Stel hier je persoonlijke vraag #3

Ja zelfde hier maar al na drie maanden. Moest er wel m’n opleiding voor stoppen maar die vond ik toch stom. Nu werk ik er al 8 jaar.:grimacing:

Eigenlijk staat mijn antwoord er ook niet tussen. Zelfde als @Nivi. Ik heb ook een open sollicitatie gestuurd voor vakantiewerk. Ik werd serieus 5 min nadat ik het mailtje had verstuurd, al opgebeld of ik op gesprek wilde komen :sweat_smile: . Toen ik er werkte en klaar was met mijn opleiding, werd me gevraagd of ik er voor vast wilde blijven werken.

1 like

Nu heb ik echt zin om een poll aan te maken met Is Ella een loser Ja of Ja

Herkenbaar, ik miste namelijk de optie ‘Ik ben nog nooit aangenomen na gesolliciteerd te hebben op een vacature’ :pensive:

6 likes

Dit wordt misschien een gevalletje ‘iedereen gaat nu vertellen hoe het op haar werk gaat’, maar ik heb juist niet echt het idee dat dat bij 70% van de vacatures zo is, van wat ik hoor van vrienden en hoe het bij mijn werk gaat. Bij ons worden vooral vervangingen van zwangerschapsverlof etc intern opgelost, maar de rest gewoon via vacatures en bijna iedereen die ik ken, heeft ook via vacatures wat gevonden. Misschien verschilt het per branche?

1 like

Ja, het is logisch als ze eerder vrij krijgen. Maar de de poll ging over of het logisch is als mensen zonder kinderen een dienst draaien. Dus dan wordt er vanuit gegaan dat ze een dienst draaien zonder goed overleg, zo vang ik het op…

1 like

Ik las het niet zo. Meer als logisch gevolg dat zij moeten werken, omdat ouders met kinderen die avond vrij krijgen.
Maar mijn punt blijft hetzelfde.

1 like

Ja, zo vatte ik het ook op. Ik heb over het algemeen nooit een probleem met diensten overnemen, diensten wisselen, overwerken, etc. Maar ik heb er wel een probleem mee als er zomaar van uit gegaan wordt dat ik dat wel zal/moet doen, ómdat ik geen kinderen heb. Of dat ik minder recht zou hebben om die dag/avond verlof te nemen. Dan gaan mijn haren overeind staan, wordt het voor mij een principekwestie en zou ik hier heel hard tegenin gaan.

1 like

Een oud collega tipte mij. Hij was al ruim een jaar weg bij waar we samenwerkten, toen ik hem in het ov tegenkwam. Hij vertelde over zijn werk ik zei oh lijkt me leuk wil ik ook wel enz. Heel lang daarna belde hij een teamleider van mijn werk met de vraag of ik er nog werkte (ik sprak hem zelf verder nooit, die teamleider en ik dachten allebei huhh hoezo belt hij mij??. Toen zei hij dus tegen mij dat ik motivatie en cv naar hem moest mailen. Dat gedaan en mocht meteen op gesprek en binnen 20 minuten was ik aangenomen

Voor mijn stage; heb ik gebeld n.a.v. op een online vacature - leuk gesprek en paste goed maar dag erna waren de laatste gesprekken. Dus kon om half 8 nog op gesprek, anders niet.
Op gesprek, ging goed, werd gekozen en had een stage.

Tijdens stage kwam heel ergens anders in bedrijf een plekje vrij, werd daar intern voor gevraagd. Dus voor mijn echte werk nooit gesolliciteerd.

Open sollicitatie, kende niemand daar. Toen gaan invallen voor een dagje en toen een maand etc.

Open sollicitatie zonder dat ik iemand kende.

Ik begin meteen, want ik heb in de ochtend een aantal vaste dagelijkse taken, waar ik makkelijk aan begin.
Voor de rest van de dag geldt wel optie 3, of 2, afhankelijk van hoe leuk de taken van die dag zijn of hoe druk het is.

1 like

Bij mijn huidige baan kende ik iemand, heb haar mijn cv gestuurd en werd vervolgens uitgenodigd, dus hoefde niet eens een brief te schrijven :smile: Wel 3 rondes gehad, maar was wel de enige sollicitant want vacature was nog niet online, hele proces duurde 1,5 week.

Vorige banen waren allemaal heel standaard reageren op advertentie met cv en motivatie, gesprek, evt nog een gesprek of 2 en dan aangenomen. Ben inmiddels aan mijn 5e fulltime baan bezig, en nergens korter dan 2 jaar gebleven, oma werkt al flink wat jaren…

1 like

Ik voel me echt zo buiten al deze polls vallen als zzp’er. Ben eigenlijk permanent aan het solliciteren, en tegelijkertijd hoef ik nooit te solliciteren want ik ‘ben’ mijn werk. En ik kan niet ‘lui’/afgeleid werken of extreem rustig opstarten 's ochtends want dan verdien ik simpelweg niks.

Als ik het zo opschrijf klinkt het echt als een vreselijke manier van werken maar het is gelukkig ook heel erg leuk! Maar soms ben ik wel jaloers als ik hier lees dat iemand z’n halve werkdag op Zalando heeft besteed. :stuck_out_tongue:

Ik kende iemand die bij het bedrijf werkte en toen zij hoorde dat ze op zoek waren naar nieuwe mensen heeft ze mijn naam gedropt. De baas heeft toen via linkdin contact met mij opgenomen en zodoende… Moest toen natuurlijk nog wel op gesprek komen etc. maar ik ben dus zelf benaderd.

1 like

Ik ben geen zzp’er, maar gewoon werknemer, maar ik verbaas me over hoeveel mensen eigenlijk niet de hele tijd aan het werk zijn op hun werk. Wat doe je dan de hele tijd en hoezo ben je “afgeleid”? Waar kan je van afgeleid zijn op je werk? Of bedoel je dan afgeleid van je taak door een andere taak ofzo?

1 like

Waarschijnlijk in Utrecht, daar hoor ik ook goede verhalen over!

Ik tel ook collega’s die even binnen komen vallen voor een praatje als afgeleid worden. En ik zit soms (als iemand te laat is, of als ik m’n administratie al af heb voordat de volgende afspraak er is) wel op het forum.

Ik zit op een centrale plaats, heel veel mensen komen geregeld binnen en blijven even praten. Dat is mijn grootste vorm van afleiding/uitstellen.

Soms doe ik ook minder dringende taken terwijl ik belangrijkere taken uitstel. Of ik treuzel tijdens de taken die ik sowieso moet doen, waardoor ik niet tot optionele taken raak.

Maar ik stel véél meer uit tijdens het studeren dan tijdens het werken.

1 like