Ja, ik weet niet wat het Nederlandse voorstel is. Maar het Spaanse systeem is iig overzichtelijk haha
@Madrid Mijn dochter heet als mijn vriend uit traditionele overwegingen. De meesten heten naar hun vader, logisch qua stamboom, maar ik vind mijn achternaam mooier. Komt ook veel minder vaak voor.
En ook als ik getrouwd was had ik mijn naam aangehouden. Ben daar te nuchter of feministisch voor. Ik ben ik en ga niet een ander zijn naam aannemen. Vind het zelfs grote onzin!
Met hier bedoel je Belgiƫ denk ik? Want in Nederland nemen juist steeds meer vrouwen de naam van hun partner over en krijg je gewoon een formuliertje bij je huwelijk.
Op het moment wordt er wel in de politiek gepleit voor meerouderschap (3 of meer ouders). Dat zou de dubbele achternamen kwestie wel ingewikkelder maken.
De AH heeft een kaas met olijven en tomaat. LEKKER.
Ik zou zelf geen dubbele naam doen, omdat je toch weer voor de keuze staat als je kind een kind krijgt.
Mochten wij ooit kinderen krijgen heb ik wel afgedwongen dat hij/zij mijn naam krijgt. Moeten in de praktijk nog maar zien hoe dat gebeurt, want ondanks dat ik ervoor gekozen heb mijn eigen naam eerst te houden bij het trouwen heb ik dus alsnog wettelijk toestemming nodig van mijn man om het kind mijn achternaam te geven. Het kind krijgt nog steeds automatisch de naam van de vader.
Mijn achternaam bestaat uit 2 woorden die allebei met een hoofdletter beginnen (zonder streepje ertussen), waardoor mensen soms denken dat ik een dubbele achternaam heb. Voor mij is het echt ƩƩn naam maar het zorgt voor best veel verwarring wat betreft administratie, dus ideaal vind ik het niet. Stel ik zou mijn kind later een dubbele achternaam geven dan is dat dus eigenlijk een drie dubbele naam omdat mijn achternaam al uit 2 woorden bestaat, lijkt me niet bepaald leuk voor het kind.
Ja dat heb ik ook. Of alleen die van mijn moeder had ik eigenlijk ook leuk gevonden, vind die nog net iets mooier dan die van mijn vader!
Klopt je krijgt het recht om de achternaam van je partner te gebruiken maar je eigen achternaam blijft altijd je officiele achternaam het is niet dat die dan gewist wordt ofzo. Dus op je paspoort etc. staat gewoon de achternaam die je gekregen hebt bij je geboorte.
Misschien ben ik de enige (nee) maar als je een zwarte panty draagt, weet ff niet meer hoe het zit met denier enzo, maar eentje die nog wel doorschijnt zegmaar dat je je benen ziet, scheer je dan alsnog je benen?
- Ik scheer nooit mn benen
- Ik heb gladgeschoren benen, ook als ik een panty draag
- Ik scheer ze niet speciaal als ik een panty draag maar zorg dat mān beenhaar niet lang is (dus hooguit haren van 0.5 cm ofzo)
- Ik laat mn beenhaar zoals het is, ook als het standje oerwoud is
0 stemmers
Ik heb dus bij lange beenharen dat het door die panty heen gaat prikken, of dat je het er gewoon doorheen ziet dus dan scheer ik alsnog haha
Vanaf hoe laat heb jij weekend?
- Ik ben op vrijdag vrij, dus heb al weekend
- Ik werk ook in het weekend, dus heb geen weekend
- Ik ben altijd vrij, dus heb al weekend
- Tussen 12.00-15.00
- Tussen 15.00-16.00
- Tussen 16.00-17.00
- Tussen 17.00-18.00
- Tussen 18.00-20.00
- Pas na 20.00 vandaag
0 stemmers
Doe jij nog met collegaās (of studiegenoten anders) een Vrimibo?
- Ja, altijd
- Ja, soms
- Nee
- Wat is een vrimibo?
