Ja vind ik ook! Vond het bij la Casa de Papel inderdaad ook heel opvallend. Klonk voor mij vrij ‘overdreven’ maar nisschien komt dat omdat ik het meeste Spaans hoor in Amerikaanse series en dat daar dus niet is ofzo
Wow, ik was me al superieur aan het voelen dat ik wél gewoon wist hoe je chorizo moest uitspreken, namelijk met een G. Ehhh haha
Ik zeg ook tequilja haha
Toch niet zo lekker internationaal als ik zelf dacht. Ik ga me even schamen.
Stel je krijgt 9 maanden vrij en €5000, hoelang zou je dan willen reizen?
- 1 week
- 2 weken
- 3 weken
- 1 maand
- 2 maanden
- 3 maanden
- 4 maanden
- 5 maanden
- 6 maanden
- 7 maanden
- langer dan 8 maanden
- niet
0 stemmers
Waar zou je heen willen?
- Taiwan
- China
- Kenia
- Filipijnen
- Mexico
- Panama
- Argentinië
- Turkije
- Nepal
- India
- Mongolië
- Sri Lanka
- Egypte
- Anders
0 stemmers
Ik zou naar nieuw zeeland willen! Maar weet niet hoe lang en/of ik ook australie zou willen zien als ik toch eens aan die kant van de aardbol ben
5000 is echt niet genoeg voor negen maanden
In Nieuw Zeeland heb je 5000€ er helaas zo doorheen gejaagd ;(
Haha true, al kan je eventueel ergens gaan werken op reis tegen kost en inwoning.
Geen poll maar een open vraag: wat is jullie favoriete subreddit?
Valt dit niet om zodra je er veel kleren uit/in de was hebt?
Brazilië en ik zou ook graag naar zuid-Afrika willen omdat ik daar altijd fantastische verhalen over hoor en foto’s van zie. Ziet er echt prachtig uit.
Nee ik vouw het zo op dat het op zichzelf kan blijven staan
Ik heb 9 maanden en alle landen aangeklikt haha. Ik heb zelf 7 maanden gereisd en had nog wel langer gewild, maar wel een stuk meer dan 5000 uitgegeven. Echter, je kunt makkelijk 6 maanden in Azië reizen voor 5000. Grote tip: plan helemaal niks behalve je ticket heen en de eerste 2 nachten.
Ik kan in het algemeen beter opschieten met:
- Mannen
- Vrouwen
- Maakt niet uit
0 stemmers
Verschilt wel! Als iemand in het algemeen een beetje wereldvreemd is heb ik er vaak niet zoveel problemen mee, maar als iemand genoeg mogelijkheden heeft gehad om over dierlijke producten te leren heb ik veel eerder een negatief beeld. Reken het eigenlijk nooit echt iemand aan, tenzij iemand stoer gaat doen over het eten van vlees, bijv. “echte mannen eten vlees111!!!11!!!1”.
Officieel (spelling) gezien wel, maar mijn ouders hebben ook geen consensus uitgesproken over hoe mijn naam uitgesproken hoort te worden (en zijn er zelf ook niet consistent in).
Mijn naam is super makkelijk uit te spreken, dus dat gaat nooit fout. Wat wel heel vaak gebeurt is dat mensen er gewoon iets heel anders van maken omdat ze mijn naam zelf blijkbaar niet kunnen onthouden. Het is een vrij zeldzame naam en er zijn meerdere namen die er op lijken maar die veel vaker voorkomen. Het gebeurt echt veel te vaak dat ik met één van die namen wordt aangesproken
Als jullie al een spaarrekening hebben, die meer dan genoeg gevuld is, en je houdt elke maand geld over na je vaste lasten, geef je dat dan allemaal uit? (als er iets is dat je wil kopen/mee wil doen)
- Ja
- Nee
- Geld is voor materiele wezens en ik ben superieur
0 stemmers
Ik had collega’s die mijn naam met een E ipv A uitspraken, maar dan niet op z’n Engels, maar gewoon alsof je het echt met een E schrijft. Op gegeven moment kwam een andere collega toen ook vragen hoe ik echt heette en dat vond ik nog zo gek want dat leek me totaal onlogisch. Maar er is ook zo’n nieuwslezeres met dezelfde naam en dat spreek je ook met een E uit en dat vind ik dan wel weer stom, want zo spreek je onze naam niet uit vind ik haha.
Denk dat het voor haar overigens irritanter is dat waarschijnlijk iedereen juist haar naam verkeerd uitspreekt
Edit voor nieuwsgierige mensen aangezien ik ook altijd in dit soort gevallen dan wil weten om welke naam het gaat
Samenvatting
amber
Precies dat ja, heel hinderlijk!
Jaa op z’n engels uitspreken vind ik dus weer minder irritant dan als het echt zo’n nederlandse uitspraak is alsof je het ook echt met een E schrijft haha