Maar er kan toch gewoon een middenweg van wederzijds respect bestaan? Als jij altijd te laat bent kun je toch extra je best doen om (ongeveer) op tijd te komen bij vrienden die dat belangrijk vinden en andersom kunnen die vrienden ook leren aanvaarden dat jij niet perfect op tijd opdaagt als dat niet nodig is.
Maar die mensen komen toch ook niet elke dag te laat op werk? Waarom dan wel bij vrienden
Denk het niet en weet ik niet. Ik ben zelf nooit later dan 5 a 10 min. En die ene keer dat het langer duurt dan is er in de tussen tijd ook echt iets gebeurd. Maar ik meld het altijd netjes en ik bied mijn excuses aan zodra ik aan kom. Ik doe het ieder geval niet expres!
Ik kan er ook wel goed tegen als vrienden wat later zijn, maar laatst had ik om 1 uur afgesproken met een vriendin voor lunch en toen kwam ze om 2 uur aankakken. En ik al die tijd een hongerklop. Dat vind ik wel kut.
Zelfde hier maar dan niet met mijn werk gelukkig.
Maar dan vind ik het ook een ander verhaal. Vijf a tien minuten vind ik geen probleem, maar als iemand een half uur later komt zonder wat te laten weten en dat dat eigenlijk standaard is kan ik mij daar wel aan irriteren.
Ja maar dat vind ik zelf ook niet netjes als dat gebeurd. Je kan op ze minst even wat van je laten horen. Maar voor mensen die dat doen heb ik geen verklaring.
Ik heb echt geen idee. Bij mij gaat echt mis tussen op tijd klaar zijn en de deur uitgaan. Ik kom uit een gezin waar mijn ouders strak en ruim op tijd waren/zijn altijd. Mijn vader vroeger als hij mij dan ergens kwam ophalen en ik stond niet op tijd op de afgesproken plaats dan reed hij gewoon weg hoor.
Dat heb ik ook en ik snap het ook echt niet!! Als ik eerder opsta heb ik het ook. Zo raar. Al sta ik een uur eerder op, ik kom alsnog te laat. Maar dit was bij mn vorige baan haha
Heb een vriendin die standaard te laat komt, dus daar kom ik nu ook standaard te laat als ik ergens afspreek, anders moet ik toch wachten. Normaal ben ik altijd 5-10 minuten vroeger, heb er een hekel aan om te laat te komen voelt zo onbeleefd
Al mijn exen werkten/studeerden in dezelfde sector en 2 deden zelfs letterlijk hetzelfde qua opleiding en beroep, en eigenlijk bijna iedereen die ik date is echt hooguit in twee sectoren in te delen en mân vrienden vinden dit opmerkelijk dus:
Werken/studeren veel van jullie dates/relaties in dezelfde sector? (telt ook als het er veel zijn en het maar in 2 categorieën in te delen is denk ik)
- Ja, allemaal
- Ja, toch zeker rond de helft of meer
- Er zaten er wel een paar tussen die iets in dezelfde richting deden, maar niet zoveel dat het opvallend is
- Nee, ik date ze van automonteur tot belastinginspecteur, het is altijd weer wat anders
- Ik heb nooit of maar 1x gedate/een relatie gehad
0 stemmers
Dat denk ik dus ook dat jezelf er meer mee hebt. Ik voel mij ook altijd schuldig als men op mij moet wachten.
Heb jij de verwarming al aangezet?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat voor soort verwarming heb je?
- CV
- Gaskachel
- Gaskachel als moederhaard
- Houtkachel
- Openhaard
- Niks
0 stemmers
Het laatste stukje over tijd over hebben. Dat heb ik ook weleens maar dan nog krijg ik het soms voor elkaar om te laat te komen of precies op het afgesproken tijd stip .
Thuis niks, in mn studentenkamer gewoon een kachel met een knop. Das cv lijkt me hé? Ik doe dat ding nooit aan, weet niet eens hoe het werkt.
Een kachel lijkt me een gaskachel
Vroeger was ik standaard 10 minuten te vroeg. Ik vond het in die tijd ook heel irritant als mensen te laat waren. Daarna heb ik zoân 9 jaar een relatie gehad met iemand die heel vaak te laat kwam. Ik heb ook een paar jaar bij zijn familie gewoond, die ook standaard te laat was (en vaak extreem). Ik heb het toen wel afgeleerd om altijd te vroeg te zijn, aangezien ik dan steeds moest wachten. Ik begon andere dingen te doen tijdens het wachten, waardoor de situatie uiteindelijk veranderde naar âoh, nog snel even dit of dat doenâ en ik zelf vaak te laat was, ook bij anderen (niet mijn ex of zijn familie). Op het einde van onze relatie was ik ook een echte telaatkomer geworden. En toen het uit was, bleef dat zo. Ik heb daar later wel aan gewerkt, dus nu is dat weer iets beter, maar ik vind het nog steeds moeilijk om tijd in te schatten. Ik heb nooit een goed idee over hoeveel tijd dingen innemen, dus dat over- en onderschat ik constant. Ik zet nu wel vaak een alarm zoân 5 Ă 10 minuten voor ik moet vertrekken, dat helpt.
Haha, dit inderdaad, ja!
Ik heb de verwarming niet aangezet⊠mijn vriend daarentegen tegen mijn wil in wel (maar hij werkt thuis en ik niet)