- Ja, maar dit doe ik elke dag van de week
0 stemmers
Heb je zin in dit weekend?
- Ja, heel veel! Het kan me niet snel genoeg weekend zijn
- Ja, maar niet extreem veel
- Een beetje
- Neh, niet echt
- Ik heb nooit weekend
0 stemmers
Dit heb ik mij serieus van de week ook nog zitten afvragen! Ik ben inderdaad ook bang dat er haartjes door de panty heen gaan komen, dus voor de zekerheid scheer ik toch altijd maar. Maar volgens jou gebeurt dat dus effectief? Mja dan blijf ik maar scheren. Ik ben wel minder precies dan wanneer ik gewoon blote benen heb, dus bv. bij mān knieĆ«n doe ik niet echt moeite.
Ja ik dacht vroeger altijd: waarom zou je je benen scheren als je toch een panty draagt? Todat ik een keer zag dat er gewoon lange haren uitstaken. Zal ook wel aan het type panty liggen misschien maar sindsdien scheer ik ze toch maar (op een vlugge slordige manier ook haha)
Ik ga voor āhoud er niet vanā. Ik luszewel en ik vind ze niet eens vies, maar ik zou ze niet uit eigen initiatief eten, behalve als ik het met wordt voorgezet en ik heb honger. Ik weet niet eens waarom, vind ze denk ik gewoon niet zo boeiend.
Ik draag soms juist een panty ipv blote benen zodat ik niet hoef te scheren
Ik wil dat wel altijd, maar soms ben ik echt te lui.
Ik scheer ze niet speciaal als ik een panty aandoe. Want de pantyās die ik nu aan doe zijn toch dik(ker) en dan valt het niet op
heb er sowieso een hekel aan om in de herfst / winter mān benen te scheren 
Ik denk dat ik de meeste dingen sowieso wel geoorloofd vind, omdat het toch wel iets kan zijn waar je op valt of niet. Ook als iemand er misschien zelf niet iets aan kan doen.
Wil ik als nuance wel even zeggen dat ik iemand misschien wel āveroordeelā op zijn werk, maar ik vooral zal oordelen of iemand er gelukkig mee is. Ik was op een date zo afgeknapt op iemand die in een fabriek aan de lopende band werkte, maar daar heel ongelukkig mee was, maar ook 0 ambities had om iets anders te zoeken.
Ligt er aan hoe. Ik heb een vriendin die stuurde een appje met ik ben wat later, prima dan wacht ik even. Half uur later; ja het duurt wat langer, maar een half uur red ik wel. Half uur later⦠uiteindelijk duurde het bijna 2 uur!! Zeg dan gewoon meteen ik red het niet ben er over 2 uur, dan doe ik idd wat klusjes, maar nu dacht ik elke x ik wacht wel gewoon en werd ik wel geïrriteerd.
Ik vind het een beetje twee dingen:
Dingen als lengte, tuurlijk, daar kan je niks aan doen. Maar ik ben zelf 1.83 en een beetje verschil vind ik geen probleem. Maar een jongen van 1.60 zou ik gewoon niet aantrekkelijk vinden. Ik weet trouwens niet wat ik daarvan zou vinden als ik ook op vrouwen zou vallen. Ik besef me volledig dat iemand niks aan de lengte kan doen, maar toch voelt het zo.
En dingen waar iemand wel wat aan kan doen, zoals smiley gebruik of grammatica vind ik vaak het āideeā wat erachter ligt. Idee is niet het goede woord, maar ik zal proberen het uit te leggen. Smiley gebruik vind ik vaak kinderlijk of irritant overkomen, en dan denk ik dat de persoon ook een kinderlijk karakter heeft. Ik hecht waarde aan goede grammatica en goed taal gebruik, en vind het dan irritant als iemand dat blijkbaar niet ook zo ziet. Dan zijn het wel kleine dingen, maar ik vind dat er vaak wel iets ādiepersā onder ligt.