Stel hier je persoonlijke vraag #2

Uitlepelen, of helemaal pellen en dan afhappen, of op een boterham of in een salade. Net waar ik zin in heb ;p

En als uitlepelen of pellen en afhappen met een kilo zout, lekkah

2 likes

Ik doe thuis ook alleen de bovenkant eraf halen en dan met een lepeltje opeten maar dat is blijkbaar niet heel normaal, haha

3 likes

Hoe typ je op je mobiel

• Typen met twee duimen
  • Typen met één vinger
  • Swypen met één vinger
  • Swypen met duim
  • Anders (??)

0 stemmers

En op de pc, kan je tien vinger blind typen?

• Ja
  • Nee
  • Vroeger wel

0 stemmers

Ik typ op mijn mobiel met mijn linkerduim en rechterwijsvinger. Geen idee hoe dat zo is gekomen. :sweat_smile:

3 likes

Heb een afspraak maar diegene is (weer eens) te laat. Ikzelf ben echt altijd op tijd (als ik niet word beïnvloed door verkeer/ov) en kan er echt niet tegen als mensen te laat komen (als ze het zelf in de hand hebben).

Ben jij altijd op tijd bij afspraken? (Als je het zelf in de hand hebt)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Erger je je als mensen te laat komen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik vind te laat komen een vorm van arrogantie.:speak_no_evil: Overmacht daargelaten want dat kan iedereen gebeuren maar ik ken een aantal structureel laatkomers en ik vind het zo arrogant om iemand anders maar op je te laten zitten wachten. Vriendin van mij is standaard ruim een half uur te laat, maar meestal meer. Echt gruwelijk vervelend.

47 likes

Dit vind ik dus ook. En ik vind het ook gewoon respectloos. Ook alsof de ander hun tijd minder waard is dan van diegene die te laat komt. En zo ga je ook gewoon niet met vrienden om vind ik. Zo af en toe kan het gebeuren, maar structureel is gewoon niet oke vind ik.

5 likes

Beschouw jij jezelf als verslavingsgevoelig?

• Helemaal niet
  • Een beetje
  • Behoorlijk
  • Heel erg

0 stemmers

Ligt er wel een beetje aan wat. Gamen/drank/drugs/gokken totaal niet, internet, online shoppen en aandacht van een bepaald persoon blijkbaar wel :sweat_smile:

5 likes

Me :sweat_smile:

(Niet te serieus nemen :roll_eyes: )

Behalve bij belangrijke afspraken. Gelukkig ga ik met mensen om die net zo zijn. En de gene die mij lang genoegen kennen houden al rekening mee dat ik te laat zal zijn. En juist verrast zijn als ik een keer op tijd ben.

13 likes

Ik denk een beetje omdat ik verslaafd ben aan sociaal roken. Zodra het gezellig wordt wil ik een peuk roken. Maar ik ben vooral obsessiegevoelig. Als ik iets ontdekt moet ik METEEN ALLES hebben. Of een artiest, dan moet ik meteen alle albums downloaden, concerten opzoeken, alleen nog maar dat luisteren, trouwen en babies krijgen. Maar dat gaat ook wel weer over. Dus ben dan een tijd he-le-maal verslaafd. Maar het slijt. En dan vind ik weer wat anders.

12 likes

En dan zo’n redenering; ja zo ben ik nou eenmaal. Als je altijd te laat bent. Nou, dan ben je maar lekker zo buiten mijn vriendenkring. Dikke doei! Beetje respect voor mijn tijd mag ook wel.

33 likes

Nooit. Mijn nekharen gaan overeind staan van eigeel. Alleen de geur ervan ga ik al over mijn neem :joy:

4 likes

Maar tijd is wel cultuurbepaald, in Nederland zijn we graag pietje precies, in andere landen veel minder. Ik spreek meestal een tijdsvlak af, van ik ben er tussen dan en dan ongeveer, of oh ik kom ergens in de namiddag langs, vind ik ook veel chiller als mensen dat bij mij doen dan als ze precies stipt op een tijdstip voor de deur staan. Of als ze het helemaal ingepland hebben en dan ook per se op een vast tijdstip weer weggaan. Ik vind dat je gewoon soepel met tijd moet omgaan, het is maar tijd joh en wat maakt het nou uit aan het eind van de dag als je even wacht op iemand of doe alvast iets anders. Neem ff een extra kopje koffie en lees een boek terwijl je wacht, kan nog best fijn zijn ook. En als een afspraak uitloopt dan was t toch gewoon gezellig en Nouja dan sport je een keer wat minder lang of maak je morgen de ramen schoon.

Kan het ook totaal niet erg vinden als iemand een half uur te laat verschijnt, dan doe ik wel ff wat anders eerst. Beetje flexibel zijn vind ik belangrijk, vroeg of laat komt wel goed allemaal. Gelukkig zijn Mn vrienden net zo en appen we elkaar standaard van oh dom tijd vergeten kom er zo aan. Vind het wel beter zo ongedwongen, dan krampachtig met tijd omgaan. Vind het ook helemaal niet arrogant van oh jouw tijd is niks waard, vind dat mensen veel te moeilijk doen over hun “kostbare tijd”, relax gewoon joh niet alles hoeft efficiënt te zijn.

Maargoed, dit is denk ik een impopulaire mening.

23 likes

Hoe kijk jij films? (of series)

• Bioscooppas/kaart
  • Netflix
  • Videoland
  • HBO (via ziggo Go)
  • Film 1
  • Anders

0 stemmers

Vind het juist goed dat je je mening geeft ook al is hij misschien impopulair. Snap jouw punt aan de ene kant ook wel, maar ik spreek echt altijd precieze tijden af en dan sta ik bijv. in de kou te wachten o.i.d. en dat is gewoon erg vervelend. Misschien maakt ook nog een verschil als je met vrienden afspreekt of een afspraak bij de dokter hebt, dan is het wel handig om op tijd te zijn. Ligt er idd heel erg aan hoe jouw vrienden zijn en hoe zij met tijd omgaan.
Ik heb zelf slechte ervaringen met mensen die bijvoorbeeld altijd te laat komen op school en denken dat het niks uitmaakt terwijl veel mensen er last van hebben.
Maar van mezelf ben ik ook best perfectionistisch en hou ik van duidelijkheid dus op dit gebied ben ik dan ook heel erg zo.

3 likes

Amazon Prime.

Ik spreek meestal ook meer af rond een bepaalde tijd (bijv koffie drinken rond 11u). Ik ben er dan zelf om 11u (of zelfs meestal wat eerder), want ik haat te laat komen, maar ik vind het echt niet erg als de ander om 11.15u aankomt, dat vind ik nog steeds “rond” de afgesproken tijd. Maar als het meer dan een half uur wordt vind ik het gewoon aso, want dan zit ik daar te wachten. En ja, ik kan me prima vermaken met een boek oid, maar ik had ook een half uur langer kunnen slapen, of mijn afwas kunnen doen, of boodschappen, of kunnen stofzuigen, of weet ik het, en dat kan nu dus niet. Ik lees liever een boek thuis in mijn luie stoel dan ergens in een koffietent waar ik 3,5 euro voor een koffie betaal…

2 likes

Wat stom van me eigenlijk!! Sorry haha!

Als je op voorbaat dat weet dan ga je zelf toch lekker niet om met zulke mensen. Er zijn gewoon mensen die echt geen gevoel voor tijd hebben en het niet expres doen. En als men er bij mij moeite mee hebben dan moet je maar niet met mij omgaan. Zal er niet wakker van liggen :slightly_smiling_face: .

1 like

Hahaha ok…

13 likes