Stel hier je persoonlijke vraag #3

Afgelopen jaren heb ik het zelf gedaan. Echter zijn we nu bezig met het kopen van een huis en daar komen best wat financiele zaken bij kijken (nieuwe aftrekposten enzo). Dus ik denk dat we we komend voorjaar hulp in gaan schakelen.

Aan de ene kant zou ik het wel willen doen vanwege het geld, aan de andere kant vind ik het doodeng :speak_no_evil:

Ja dit heb ik dus ook! Mijn stiefbroertje doet het regelmatig en hij vindt het echt superchill. Volgens hem is de kans heel klein dat medicijnen echt schadelijk zijn, omdat ze al uitvoerig getest zijn voordat ze op mensen worden getest.

Ik zit momenteel echt in een geldcrisis dus ben het nu wel serieus aan het overwegen… lastig

Ohh wat leuk!

Samenvatting

Ik werk met boeken :slight_smile:

En is dat zo? Heb het idee dat hier vooral veel schrijvers zitten.

Door mijn werk storen taalfouten me wel echt veel minder dan vroeger, trouwens. Ik zie ze letterlijk óveral en iedereen maakt ze, ben er haast aan gewend. :stuck_out_tongue:

Ik mis de optie ā€œik doe mijn belastingaangifte zelf en dat gaat vaak faliekant misā€. :joy:
Laatste paar jaar was bij mij ellende omdat ik was geswitcht van baan en omdat een werkgever verkeerde jaarafrekening (ben even juiste term vergeten) had opgestuurd naar de belastingdienst. Dat was in 2015 en ik heb dit een paar maanden geleden pas opgelost. Belastingdienst is de hel om mee in discussie te gaan. Kan me voorstellen dat als je veel eigen vermogen hebt, of als je aandelen etc hebt dat het dan complexer wordt.

2 likes

Haha tot zover ben ik de enige. Ik heb alleen meegedaan aan onderzoeken waar ik zelf ook baat bij zou hebben, zo heb ik bijvoorbeeld 8 maanden een nieuw medicijn tegen prikkelbaar darm syndroom geslikt. Het zit nu nog in de testfase, ik heb er best een smak geld voor gekregen (inclusief reiskosten als dat van toepassing was geweest), en ze hielden het heel nauw in de gaten mocht er iets misgaan. Dat medicijn kreeg ik ook gewoon gratis mee, en hoewel het soms vervelend was om op/af te bouwen en alles bij te houden, het werkte SUPER goed voor me en ik had vrijwel geen pijn meer. Was echt een fijne ervaring haha, ik kreeg geld om geen pijn te hebben.

Ik heb ook nog wat andere onderzoeken gedaan, meestal waren ze een beetje ergerlijk omdat ik regelmatig afspraken moest maken in het ziekenhuis, maar ik heb het t wel altijd waard gevonden

7 likes

Dankjewel voor het delen! Goed om te horen dat het voor jou vooral een positieve ervaring is geweest :). Ik heb me net aangemeld voor een onderzoek, ben benieuwd wanneer er contact met me opgenomen wordt voor een medische keuring.

1 like

Ah goed om te weten! Vind het ook wel logisch dat een soort vervangende of aangepaste opdracht gebruikt kan worden om een van af te sluiten. Maar stom dat die docent zo moeilijk doet, begrijp ik ook niet echt maar goed.

Heb wel meegedaan aan de screening, maar had een te hoge pijngrens om mee te doen. Het was voor een onderzoek naar pijnstillers (paracetamol, THC en antihistamine).
Fun fact: er waren best veel meisjes die een te hoge pijngrens hadden om mee te doen en geen enkele jongen

23 likes

Hahaha. Ik vraag me wel af hoe ze je pijngrens hebbn gemeten?

Meerdere testjes, bij een test werd een soort band om je been gelegd en die werd steeds meer opgepompt, dus het knelde heel erg. Bij elke test kreeg je een schuifje in je hand die je dan omhoog moest schuiven met de pijn mee zegmaar.
Ook was er een test dat je eerst je hand voor een minuut in een bak met warm water van 38 graden moest doen en daarna in een bak water van 1 graad. Daar ging het erom hoe lang je je hand erin kon houden.

2 likes

Zie je daar geen tepels doorheen prikken?

Ik heb een aantal jaar geleden bijna meegedaan maar twee weken voor de oorspronkelijke start werd de data en dus de beschikbaarheid aangepast. Hierdoor kon ik niet meer meedoen :frowning: het was volgens mij 7 nachten overnachten en 4x terugkomen

O dat is balen!! Voor mij vallen inderdaad ook heel veel onderzoeken al af vanwege de data. Maar deze is 5 dagen, 4 nachten in de kerstvakantie. Zou echt perfect zijn

Oh en m’n broertje zou een keer meedoen, helemaal door de screening heen en was in principe klaar om zijn tas te pakken toen hij gebeld werd: iedereen uit de groep voor jou heeft verhoogde leverwaarden, we weten nog niet of we doorgaan met het onderzoek. Elke groep had steeds een hogere dosis van het medicijn en uiteindelijk is het onderzoek nooit afgemaakt na die resultaten.

1 like

Proefpersoon.nl of chdr.nl
Niet proefkonijn hahaha

1 like

Ik heb het via geneesmiddelenonderzoek.nl gedaan! Vooral omdat dat van PRA is en die zitten in Groningen, waar ik woon.

2 likes

Wat zou je doen als je nu een huis zou kopen (met een realistisch budget voor jouw situatie):

• Nieuwbouwwoning
  • Oud huis (+ renoveren)
  • Grond kopen en bouwen

0 stemmers

Pft I know! Ik ben best wel handig, dus zie mezelf wel renoveren. Een betaalbaar huis vinden om te renoveren is dan weer een ander verhaal. Hoop dat die hele huizenmarkt zich binnenkort eindelijk weer eens wat rustig houdt.

ik krijg dus ook echt koppijn als ik dat niet doe :sweat_smile:

2 likes