Hmm misschien dat ze dan wel in je nek hangen als je de trap af loopt
Haha nee heb ik niet zoān last van eigenlijk. Waarschijnlijk wel als je echt intensief bezig bent, maar gewoon op dagelijkse basis niet.
Hmm misschien dat ze dan wel in je nek hangen als je de trap af loopt
Haha nee heb ik niet zoān last van eigenlijk. Waarschijnlijk wel als je echt intensief bezig bent, maar gewoon op dagelijkse basis niet.
0 stemmers
Reden: mijn moeder zegt dat je best ā¬50 kan investeren om vervolgens ā¬150 terug te krijgen maar ik heb niet het idee dat aangifte doen zo ingewikkeld is dat je zelf dingen over het hoofd zietā¦?
Ik heb dit jaar ook een huis gekocht, werd het daar ingewikkeld van of vond je het gewoon fijn āvoor de zekerheidā?
Ik doe het zelf, maar ik heb een hele simpele financiƫle situatie. Als ik een huis zou hebben gekocht oid zou ik wel een adviseur inschakelen.
Met behulp van de Elsevier belastinggids ging het bij mij heel makkelijk. Zonder die gids kon ik nergens vinden wat ik nou waar wel of niet af kon trekken qua aankoopkosten e.d. Ook niet bij de info van dr belastingdienst zelf.
Maar als je je huis eenmaal gekocht hebt is het daarna weer eenvoudig.
Mijn vader is er heel goed in dus die doet het voor mij.
Ik had vaak 2 banen, studiekosten en nu een hypotheek, dus vind t wel fijn dat hij ff checkt of alles goed ingevuld staat en of we er zo het maximale uit halen.
2jr geleden een huis gekocht, dus vorig jaar moest dat allemaal meegenomen worden in de aangifte, mn vader wist wat trucjes met schuiven in boxen ofzo waardoor we 2000 euro meer terug kregen dan toen het standaard ingevuld was
Ik had tot nu toe een heel eenvoudige aangifte, dus dat deed ik altijd zelf. Volgend jaar zal ik het eens moeten uitzoeken of ik het nog zelf kan (mijn situatie is veranderd), maar ik denk ook wel dat het het waard kan zijn als je situatie ingewikkelder is dan enkel werk en een paar eenvoudige aftrekposten. Mijn vader is boekhouder en dat zei hij toch altijd.
Hee doen wij dan een beetje hetzelfde? Verbeter je ook teksten? Of verbeter je sprekers?
Heb jij wel eens meegedaan aan een geneesmiddelenonderzoek om zo wat extraās bij te verdienen? Zo ja: deel je ervaring please
0 stemmers
Afgelopen jaren heb ik het zelf gedaan. Echter zijn we nu bezig met het kopen van een huis en daar komen best wat financiele zaken bij kijken (nieuwe aftrekposten enzo). Dus ik denk dat we we komend voorjaar hulp in gaan schakelen.
Aan de ene kant zou ik het wel willen doen vanwege het geld, aan de andere kant vind ik het doodeng
Ja dit heb ik dus ook! Mijn stiefbroertje doet het regelmatig en hij vindt het echt superchill. Volgens hem is de kans heel klein dat medicijnen echt schadelijk zijn, omdat ze al uitvoerig getest zijn voordat ze op mensen worden getest.
Ik zit momenteel echt in een geldcrisis dus ben het nu wel serieus aan het overwegen⦠lastig
Ohh wat leuk!
Ik werk met boeken
En is dat zo? Heb het idee dat hier vooral veel schrijvers zitten.
Door mijn werk storen taalfouten me wel echt veel minder dan vroeger, trouwens. Ik zie ze letterlijk óveral en iedereen maakt ze, ben er haast aan gewend.
Ik mis de optie āik doe mijn belastingaangifte zelf en dat gaat vaak faliekant misā.
Laatste paar jaar was bij mij ellende omdat ik was geswitcht van baan en omdat een werkgever verkeerde jaarafrekening (ben even juiste term vergeten) had opgestuurd naar de belastingdienst. Dat was in 2015 en ik heb dit een paar maanden geleden pas opgelost. Belastingdienst is de hel om mee in discussie te gaan. Kan me voorstellen dat als je veel eigen vermogen hebt, of als je aandelen etc hebt dat het dan complexer wordt.
Haha tot zover ben ik de enige. Ik heb alleen meegedaan aan onderzoeken waar ik zelf ook baat bij zou hebben, zo heb ik bijvoorbeeld 8 maanden een nieuw medicijn tegen prikkelbaar darm syndroom geslikt. Het zit nu nog in de testfase, ik heb er best een smak geld voor gekregen (inclusief reiskosten als dat van toepassing was geweest), en ze hielden het heel nauw in de gaten mocht er iets misgaan. Dat medicijn kreeg ik ook gewoon gratis mee, en hoewel het soms vervelend was om op/af te bouwen en alles bij te houden, het werkte SUPER goed voor me en ik had vrijwel geen pijn meer. Was echt een fijne ervaring haha, ik kreeg geld om geen pijn te hebben.
Ik heb ook nog wat andere onderzoeken gedaan, meestal waren ze een beetje ergerlijk omdat ik regelmatig afspraken moest maken in het ziekenhuis, maar ik heb het t wel altijd waard gevonden
Dankjewel voor het delen! Goed om te horen dat het voor jou vooral een positieve ervaring is geweest :). Ik heb me net aangemeld voor een onderzoek, ben benieuwd wanneer er contact met me opgenomen wordt voor een medische keuring.
Ah goed om te weten! Vind het ook wel logisch dat een soort vervangende of aangepaste opdracht gebruikt kan worden om een van af te sluiten. Maar stom dat die docent zo moeilijk doet, begrijp ik ook niet echt maar goed.
Heb wel meegedaan aan de screening, maar had een te hoge pijngrens om mee te doen. Het was voor een onderzoek naar pijnstillers (paracetamol, THC en antihistamine).
Fun fact: er waren best veel meisjes die een te hoge pijngrens hadden om mee te doen en geen enkele jongen
Hahaha. Ik vraag me wel af hoe ze je pijngrens hebbn gemeten?
Meerdere testjes, bij een test werd een soort band om je been gelegd en die werd steeds meer opgepompt, dus het knelde heel erg. Bij elke test kreeg je een schuifje in je hand die je dan omhoog moest schuiven met de pijn mee zegmaar.
Ook was er een test dat je eerst je hand voor een minuut in een bak met warm water van 38 graden moest doen en daarna in een bak water van 1 graad. Daar ging het erom hoe lang je je hand erin kon houden.