Ik werk in een winkel, en onder mijn functie valt het tellen van de kassa’s en het afsluiten (kluis, administratie) aan het eind van de dag. Meestal bereid ik dit zover het kan vóór sluitingstijd voor, maar we mogen niet tellen of de cashboxen legen als er nog klanten binnen zijn natuurlijk. Meestal zijn we 5 (soms 10) minuten bezig na sluiten.
Andere collega’s (stuk of 10 op de dag) hoeven dit dus niet te doen. Maar ik vind het ZO asociaal dat er altijd een paar zijn die gelijk gaan zodra ze hun spullen hebben gepakt. Zo van: nou ik ben hier klaar, ik ga! Terwijl wij dan nog bezig zijn met afsluiten en ook even rustig onze spullen willen pakken. En dan heb ik het niet over de mensen die ergens naartoe moeten, dat begrijp ik wel. Maar ik vind het zo oncollegiaal. We zijn echt niet lang bezig dus je kan best even wachten.
Vaak staan ze dan ook allemaal met hun jas aan bij de kassa te hangen terwijl je aan het tellen bent, en moet je als je klaar bent ook gehaast je spullen pakken WANT DE REST STAAT TE WACHTEN. 

Maar verder praat ik idd ook niet hardop als ik alleen ben.