Stel hier je persoonlijke vraag #3

Open sollicitatie, kende niemand daar. Toen gaan invallen voor een dagje en toen een maand etc.

Open sollicitatie zonder dat ik iemand kende.

Ik begin meteen, want ik heb in de ochtend een aantal vaste dagelijkse taken, waar ik makkelijk aan begin.
Voor de rest van de dag geldt wel optie 3, of 2, afhankelijk van hoe leuk de taken van die dag zijn of hoe druk het is.

1 like

Bij mijn huidige baan kende ik iemand, heb haar mijn cv gestuurd en werd vervolgens uitgenodigd, dus hoefde niet eens een brief te schrijven :smile: Wel 3 rondes gehad, maar was wel de enige sollicitant want vacature was nog niet online, hele proces duurde 1,5 week.

Vorige banen waren allemaal heel standaard reageren op advertentie met cv en motivatie, gesprek, evt nog een gesprek of 2 en dan aangenomen. Ben inmiddels aan mijn 5e fulltime baan bezig, en nergens korter dan 2 jaar gebleven, oma werkt al flink wat jarenā€¦

1 like

Ik voel me echt zo buiten al deze polls vallen als zzpā€™er. Ben eigenlijk permanent aan het solliciteren, en tegelijkertijd hoef ik nooit te solliciteren want ik ā€˜benā€™ mijn werk. En ik kan niet ā€˜luiā€™/afgeleid werken of extreem rustig opstarten 's ochtends want dan verdien ik simpelweg niks.

Als ik het zo opschrijf klinkt het echt als een vreselijke manier van werken maar het is gelukkig ook heel erg leuk! Maar soms ben ik wel jaloers als ik hier lees dat iemand zā€™n halve werkdag op Zalando heeft besteed. :stuck_out_tongue:

Ik kende iemand die bij het bedrijf werkte en toen zij hoorde dat ze op zoek waren naar nieuwe mensen heeft ze mijn naam gedropt. De baas heeft toen via linkdin contact met mij opgenomen en zodoendeā€¦ Moest toen natuurlijk nog wel op gesprek komen etc. maar ik ben dus zelf benaderd.

1 like

Ik ben geen zzpā€™er, maar gewoon werknemer, maar ik verbaas me over hoeveel mensen eigenlijk niet de hele tijd aan het werk zijn op hun werk. Wat doe je dan de hele tijd en hoezo ben je ā€œafgeleidā€? Waar kan je van afgeleid zijn op je werk? Of bedoel je dan afgeleid van je taak door een andere taak ofzo?

1 like

Waarschijnlijk in Utrecht, daar hoor ik ook goede verhalen over!

Ik tel ook collegaā€™s die even binnen komen vallen voor een praatje als afgeleid worden. En ik zit soms (als iemand te laat is, of als ik mā€™n administratie al af heb voordat de volgende afspraak er is) wel op het forum.

Ik zit op een centrale plaats, heel veel mensen komen geregeld binnen en blijven even praten. Dat is mijn grootste vorm van afleiding/uitstellen.

Soms doe ik ook minder dringende taken terwijl ik belangrijkere taken uitstel. Of ik treuzel tijdens de taken die ik sowieso moet doen, waardoor ik niet tot optionele taken raak.

Maar ik stel vƩƩl meer uit tijdens het studeren dan tijdens het werken.

1 like

Winter:

  • Vreselijk!
  • Ik hou van de winter.
  • Het maakt me niet uit.

0 stemmers

Toiletbrillen vraag:
De toiletbril/brillen zijn thuis (je kan meerdere dingen aanvinken):

  • Wit,zwart of grijs
  • Een andere kleur
  • Hout- of steenprint
  • Met een fotoprint
  • Een patroontje
  • Ik heb geen toiletbril
  • Andersā€¦

0 stemmers

Ik ben denk ik ā€˜maarā€™ 80-85% van de tijd echt aan het werk denk ikā€¦ Loop vaak een rondje door ons pand om even een praatje te maken met collegaā€™s, even bijkletsen met mensen die ik tegenkom (al dan niet werkinhoudelijk), op vrijdag beginnen we vaak wel op tijd aan de vrijdagmiddagborrel, door de week heen ook vaak even ouwehoeren met collegaā€™s die om me heen zittenā€¦ ben echt lang niet altijd heel geconcentreerd met mijn werk bezig :confused:

Wij hebben er momenteel 1 met een kattenfoto omdat die goedkoper was dan een basic design laatst. :ā€™)

1 like

Met echte punaises onder een doorzichtige laag. Uitgezocht door een 9 jarige Pollewop

24 likes

Wauw jaloers, 9 jarige ik wou die ook, maar mijn ouders vonden helemaal wit een beter idee :ā€™)

2 likes

@Fenayi ik vind de kou op zich nog niet zo erg maar dat het zo lang donker is heb ik wel moeite mee.

1 like

Mijn vader nam mij mee naar de winkel, en hij had een zwak voor mij :woman_shrugging:

3 likes

Heeft mijn vriend ook ooit gepresteerd. Heb toen de verkeerde kant dicht gemaakt met ductape en andere kant open gemaakt. Lifehack!

2 likes

Bouw jij pensioen op?

  • Ja, via mijn werkgever
  • Ja, dat regel ik zelf
  • Nee

0 stemmers

Maak jij je zorgen om je pensioen? (Anoniem)

  • Nee, ver van mijn bed show
  • Nee, ik heb sowieso wel spaargeld/erfenis/familie met geld
  • Ja, hoewel ik een pensioen opbouw
  • Ja, want ik bouw nu niks op

0 stemmers