In de poep
Haha zo herkenbaar. Mijn vriend is een heel rustige jongen, maar zodra hij gaat gamen trekt ie opeens een kast vol emoties open. En zo lang het spel goed gaat vind ik het wel schattig, maar als het mis gaat gaat ie vloeken in dialect
Vind jij het normaal om afkortingen van namen te gebruiken in het dagelijks leven? (Iemand dus Fla ipv FlazƩda noemen)
(Redelijk) close familie/vrienden:
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mensen die je minder goed kent (collegaās, kennissen):
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vind jij het vervelend wanneer mensen je naam verkeerd spellen? (Denk hierbij aan een aanhef van een brief of een casual berichtje, geen āofficieelā document).
- Ja, en ik corrigeer dan ook
- Ja, maar ik corrigeer niet
- Nee, maar ik corrigeer wel
- Nee, en ik corrigeer niet
- Niemand spelt mijn naam ooit verkeerd
0 stemmers
Vind jij het vervelend wanneer mensen je naam verkeerd uitspreken?
- Ja, en ik corrigeer dan ook
- Ja, maar ik corrigeer niet
- Nee, maar ik corrigeer wel
- Nee, en ik corrigeer niet
- Niemand spreekt mijn naam ooit verkeerd uit
0 stemmers
Mensen schrijven regelmatig mijn naam verkeerd (terwijl mijn e-mailadres bijvoorbeeld mijn naam is en ik sluit altijd af met mijn naam), maar ik vind het altijd een beetje awkward om iemand hierop aan te spreken.
Wat betreft het uitspreken van mijn naam, bijna niemand sprak mijn naam ooit echt uit zoals het hoort, dus als mensen vragen hoe ze mijn naam uitspreken (stel, ik heet Kely, vroegen mensen vaak of het āKellieā of āKeelieā is), zeg ik dat het niet uitmaakt. Als ik namelijk zeg dat ik Keelie heet noemen mensen me vaak alsnog Kellie of iets er tussenin en dit gaat al zo sinds ik klein ben, dus ik heb het maar geaccepteerd.
ik heb dit vorige week meegemaakt bij de post. Er was niemand voor of na mij en maar 1 balie open. Ik zet 1 stap voorbij die nummertjesautomaat en die man achter de balie riep direct dat ik een nummertje moest nemen. Toen riep hij mān nummer af en kwam ik bij de balie, zegt ie dat het voor hun administratie nodig is om een nummertje te trekken?
Vind het niet grappig maar het is ook niet echt goed om je partner het gevoel te geven dat je ze niet kan laten omdat het vies is bijv, want het is helemaal niet goed om ze in te laten
Same, maar ik voel me toch altijd lichtelijk gekrenkt wanneer ik zie dat iemand die ik beschouw als close mijn naam verkeerd schrijft.
Aan de andere kant vind ik het ook veel (positiefs) over iemand zeggen wanneer ze mijn naam wel goed schrijven, vooral als ik iemand helemaal niet goed ken.
Ik waardeer het wel als hij het op de gang of in de wc ofzo doet hoor, maar je moet het niet inhouden nee
Collegaās en mensen die ik niet goed ken korten mijn naam altijd een beetje af. Maar je kan het nog verder afkorten en ik vraag altijd of dat de korste versie willen gebruiken, omdat ik die andere echt intens haat.
Vindt mijn naam sowieso niet leuk, dus heb het liefst dat iedereen gewoon de kortste afkorting zegt.
Er is een groot verschil tussen eerder en op tijd voor mij. Eerder niet oke, op tijd wel.
Ja dit inderdaad, en het ligt er ook aan hoe lang ik zelf dan langer zou moeten werken en hoe vaak het voorkomt.
Had het in beautyblog topic al geplaatst maar even weggehaald want dit leek mij een meer geschikte plek ervoor.
Mijn schoonmoeder noemt iedereen altijd bij de voorletter. Dus dan wordt Dotje āDā. Ze zegt dan ook bijvoorbeeld: D, F en A zijn naar de stad. Besef mij nu eigenlijk pas hoe gek dat is en vraag mij af wat er zou gebeuren als er iemand in de familie bijkomt met dezelfde voorletter.
Ik vind āik moet nog reizenā wel echt een slecht excuus om eerder weg te gaan. Je scheept je collegaās op met problemen terwijl jij er zelf voor kiest om ver van je werk te gaan wonen.
Hetzelfde als āik moet de kinderen ophalenā waardoor je als werknemer zonder kinderen die dichtbij woont dus altijd als laatste bezig bent.
Vuurwerk
- Ik vind het leuk maar alleen om naar te kijken
- Ik vind het leuk om zelf ook af te steken
- Ik heb er niks mee maar ben niet bang
- Ik heb er niks mee en ben er bang voor
- Het boeit me niet zoveel
0 stemmers
Ben niet bang maar ik vertrouw vooral de mensen die het afsteken niet vind het toch best gevaarlijk dat ik op een ander moet vertrouwen dat er straks niet een vuurpijl in mn oog schiet, zeker met drank in het spel
Ik vind vuurwerk echt te debiel voor woorden en vooral dat mensen daar honderden euroās aan uitgeven. Mag van mij wel verboden worden
Inderdaad, ben er wel bang voor als ik door straten moet lopen waar mensen/schoffies vuurwerk her en der neergooien of als ik dichtbij van die flessen waarin het wordt afgestoken sta. Als ik het ergens van een afstand kan kijken, vind ik het mooi. Maar het hoeft voor mij niet echt vaker dan met O&N.
Ligt er een beetje aan wat voor restaurant en hoe druk het is. Als er genoeg tafels vrij zijn is het vaak geen probleem, maar als ze bijna vol zitten zullen ze het denk minder chill vinden.
Vind het leuk om naar te kijken, maar ben er tegelijkertijd ook bang voor. Ik wil de 31e ook echt niet naar buiten, en als het niet anders kan dan met iemand erbij haha. Heb altijd zweethanden bij elke knal.
Ik trek altijd maar een nummer omdat zoān miep een keer boos werd toen ik dat niet deed (bij stilte dus). Volgens haar moesten er nummers worden getrokken als bewijs voor haar baas dat er klanten waren geweest op een dag.