Haha dit is een terugkerend onderwerp en altijd sterk verschillende meningen 
ik ben over het algemeen van het flexibele kamp: als iemand wat later komt heb ik daar geen problemen mee. Sterker nog: als we afspreken 13:00 bij mij dan vind ik het zelfs fijn als iemand 10 minuten later is want als ik me dan instel op 13:00 merk ik in de laatste minuten dat nog 10 minuten extra me wel goed zou uitkomen 
Maar ik hou sowieso niet echt van strak afgesproken tijden, want er kan altijd wat uitlopen of vertraging oplopen, misschien komt je trein niet precies uit met de afgesproken tijd, misschien heb je last van veel verkeer of file, en om nou zooooooooooooveel extra tijd in te calculeren zodat je met geen mogelijkheid te laat kan aankomen vind ik ook zonde als het ineens wel gesmeerd gaat en je juist driekwartier te vroeg bij iemand aan zou komen. Ook niet efficient vind ik, ik heb echt liever dat iemand te laat komt dan veel te vroeg 
Dat gezegd hebbende hecht ik wel aan heldere communicatie. Bijvoorbeeld direct laten weten zodra ik weet dat ik iets vertraagd ben, en hoeveel ik denk vertraagd te zijn, überhaupt laten weten van “ik heb nu de trein, dus ik ben om zoveel uur zoveel bij jou” of “bus gemist, de volgende gaat over een kwartier dus ik ben een kwartier later!” Ik hou vooral van afspreken om “Half 2 - 3 uur?” en dan zo mikken dat je niet voor half 2 aankomt, maar wel tussen half 2 en 3 uur communiceert waar je bent en hoe lang het naar verwachting duurt, en dan vind ik het ook prima als je er kwart over 3 bent 
Als we afspreken niet bij iemand thuis maar ergens in een café ofzo vind ik het ook niet erg om even te wachten, ik kan alvast gaan zitten, even wat lezen, geen probleem. Ik vind het wel fijn om dus op de hoogte te zijn / worden gehouden qua hoe lang ik ongeveer moet wachten, want dan kan ik inschatten of ik alvast een kop koffie zal bestellen enzo. Zeker als ik met meerdere mensen afspreek en ik moet in mijn eentje een halfuur een grotere tafel bezet houden voel ik me wél ongemakkelijk, dan wil ik wel kunnen zeggen: ik wacht nog op 3 mensen, ik was iets eerder, ze zullen er over een kwartier zijn, ja ik wil graag vast een koffie dankje.
Zo’n situatie heb ik al zo vaak gehad in een bar 's avonds bijvoorbeeld: afgesproken met een groepje, ik was er om ongeveer de afgesproken tijd, er is verder nog niemand, ik app dat ik er ben, sta een tijd te wachten, dan appt iemand uit de groep dat ie ietsjes later is, dus ik denk okee prima dan blijf ik hier even staan want het is verder erg druk, ik wacht steeds langer maar er verschijnt nog niemand, ik moet een paar keer de barman/serveerder afslaan van ik wacht nog op wat mensen en bestel dan, dan appt er weer eenander in de groep dat die ook ietsjes later is, ik begin me ongemakkelijk te voelen want ik sta al 20 minuten in een volle kroeg met m’n jas aan om me heen te kijken. Dan appen ze: “we komen nie tmeer daarheen maar zijn nu in andere kroeg! Kom maar hierheen!” En dan kan ik me omdraaien en de kroeg verlaten. Dit vind ik ZO ongemakkelijk en hier heb ik dus wel echt een HEKEL aan