Stel hier je persoonlijke vraag #3

Het zijn vaak rare kleuren, het luistert heel nauw. Combinatie van net-geen-paars, met een tint diep donkerblauw en dan een zwarte gloed ongeveer. Zoiets. Dat is dan de letter G (ongeveer!). Het is echt een unieke kleur met een uitstralende gloed (ik ben niet stoned btw). Ik kan mij moeilijk voorstellen dat deze kleurgevallen zo minutieus door een onderwijssysteem erin geprent zijn.

Wat wel opvallend is, is dat de letter A voor ontzettend veel mensen rood is. Er zijn dus wel gemiddelden uit te halen en er zal vast wel een verklaring voor zijn. Verder kun je dat synesthesie-gebeuren niet uitschakelen, het is er altijd.

2 likes

Begrijp ik! Het is dan eigenlijk behoorlijk onnatuurlijk om dat dan zo bij kinderen aan te bieden… :thinking:

@Foucher geen idee of iemand hier op zit te wachten maar wij zongen hem zo:

Muis

In een huis huis huis
woont een muis muis muis
en die muis die brak zijn been…

o monnie monnie ma
academie fysifa
fysifa fa fa
monnie ma ma ma

(Nu denk ik trouwens: Was het dan niet academie fysica?)

En online vind ik ook nog deze varianten:
Oh money money money
Academie sisi fanny
Sisi fa fa fa appelonia
In een huis huis huis
Woont een muis muis muis
En die muis die brak zijn (poot bijvoorbeeld)

O manni-mannni-ma akademie ficefa
Ficefa-fa-fa akademia
In het / dat / ons huis, huis, huis
Woont een muis, muis, muis
En die brak zijn eerste poot

6 likes

Mijn kleuren zijn ook weer anders

Maandag rood
Dinsdag blauw
Woensdag geel
Donderdag bruin
Vrijdag roze

1 like

Ja dat Was ook dezelfde vriendin en we zijn nu nog steeds vriendinnen (al bijna 30 jaar denk ik?)

4 likes

Bij ons was het nóg anders:

Oh monnie monnie ma
Akkedessie fiessie fa
Monnie ma ma ma
Fiessie fa fa fa

In een huisje huisje huisje
Woont een muisje muisje muisje
Die is dood dood dood
Aan zijn achterpoot.

Klinkt heel logisch als ik het zo uittyp :joy:

4 likes

Het is logisch dat collega’s zonder kinderen diensten op Pakjesavond/5 december draaien

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Met welke kleur pen schrijf jij meestal (even heel zwart-wit – hehehe)?

• Blauw
  • Zwart

0 stemmers

@grace ik voel zoveel bonding nu

Ik zie niet in kleuren maar wij hadden in de kleuterklas een cirkel waar de dagen van de week opstonden en ik denk dat ik daarom nog altijd de week voor me zie als cirkel

1 like

Oké volgens mij is dit ook “mijn” versie, maar kwam ik er niet meer op. :joy:

Mijn vriend heeft gisteravond een pak rijst verkeerdom open gemaakt en heeft daar direct zijn excuses voor aangeboden aan mij :joy:

Vind dat echt heel kut. Helemaal omdat er ook zo’n mooi ‘schenkopeningetje’ zit.

2 likes

Aaaargh dit doet mijn vriend altijd! Dan zit dat er aan of een doos met koekjes bijvoorbeeld die je open drukt en dan maakt hij het aan de zijkant open. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Eerder neutraal eigenlijk

7 likes

Dit, tenzij ik tussen mijn ouders in een film aan het kijken ben. Leeftijd heeft daar bij mij geen verschil gemaakt.

27 likes

Ik ben ook benieuwd naar de argumenten, dus als iemand zin heeft om zijn of haar mening toe te lichten…

Ik haat het echt als mensen dat logisch vinden. Ook als je geen kinderen hebt kan je iets plannen op 5 december, of het nou wel of niet met sint te maken heeft. En tuurlijk valt er iets te overleggen maar om daar zo vanuit te gaan dat de kinderlozen die dienst wel nemen kan ik echt kwaad van worden, deze mensen hebben ook een leven :rage:

14 likes

Mwah, normaalgesproken ben ik ook heel erg anti ‘ouders met kinderen’ gaan voor. Ik vind kerst e.d. toch anders. Alleen 5 december is zo een groot, nationaal kinderfeest dat ik toch het wel logisch zou vinden als ouders met kleine kinderen eerder vrij zouden kunnen krijgen. Je leven stopt niet als je je plannen naar 6 december verplaatst, terwijl Sinterklaas een paar dagen later vieren toch stom is voor een klein kind.

Behoudens natuurlijke belangrijke afspraken die niet kunnen wachten.

26 likes

Op zich eens, als het één keer voorkomt in deze situatie. Maar als dat betekent dat iemand die graag vrij is op 5 december dat jaren niet kan doen omdat iemand anders kinderen heeft, dan vind ik dat daar gewoon over gesproken moet worden en niet per se de persoon met kinderen een soort veto krijgt.

8 likes

Ik heb vanavond een soort van date (soort van omdat het niet serieus is, en ook niet voor seks ofzo, dus ik weet niet echt waar voor wel :joy:). Hoe dan ook, hij is iets minder lang dan ik ben. Ik was van plan laarsjes met lage hak aan te trekken, maar bedacht me dat ik dan dus nog wat meer boven hem uit steek. Dus, vraag van de dag, welke schoenen doe ik aan? :thinking:

• Laarsjes
  • Platte schoenen
  • Anders, namelijk…

0 stemmers