Oh, ja, als je op een gymnasium zat, is dat wel logisch. Ik had dus uit vrije wil Grieks en Latijn gekozen. Ook een beslissing die ik achteraf anders zou maken (Grieks houden, Latijn als een baksteen laten vallen, en Duits erbij kiezen).
Nou ik stond voor alle beta vakken een onvoldoende (wiskunde, natuurkunde en economie). Waardoor ik soort van verplicht eigenlijk naar havo moest, daar zou ik die vakken niet meer hebben en wiskunde ook kunnen laten vallen. Maar achteraf gezien vind ik het een heel stom besluit van die docenten, omdat ik met een profielkeuze op het vwo natuurlijk ook C&M zou kiezen en dan wiskunde C had kunnen nemen. Kansberekening etc (dus wiskunde C) was ook het enige onderdeel waar ik ooit een voldoende voor haalde en dat was een 8, dus volgens mij hebben ze zich totaal niet in mijn situatie verdiept. Voor geschiedenis, aardrijkskunde en de talen stond ik echt allemaal hoger dan een 7,5.
Ik deed C&M met economie, maar omdat ik niet ook m&o deed telde het niet als een E&M profiel. Heb er Spaans bij gedaan en tekenen (twijfel of dat vrije ruimte was of vast)
Welke vakken had jij op de middelbare school in je vrije ruimte? (dus zelf kiezen, niet verplicht gedeelte). Ik heb deze vakken van wikipedia en ik geloof dat ze voor mijn school compleet zijn, maar ik dacht dat scholen soms ook Spaans of Chinees konden bieden?
- Aardrijkskunde
- Algemene natuurwetenschappen
- Bewegen, sport en maatschappij
- Biologie
- Duitse taal en literatuur
- Economie
- Franse taal en literatuur
- Filosofie
- Geschiedenis
- Griekse taal en literatuur
- Informatica
- Kunst (algemeen, beeldende vorming, dans, muziek, drama)
- Latijnse taal en literatuur
- Maatschappijwetenschappen
- Management en organisatie / bedrijfseconomie4
- Natuur, leven en technologie
- Natuurkunde
- Scheikunde
- Wiskunde D
- Mijn school bood nog deze optie:
0 stemmers
Was het een los vak tekenen? Ik had namelijk beeldende vorming en dat was voornamelijk tekenen en daarnaast de theorie met kunst algemeen. Dus ik denk dat je met kunst wel het meest passende gekozen hebt.
Welke je zelf had gekozen.
En wij hadden ook ANW en maatschappijleer als verplichte vakken in de onderbouw, maar wikipedia gaf ze als optie dus ik heb ze er maar bij gezet ;p
Meer mensen die Grieks hebben gedaan dan mensen die Latijn hebben gedaan? Dat is nieuw :o
Hebben jullie je middelbare school nog op je CV staan?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Wel dat ik daar op school heb gezeten, geen vakkenpakket oid. Wel op Linkedin trouwens, maar dat was omdat die anders zo leeg was haha
Same, mocht gelukkig gewoon vakken kiezen. Had een rare mengeling van extreem beta (natuurkunde, scheikunde, biologie, wiskunde B) en talen (Nederlands, Engels, Frans, Latijn).
Ik heb wel Latijn gedaan, maar dat was gewoon verplicht (gymnasium) dus daarom heb ik er niet op gestemd. Zal wel bij meer mensen zo zijn!
Ja maar je moet wel kiezen uit Grieks of Latijn. Dus niet echt âvrije ruimteâ maar wel een soort keuze, haha. Heb daarom wel gestemd op Grieks.
Jaaaa ik heb Spaans als examenvak gehad! En Wiskunde C, dat moest bij ons op VWO, C&M pakket. Joe, was er rete slecht in en ben zelfs in Leiden naar examencursus geweest. Ergens schaam ik me ervoor, aan de andere kant denk ik: boeien. Heb wel statistiek tijdens mân bachelor met een 8,5 afgesloten dus ergens kan ik wel iets.
Ligt er bij mij heel erg aan hoe lang ik nog moet. Als het niet heel lang meer duurt blijf ik gewoon zitten, maar als ik nog een uur zou moeten zou ik wel ergens anders gaan zitten
Ik zou dan idd gaan denken dat ik stink oid (behalve als diegene naar een reisgenoot gaat), maar zelf zou ik als ik wat reisziek zou zijn wel verplaatsen als een plaatsje vrijkomt waarbij je vooruit kan reizen.
C&M met biologie, aardrijkskunde, Duits en beeldende vorming ïž
Ik ging in de 3e bijna niet over omdat ik voor scheikunde, wiskunde, natuurkunde en economie een onvoldoende stond. Wat een vreselijke kutvakken waren dat. Ik deed zo mijn best ervoor maar haalde super slechte cijfers. Een keer had ik een toets van natuurkunde en ik dacht echt dat ik het eindelijk snapte en goed had gemaakt, had ik een 2. Moest bijna huilen midden in de klas omdat ik zo gefrustreerd was
Maar al die vakken kon ik er gelukkig uit gooien
In de bovenbouw ging ik echt met veel meer plezier naar school omdat ik vakken had die mij echt interesseerden en waar ik goed in was.
Ik voel me als Vlaming een beetje buiten gesloten, haha. Ik heb Latijn-Wiskunde (met 6 uur wiskunde) gedaan. Dat was in mijn ogen de meest brede richting waarmee ik nog alle kanten uit kon na het middelbaar (aangezien ik ook nog wel redelijk wat wetenschappen en talen had). Ik had nog géén idee wat ik daarna wilde studeren. En ik heb 1 jaar Grieks gedaan, maar dat lag me echt niet, ik herinner me vooral heel veel uitzonderingen op uitzonderingen op uitzonderingen van regels .
Dit zou een soort van biecht kunnen zijn maar als je âlagerâ bent begonnen en wat betreft opleidingsniveau bent opgeklommen dan werkt het soms in je voordeel als ze dat op je cv zien. (Althans dat is mijn persoonlijke ervaring.)
Bij een vierzits verplaats ik wel makkelijk, maar bij een tweezits vind ik het ongemakkelijker ofzo, alleen als ik of die ander veel bagage heeft verplaats ik wel anders is het de moeite meestal niet waard