shit had ik toch voor meerdere opties selecteren moeten kiezen.

1 like

Ik denk hier serieus over na, heb ook al namen gecalled bij vriendinnen en m’n zus. Maar ik ga nooit kinderen krijgen want ik heb geen kinderwens, maar just in case :see_no_evil:

2 likes

Het is dat heel erg op mijn moeder lijk, want als je me met mijn vader/broertje/zusje zou vergelijken zou je denken dat ik van melkboer ben.

Edit: Oh nee grapje, qua innerlijk ben ik zowat een kopie van mn vader. Toch niet helemaal van de melkboer gelukkig

Je kan ook wel van de melkboer zijn en alsnog op je moeder lijken ;p

2 likes

Ja haha bedacht me dit net ook dus heb net mn post geedit.

Ik zat ook op een katholieke school, maar voelt voor mij wel als een wezenlijk verschil met een christelijke school, die zijn in mijn ogen veel meer op de bijbel gericht. Wij deden vrijwel niets met de bijbel (en van wat ik weet van andere katholieke scholen ook niet), terwijl de mensen die ik ken die op een christelijke school hebben gezeten altijd moesten bidden en bijbellessen en zo hadden.
Heb dus nu op Anders gestemd, maar als er Gelovige school oid had gestaan had ik daarop gestemd. (Overigens ben ik zelf helemaal niet gelovig en ook nooit geweest
)

Edit: nu ik dit teruglees, voelt het een beetje als mierenneuken, maar ik zou mijn basisschool dus nooit aanduiden als christelijk, maar is misschien een gevoelskwestie

4 likes

Wij hebben altijd gewoon bakjes staan met allerlei snackjes en iedereen graait eruit. Vind dat eigenlijk totaal niet vies? Als iemand zijn hand en vingers gaat aflikken en daarna weer een handje pakt vind ik dat wel goor

2 likes

Haha, wat apart. Ik heb nooit geweten dat RK niet bij iedereen onder Christelijk valt, ik gooi alle geloofsrichtingen die daarop lijken (ook de Amerikaanse dingen als Latter Day Saints en zo) onder die noemer.

Toevoeging: ik zat trouwens op een protestantse basisschool en wij hadden inderdaad wel bidden en bijbelverhalen en zo, maar ik heb -ook achteraf- nooit het gevoel gehad dat dit drukkend oid was. Maar misschien is dat omdat de school verder wel gewoon chill en ‘open’ was en er ook genoeg kinderen zaten zonder gelovige ouders of met een ander geloof.

ik snap wat je bedoelt. Tuurlijk valt het katholicisme onder het christendom, maar met “christelijke school” wordt doorgaans protestants-christelijk bedoeld, rooms-katholiek wordt mestal apart zo benoemd.

Is trouwens ook mijn ervaring dat bij RK zo goed als niets te merken is van religie en bij protestants-christelijk wel!

4 likes

Technisch gezien de combi van NG en NT, omdat ik NG met wis B en natuurkunde deed (geloof dat het zo zat).

1 like

dit is van na Mijn Tijd. maar ik heb alle talen genomen die ik kon nemen en wiskunde eruit gegooid.

2 likes

Ik heb een C&M en E&M diploma! :blush:

1 like

Idem dito :grimacing:

1 like

Maar filosofie en Grieks zijn gewoon vrije ruimte, dus dat maakt voor je profiel als het goed is neit uit.

Wat waren de vrije ruimte vakken? Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wie welke vakken los koos.

Ik heb juist zo snel mogelijk de talen eruit gegooid haha

1 like

Ik ben van vwo naar havo gegaan omdat je op havo bij cultuur en maatschappij wiskunde kon laten vallen, op vwo was dat wel verplicht. Baal ik nu soms wel van omdat ik op havo dus alleen nog maar de vakken had die ik op vwo ook gewoon goed kon. (Alle talen, maatschappijwetenschappen, gs, ak en kunst en volgens mij was dat serieus mijn hele pakket haha?)

C&M + Informatica. Ik wilde heel graag Spaans erbij, maar er waren helaas te weinig aanmeldingen. Geen idee waarom ik dan Informatica had gekozen

CKV3 wilde ik kunst, maar er was geen leerkracht, dus had ik muziek.

Ik was het eerste jaar wat profielen moest kiezen, dus nog een beetje een zooitje.