Stel hier je persoonlijke vraag #2

Ja toch als je Ilse de Lange hoort praten, daar kan je toch gewoon niet op haten. Ik vind Tukkers sympathiek klinken en Alles in het Oosten eigenlijk vind ik leuker klinken, net als zuidelijke accenten. Accenten uit het Noorden vind ik niet zo omdat ze zo vlak zijn en momepelend en voor mij moeilijk te verstaan. Ik vind het accent van Friezen in het Nederlands dan wel weer heel leuk.

Ik Heb een hekel aan die accenten hier randje gooi/randstad omdat ze allemaal zo opgezet zijn. Als je een kakker hoort praten hoor je alleen maar hoeveel moeite het is om alles zo uit te spreken, niemand wordt toch geboren met zo’n lompe r, soms denk ik dat mensen oprecht een spraakgebrek hebben maar het is gewoon hun accent dat steeds erger lijkt te worden naar mate ze met meer zijn. En ik mag dit zeggen omdat ik zelf ook als een kakker praat helaas. Vind de meeste accenten in het Westen lelijk, de grote steden hebben allemaal zo’n lomp accent, de Zaanstreek en West-Fries zijn ook zo hard.

3 likes

Ja laf it, zij zeggen ook luuuuk in plaats van leuk

3 likes

Ik moet gelijk aan het tragische topic denken op EFG. Dat Belgiƫ kut was, slechte infrastructuur, hun huizen waren lelijk en waarom had iedereen rolluiken ervoor? Dan kon je net zo goed geen ramen hebben. Hun accent was belachelijk en dan dat laatste wat jij zegt dat geloof ik meteen. De gemiddelde Nederlander weet of ziet niks van Belgiƫ op tv. Dat topic stamde echt al wel uit 2009 ofzo toen EFG nog aan het puberen was maar man man wat kwam toen de Nederlandse onbeschoftheid naar boven. Het was wel heel grappig om terug te lezen maar zou nou nooit meer kunnen. Gelukkig maar.

6 likes

Ik wou dat ik plat Amsterdams sprak. Dat vind ik zo’n leuk accent.

5 likes

LOVE Belgiƫ <3 met uitzondering van de voorbeelden op die site dan :smiley:

2 likes

Die ken ik! Heel fascinerend. Zou hier niet mogen met al die regels en zelfde uitziende wijken. Jij had toch een Belgiƫ topic/quiz gemaakt? Ik heb die nooit meer gezien omdat ik geen data meer had en praktisch zonder internet. Heb jij toevallig die link voor me?

1 like

Ja ga ik doen, maar ik moet dit weer beantwoorden vanaf Mn data op haha. Dus moet ff wachten totdat ik fatsoenlijke WiFi heb. Ben benieuwd en waarschijnlijk weer ik geen drol. Overigens leek het me als kind altijd een leuk idee dat Belgiƫ ook gewoon aan Nederland vast zat. Dan waren we groter en hadden we ook bergen enzo. Was natuurlijk een hele goede reden volgens Mn ouders.

3 likes

Haha dat zou best wel kunnen. Ik had als kind een hele Gooische r en daar heb ik toen ook voor bij een logopediste gezeten om het af te leren. Ik heb het nu volgens mij nog wel een beetje, maar niet heel erg!

1 like

<3 eidnelijk ingevuld. Echt moeilijk, ik heb veel gegokt! Nu ga ik de rest van de dag de wikipedia over Belgiƫ uitpluizen

3 likes

STIXgeneral

1 like

Als aanfietsen Brabants is, wat zeggen de niet Brabanders dan? :astonished:

1 like

Opfietsen, al is dat weer iets typisch Fries volgens mij ;p

Dat zeg ik alleen als ik een dijk op moet fietsen :joy:

1 like

Mijn ouders waren een keer op vakantie met de caravan en toen hadden ze autopech en werden ze opgehaald met zo’n oplegtruck en de caravan daarachter. Toen is onderweg de caravan losgeschoten en tegen een huis gereden, drama drama. Ze werden naar een camping gebracht en vertelden het verhaal aan een aantal buren. Ergens in het verhaal zeiden ze: ā€˜ja en toen waren we rond 10 uur aangereden…’ en die buren ā€˜WAT?! TOEN ZIJN JULLIE OOK NOG EENS AANGEREDEN?!’ Dat waren duidelijk geen brabanders :joy:

31 likes

Ik vind het zo irritant dat jij het grappig vindt om met namen te praten als je voorbeelden noemt. In mijn beleving zie ik eigenlijk alleen jou het doen. Ik weet ook niet wat me er precies zo aan stoort. Misschien omdat je laatst mijn eigen naam gebruikte en ik een Johan ken en dat lullig vind dat je zo over hem denkt dan ofzo. Geen idee.

Ja ja I know, is maar cabaret. En toch.

Waarschijnlijk koppel ik het alleen aan @grace omdat ze mijn naam laatste noemde hahah

1 like

Ben jij vandaag boos geweest op iets of iemand?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Lief dat je het vraagt haha, ik ben een paar nachtjes weg met m’n vriend in het noorden van IsraĆ«l en er is echt geen kip hier. De hele dag liggen we lekker in de zon (28 graden :sun_with_face:) en zwemmen we een beetje of zitten we in de jacuzzi :biggrin: En vanavond lekker bbqen. Dus echt een perfecte dag!

Oh en we slapen in een yurt haha vind het zo gaaf!

Samenvatting

58 likes

Haha, mijn vader is Brabants en die zegt altijd, ā€˜we rijden om 8 uur aan’. Heb ik altijd zo raar gevonden. :’) Je gaat wĆ©g om 8 uur, dan komt je toch niet aan.

1 like

Ik vind iedereen die namen gebruikt in verhalen irritant.

Edit. Ohja er is een forum ergernissen topic.

4 likes