Stel hier je persoonlijke vraag #3

Ik vind ook dat je vriend hem moet betalen, maar zo te zien is dat een hopeloze zaak.

Kan je de mountainbike die je nu hebt verkopen? Dat scheelt misschien al weer iets. En dan een poging wagen om je vriend de rest bij te laten betalen? Of de rest splitten oid?

1 like

Moet je veel in de min en hoe snel denk je dat weg gewerkt te krijgen? Als je, zeg maar, begin december loon krijgt en je daarna, door ietwat op je uitgaven te letten, niet meer in het rood komt, zou ik hem nog wel kopen. Als het je meerdere maanden kost, zou ik hem niet kopen.

Ik vind eigenlijk dat je vriend hem (op z’n minst deels) moet betalen. Desnoods de prijs van een nieuwe min de 100 euro die hij er al aan besteedt heeft (als hij weigert een nieuwe voor je te kopen). En als jij die andere wil verkopen, houdt je vriend hem dan voor zich? Want dan vind ik dat hij ook het bedrag dat je ervoor zou krijgen als je hem verkoopt, moet meebetalen.

Waar vindt je zulke goede deals wat betreft mountain bikes? Maar ik vind dat hij dus ook nog een financiele bijdrage moet leveren. Een beetje een flapdrol hoe hij hiermee omgaat.

1 like

We weten toch helemaal niet hoe en waarom de fiets is gestolen?

Kan best zijn dat het zijn schuld is maar met zo weinig details vind ik dit best een hard oordeel :stuck_out_tongue:

1 like

Als jij structureel een familielid of vriend(in) zonder rijbewijs gratis brengt en haalt, zou jij het diegene dan laten weten als je een boete hebt ontvangen voor een van die ritjes?

• Ja,
  • Ja, maar alleen om te laten weten dat het brengen/halen zulke financiĆ«le risico’s heeft
  • Nee, wat moet diegene daarmee
  • Weet ik niet/misschien

0 stemmers

En zou je het voorzichtig opperen om mee te betalen voor een boete in zo’n situatie?

• Ja
  • Alleen als het rijgedrag beĆÆnvloed werd door de passagier (nadrukkelijke haast bijv.)
  • Alleen als het om een discutabele boete gaat (kilometertje te veel op de snelweg/werkzaamheden)
  • Nee, nooit

0 stemmers

Zou jij een vergoeding vragen voor de ritjes?

• Ja
  • Misschien/soms
  • Nee

0 stemmers

Als het van te hard rijden is, is het de veranwoordelijkheid van de bestuurder. Heb je de auto ergens neergezet waar eigenlijk betaald parkeren is (en zegt de ander nee johhh hier wordt nooit gecontroleerd o.i.d.) dan zou ik het een ander verhaal vinden.

10 likes

Dat zal, ikzelf niet.

Iemand een lul noemen niet?

Als je geen verantwoordelijkheid neemt ben je in mijn ogen een lul ja. Of een equivalent ervan.

2 likes

Oke, dan begrijp ik dat wat beter

1 like

Als je bestuurder bent, is het aan jou de taak om aan de juiste snelheid te rijden en goed te kijken waar je betalend moet/mag parkeren.
Als je 1 bepaald persoon heel vaak gratis ritjes geeft, dan vind ik wel dat je wat geld mag vragen voor bv benzine. Maar een boete meebetalen nee.

12 likes

Dat is ook prima, dat was mijn punt alleen niet. :stuck_out_tongue:

Ik snap goed dat je gefrustreerd raakt door zijn gedrag, ik vind het soms op een forum gewoon lastig om zo’n situatie in te schatten zonder alle details

1 like

Ik zou alleen vragen om mee te betalen als diegene heel veel haast heeft en ik tijdens de rit al heb benoemd van ā€˜De boete is voor jou hoor’.

2 likes

Waarom altijd de opties voor mensen die programma’s niet kennen of niet leuk vinden. Dan stem je toch gewoon niet.

9 likes

Haha bah bah

5 likes

Heb jij de Satisfyer Pro?

• Ja (of reeds besteld en onderweg)
  • Nee, maar zit er wel aan te denken om aan te schaffen
  • Nee, geen interesse

0 stemmers

Zo ja, heb je ā€˜m gekocht nav dit forum?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Misschien een idee om deze poll in een spoiler te zetten?.. of in ER topic posten, evt? #spoilerpolitie

Gisteravond stonden er ineens oliebollen op tafel :heart_eyes:

3 likes

Neee. Nee nee nee nope op alles haha

1 like

Nee. Ook al post ik niks negatiefs over mijn vriend (en als dat wel zo is dan zijn het dingen die ik ook al tegen hem verteld heb, dus geen nieuws als hij het zou lezen) dan toch zou het voelen alsof hij erbij zou zitten op een vriendinnenavond en af zit te luisteren ofzo.

En voor familie/vrienden is het gewoon awkward, een forum is toch nog steeds een beetje voor gekkies ofzo denkt de buitenwereld.

2 likes