Ging perongeluk ik deed niet lang over mān diplomaās en heb (nog) geen rijbewijs!
Wij gingen zelfs met zoān grote bus naar schoolzwemmen elke week!
Wij hadden dat niet dat ik weet? Wel de kennedymars en mini kennedymars (8km) en daar deed ik wel altijd aan mee!
Is een wandel tocht van 40 of 80 kilometer en voor kinderen (ik geloof tot en met 12 of tot en met groep 8) is er dan de mini kennedymars die 8 kilometer lopen is. Is een heel weekend en dus ook een heel weekend feesten en gezelligheid in omliggende kroegen en mensen die aan de route zitten. Wordt geloof ik al 55 jaar gedaan in ons dorp.
Ik had iedere dinsdag schoolzwemmen, terwijl ik ben pas 22.
We hadden geen fietsvierdaagse, wel een zwemvierdaagse. Deed aan zowel de wandel- als de zwemvierdaagse mee. Wandelvierdaagse de 5 km, 10km was te ver voor de vrienden die ik meestal mee sleurde .
Mijn familie is echt heel groot. Was lang bezig met tellen. Mijn moeder is de oudste van 9 kinderen en mijn vader komt uit een gezin van 8. Heb echt veel ooms en tantes en nichtjes en neefjes
Wauw n.a.v. deze vraag even flashback over de avondvierdaagse:
Ik vraag me nu heel hard af of wij zo debiel waren of dat het iets heel ouderwets is, maar: altijd met de avondvierdaagse kreeg ik een halve citroen mee, met drie pepermuntjes op het vruchtvlees-gedeelte en dan een stoffen zakdoek erover die met een elastiekje werd vastgebonden. En dan onderweg eraan sabbelen, dus de citroensap langs de pepermuntjes opzuigen door de zakdoek. Echt wtf nu ik erover nadenk, lekker goed voor je tanden ook, maar dat was traditie.
Jaaaa dit was echt het hoogtepunt van de avondvierdaagse vond ik, zo goor eigenlijk sabbelen op een doekje
Wij deden dit met sinaasappel. Zo lekker!
Haha oh ja dat scheelt nog! Ik spreek echt lang niet iedereen, sommigen zie ik maar 1x (of minder) per jaar. Heb met de familie van mān moeder ook een betere band, die zijn wat minder ouderwets.
Ik heb het geluk dat mān vriend een hele kleine familie heeft, wat een verademing
Schoolzwemmen gebeurt nu ook nog op enkele scholen
Edit: even wat weggehaald ivm anonimiteit
Jaa echt he, is ook onmogelijk bij te houden zo. Sommige van mijn nichten hebben ook allemaal al weer kinderen o.o
Wij hebben een enorm complexe familie.
Vaders moeder is haar eerste man verloren, dus mijn vader heeft een halfbroer en een volle zus.
Mijn moeders ouders zijn beide hertrouwd en de tweede man van mijn oma had al kinderen uit een eerder huwelijk dus mijn moeder heeft 1 volle zus, 1 stiefzus, 1 halfzus en 1 stiefbroer.
Ga je het hebben over de nichtjes en neefjes wordt het nog complexer, aangezien mijn moeders stiefzus getrouwd was met een man die ook al kinderen had uit een eerder huwelijk en haar nieuwe man ook al een kind heeft uit een eerder huwelijk. Wij noemen zelf iedereen neefjes en nichtjes en oom en tante, maar in werkelijkheid ben ik van een groot deel geen bloedverwant.
Zelf ben ik bijna tante van een eerste neefje of nichtje dat 14 december verwacht wordt <3
Tellen dode ooms of tanteās mee, en hoe zit het met gescheiden ooms en tanteās? en mijn neven en nichten kon ik ook niet correct invullen rond je naar boven of naar beneden af?
Ik ken in mijn omgeving ook bijna geen mensen die nog schoolzwemmen hadden, en ik had het zelf ook niet! Ik dacht ook dat het meer van voor mijn tijd was, haha.
Ja dat klopt, het wordt nog maar in een paar steden gesubsidieerd! Het is ook belachelijk, je krijgt er een uur voor op het rooster, maar je bent er zo twee uur aan kwijt (zoals iemand al zei, met de bus naar het zwembad enzo).
okay dan heb ik het goed ingevuld
Ik had geen schoolzwemmen maar toen verdronken er weer een heleboel kinderen in de zomer en werd het opnieuw ingevoerd. Zodoende heeft mijn zusje wel schoolzwemmen gehad.
Wooow wat een getallen bij die families. Ik heb ƩƩn nichtje, ƩƩn tante, ƩƩn oma, ƩƩn oom. En een vader, moeder en broertje. Dat was het :")
Ik had mn zwemdiplomas binnen 1 seizoen (zwom in het buitenzwedmbad, dus het seizoen duurde van begin mei tot begin sept ofzo). Zwemmen was ik ook goed in.
Maar volgens mn rij instructeur ben ik motorisch niet helemaal goed, dus rijbewijs duurde 1000 jaar