Stel hier je persoonlijke vraag #2

Nee. Of ja. Haha, in België kun je geen vakken laten vallen, maar je kiest wel 2 dingen waar je focus op wil leggen, bijvoorbeeld Latijn, Grieks, moderne talen, wiskunde, wetenschappen, economie, etc. Afhankelijk van je focus, krijg je de andere vakken in mindere mate (zo heb je een stuk minder wetenschappen en wiskunde als je kiest voor Latijn-Grieks of Economie-Moderne talen). Latijn en Grieks zijn de enige vakken die je helemaal niet hebt, als je die niet kiest. En als je focus wiskunde kiest, kan je nog kiezen tussen 6 of 8 uur wiskunde per week (dat is het enige vak waarbij je echt kunt kiezen voor het aantal uur). En elke school heeft nog enkele uren “vrij te kiezen”, ik geloof dat mijn school daarbij voor Duits koos, maar in andere scholen kan dat anders zijn. Ik had daar zelf geen keuze over. Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is, haha.

(Ik heb het hier over ASO, wat overeenkomt met vwo en gymnasium, denk ik?)

1 like

Hoezo een biecht ?

Ik heb het er alleen niet opstaan omdat ik een mooie template van word had gebruikt en geen ruimte meer over had hehe :woman_shrugging:

1 like

Oh, dat kan wel! Ik heb iig wel Duits gehad (naast uiteraard Frans en Engels, ondanks dat ik geen moderne talen heb gekozen). Ik zat voor wiskunde samen met de klas die 8 uur wiskunde had, alleen hadden zij dan nog 2 uur extra alleen. Ik kan me niet herinneren of zij dan nog Duits hadden of niet.

Edit: Oh, en mijn school gaf geen Spaans in het normale lessenrooster, maar dat kon je wel als extra activiteit over de middag doen. Zoals je ook sport, schoolkoor, dans of andere activiteiten over de middag had.

Christelijk, maar de enige reden waarom dat was omdat het tussen de 5 en 10 minuten lopen is. We hadden wel veel bijbel lessen en bezoeken aan de kerk, maar dat komt er van als de school naast een kerk zit.

Omdat mensen het tegenwoordig al gauw opscheppen vinden als je vertelt dat je bent opgeklommen of hoogopgeleid bent. (Althans deels in mijn directe omgeving wordt dat afgedaan als interessantdoenerij omdat sommige mensen er geen opleiding hebben genoten (of iets hebben afgemaakt). Een beetje zoals “doe maar normaal dan doe je al gek genoeg”. En dan moet ik dus altijd voorzichtig zijn. :'D

2 likes

Ik ben

• Linkshandig
  • Rechtshandig

0 stemmers

Mijn moeder is

• Linkshandig
  • Rechtshandig

0 stemmers

Mijn vader is

• Linkshandig
  • Rechtshandig

0 stemmers

• Verder studeren en pizza bestellen.
  • Stoppen met studeren en stoofpot met appel en wortel maken.

0 stemmers

Meer omdat ik trek heb in pizza dan dat ik vind dat je moet studeren… :sweat_smile:

1 like

Lief :heart:️, maar die stoofpot maak ik sowieso nog 1 van de volgende dagen, aangezien ik de ingrediënten al in huis heb. En ik zit in een goede studeerflow. De poll is iig duidelijk, ik heb de pizza al besteld :yum:.

1 like

Welke activiteiten onderneem jij regelmatig in je eentje zonder je ook maar een beetje opgelaten te voelen?

• Uit eten gaan (dineren)
  • In een tentje lunchen of ontbijten
  • Naar de bioscoop
  • Naar een concert
  • Naar een discotheek
  • Naar een kroeg
  • Op strandvakantie gaan
  • Op een lange reis gaan
  • Op citytrip gaan

0 stemmers

N.a.v. het antwoord dat je hierboven hebt gegeven, zou je liever hebben gehad dat je meer vinkjes had kunnen zetten?

• Ja, ik zou meer schijt willen hebben en vaker iets alleen willen ondernemen als ik niemand heb om mee te gaan
  • Nee want ik doe alles al alleen waar ik zin in heb
  • Nee, ik doe niet veel alleen maar ik vind het ook gewoon niet leuk om alleen te zijn
  • Anders

0 stemmers

Wow ik zit dit nu terug te lezen. Is ‘in je eentje’ eigenlijk wel normaal nederlands?

• Ja
  • Nee
  • Whatever

0 stemmers

1 like

Heb jij deze maand al kerstmuziek geluisterd?

• Ja, ik hou der van
  • Nee joh

0 stemmers

Wel al een soort van kerstfilm gekeken, haha.

4 likes

Je had inderdaad een los vak tekenen (TeHaTex = tekenen handvaardigheid en textiel iets?) en Kunst algemeen. Voor kunst was het eindexamen op een computer vgm maar mijn school bood alleen tekenen aan.
Ik had tekenen erbij genomen zodat ik mijn andere extra vak kon laten vallen als het te moeilijk werd. Nou na het tekenen examen dacht ik (en de andere 8 mensen uit mijn klas haha) dat we gezakt waren, dat was het moeilijkste examen uiteindelijk. Zo een slecht idee uiteindelijk

Latijn óf Grieks was verplicht (Gymnasium), maar ze noemden de tweede taal wel een éxtra ‘keuzevak’ dus geen idee. Heb ze allebei maar aangevinkt in de poll :nerd_face:

Wat vind je van Star Wars? :3 :heart:

• Geweldig
  • Kut
  • Geen mening

0 stemmers

• Harry Potter
  • Star Wars
  • Helemaal niks

0 stemmers

Dan vraag ik wel of een vriend van mij co-parent wil zijn omdat ie zelf moet adopteren. :blush:

1 like

Ik heb geen huisdier dus dat is makkelijk praten, maar vind dat toch de minst ingrijpende gebeurtenis denk ik, als in, die beïnvloedt je leven uiteindelijk het minst.

2 likes