alleen schelden als er iets mis gaat of als ik m’n teen stoot ofzo, maar dat tel ik niet echt als tegen mezelf praten
Ja, met mijn kat heb ik ook hele (vrij eenzijdige) gesprekken Maar verder praat ik idd ook niet hardop als ik alleen ben.
Dat hij zijn oorsmeer soms opeet, ik ga dan bijna over mijn nek. Als hij gaat koken dan is het of een recept wat hij al duizend keer heeft gemaakt (dat zijn ongeveer 10-20 gerechten) of een nieuw recept en het moet dan PRECIES volgens het recept.
Bijvoorbeeld, hij houdt van couscous. Maar dan maakt hij altijd precies dezelfde couscous salade. Ik wil geen koude salade als avondmaaltijd in de winter, maar hij weigert om couscous anders te bereiden (??). Of als ik zou koken en het lukt toch niet, moet ik hem ook precies vertellen wat en hoe hij het moet maken en dan belt hij mij gerust 10x om te vragen hoe het moet.
Het erge is dat hij prima kan koken en het leuk vindt om soms een nieuw recept uit te proberen. Maar zodra een recept goedgekeurd is verandert het nooit en zal hij ook nooit een andere variatie erop maken (hij heeft 2 soorten pasta’s, 1 curry, 1 dahl enz. in zijn repertoire)
Veel meer pijn in alle gewrichten (vingers, polsen, enkels, knieën) + pijn in m’n nek doordat ik veel meer gespannen loop
Ik heb altijd 1 pink die zo koud wordt dat er geen bloed meer door stroomt. Heel gek maar ook heel irritant.
Hier ook, alleen tegen de hond (best vaak eigenlijk). Ik hoor mijn vriend weleens hardop denken achter z’n pc, dat vind ik zo gek om te horen. Het klinkt zo willekeurig.
Vind jij het interessant dat Ronnie Flex vader wordt?
- Ja
- Nee
- Wie?
0 stemmers
Best wel eigenlijk. Ben niet echt van de sterren gossip enzo, maar ben nu wel heel benieuwd wie de moeder is (of is dat al bekend en is het me ontgaan?)
Ik heb wel hele gesprekken in mijn hoofd, maar ik begrijp de behoefte om hardop tegen jezelf te praten niet. Je hoeft het toch niet uit te spreken om het te horen? Voor mij is praten echt een communicatiemiddel, tegen jezelf praten is gewoon overbodig.
Voor mij helpt het wel want ik denk veel sneller dan dat ik praat. Het laat me wat rustiger nadenken soms.
En ik ben heel talig ingesteld dus misschien vind ik het gewoon prettig om dingen hardop in mooie zinnen uit te drukken of zo, geen idee haha.
Ik ben wel benieuwd wat je dan zegt, ga je dan goed nadenken over de formulering? Ik moet zeggen dat ik alleen maar mensen ken die dingen tegen zichzelf zeggen als: “oké dat is gebeurd”, “nu gaan we aan de slag”, “waar zijn die verrekte sleutels nou weer” of “nog even de boontjes pakken”.
Meestal gaat het bij mij ook om dat soort zinnetjes maar bij dat echte nadenken gaat het vaak over bepaalde gevoelens die ik van dingen krijg en dan ga ik hardop analyseren waarom ik dat gevoel precies krijg en hoe ik daar beter mee om kan gaan. Soort combinatie van analyseren en relativeren.
Of ik denk na over een bepaalde argumentatie en of die wel klopt (maar dat is dan meer voor m’n werk).
Voor mij helpt het, net als dingen opschrijven, om iets helderder te krijgen voor mezelf. Als ik ergens alleen ‘in m’n hoofd’ over nadenk sla ik vaak stukken over? Beetje het zelfde idee als dat je, als je in je hoofd een route ergens naartoe aflegt, je er nooit zo lang over doet als wanneer je die route fysiek af zou leggen.
@Briseis @Dazed interessant! Opschrijven doe ik inderdaad ook, ook omdat ik het dan kan zien. Maar uitspreken betekent dat je het kunt horen, leuk dat dat ook werkt bij jullie.
Ik herken dat wat je zegt dat je dingen overslaat haha. Het uitschrijven werkt voor mij ook veel beter dan nadenken, hardop nadenken helpt ook maar ik ben zelden alleen en dat is ook zo dom. Maar over een simpele vraag kan ik heel verward nadenken en dan kom ik nooit tot een conclusie of antwoord, maar als ik het uitschrijf is het veel helderder en langer en met conclusie haha.
Misschien is dit een biecht maar ik maak soms ook een wetenschappelijk onderzoek van mijn levensvragen, zo heb ik gisteren een 3-pagina-lang essay geschreven over wel of niet naar spinning gaan met maar liefst 12 wetenschappelijke referenties. Conclusie: ik ga niet want ik heb geen tijd aangezien ik ook nog even boodschappen moet doen want anders heeft mn vriend geen ontbijt morgen
Hoe zeg jij precies precies?
- Precies zoals je het schrijft
- Percies
- Pecies
- Exact
- Ik zeg wel precies maar je hoort pecies
0 stemmers
De oma van mijn vriend is vandaag overleden en ik wil graag een kaartje sturen naar zijn moeder, hem en zijn zusje. Hij en zijn zusje wonen beide nog thuis. Zijn moeder is gescheiden en heeft dus een andere achternaam dan mijn vriend en zijn zusje. Wat moet ik op de envelop zetten?
- Fam. X (en dan achternaam van m’n schoonmoeder)
- Naam moeder, naam vriend en naam zusje (voornamen)
- Anders, namelijk
0 stemmers
Stuur je het per post of geef je t af?
Ik stuur hem op, stuur hem ook namens mijn ouders en kan door omstandigheden niet voor 't weekend daar zijn, en wil wel graag nog even extra laten weten dat ik aan ze denk
Zoveel jeuk nu al. Wordt echt nog wat als het kouder wordt… jeuk, schaafwondjes van kleding die over mijn lichaam schuurt, alles