Ik draag eigenlijk altijd 20 denier, ook in de winter. Soms ook 40, maar ik ben een zwetende kachel dus heb het niet snel koud.
Heb al 8 jaar een relatie en toen was facebook helemaal booming dus toen er uit automatisme opgezet.
Zit jij er over na te denken om facebook te verwijderen?
- Ja
- Nee
- Regelmatig, maar toch twijfels
0 stemmers
Mijn ex was een keer zo boos dat ik het niet op Facebook wilde dat hij helemaal ging dreigen dat het anders uit was. Haha wat een kneus. T gaat mensen gewoon niks aan.
Ik heb wel m’n persoonlijke instagramaccount verwijderd. Ik was er helemaal klaar mee, zonde van mijn tijd. Ik twijfel heel erg over het verwijderen van fb, maar ik vind het soms nog te handig voor werkgerelateerde dingen.
Op de vraag waarom ik het deed: ik was16 en volgens de puberregels had je pas echt verkering als het FB official was.
Jij hebt wel eens je leeftijd op het forum verteld, en ik wist niet dat fb al zolang bestond. Nu komt het over alsof je een of andere graftak bent, zo bedoel ik het niet haha maar ben verbaasd!
Ik ben best wel benieuwd als iemand die werd opgevoed met het idee dat ik later een vriend/man zou krijgen en daardoor heel erg in de knoop kwam omdat ik eigenlijk meisjes leuk vond maar dacht dat dat vreemd was. Zijn jullie opgevoed met het idee dat je later met iemand van hetzelfde geslacht kreeg? Of gaven je ouders je ook het idee dat je ook met hetzelfde geslacht een relatie kon krijgen?
- Ik werd heteronormatief opgevoed
- Ik werd niet heteronormatief opgevoed
- Ik weet het niet meer
0 stemmers
Ik ben ook wel benieuwd of jullie je kinderen later dan op gaan voeden met het idee dat ze hetero zijn, of dat je bijvoorbeeld vragen stelt als ‘‘Heb je een vriend of vriendin?’’
Ik ga echt helemaal stuk om dit bericht. Volgens mij heb ik FB sinds 2008 dus dan zou ik 19 zijn geweest. Dus pas toen we 3 jaar samen waren.
Daarvoor waren we Hyves/MSN official.
Oma had even een geheugenprobleem.
Edit: wow volgens FB pas officieel gemaakt in 2011. Daarvoor was het gewoon casual daten dus.
Mijn ouders zeiden altijd “zolang jij thuiskomt met iemand waarmee jij gelukkig bent, zijn wij ook gelukkig”.
Haha fb bestaat echt al lang hoor! Bij ons op de middelbare school begon iedereen ermee in ± 2009 om een bepaald spelletje te spelen, FarmVille. Toen was ik 16.
Ja same here. Dat ik met alles en iedereen kon thuiskomen, maar denk als puntje bij paaltje kwam dat niet in de praktijk opging.
Ik denk dat mijn ouders wel verbaasd zouden zijn als ik met een vrouw thuis kom, maar uiteindelijk weet ik wel dat ze het geen probleem zouden vinden. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik zelf totaal geen druk ervaar om mijn seksuele voorkeur uit te spreken.
Dat klinkt wel interessant. Ik vraag me inderdaad soms af of het niet iets te makkelijk is om jezelf yogaleraar te kunnen noemen… Maar goed, dat is dus voor jou niet aan de orde. Ik zou het doen, het klinkt leerzaam!
Ja bij mij hetzelfde! Mijn ouders zijn wel ontzettend open minded, zeker voor hun leeftijd (60+). Een vriend van mij is zelfs als eerste bij mijn ouders uit de kast gekomen voordat hij het aan zijn eugen ouders vertelde en toen kreeg hij een dikke zoen van mijn vader (wiens beste vriend zelf trouwens ook homoseksueel is).
Ik wil mijn kind / kinderen zo open mogelijk opvoeden. Zeker niet 100% genderneutraal want ik denk dat je daarmee echt een identiteitscrisis kunt veroorzaken, maar verder wel echt open qua keuzes. Of mijn kind nou hetero, homo, trans of bi is, ik zal echt niet meer of minder van hem of haar gaan houden.
Volgens mij heb ik dut per ongeluk geflagd met het scrollen omdat ik niet met mijn mobiel en mijn vingers om kan gaan!!! Sorry!!! Niet de bedoeling en ik vind het juist een coole post sorry sorry!!!
Interessant hoe iedereens ervaring zo anders is! Ben wel jaloers op de mensen die zo open zijn opgevoed, mijn ouders zijn niet homofobisch (of nouja… moet wel zeggen dat ze 2 mannen dan wel viezer vinden om te zien dan 2 vrouwen, best wel gek want dat hoor je wel vaker) maar doordat ik niet zo goed wist dat homoseksualiteit een ding was (en die ene keer dat het op tv kwam in Alles is liefde werd er ‘bah’ geroepen naar het homostel) is het me allemaal wel wat moeilijker gemaakt.
Zul je net zien dat hier een psychoanalytische verklaring voor is dat ik onbewust diep van binnen afkeurende ideeën heb ofzo
Nee maar gelukkig! Hartjes voor jou!
M’n moeder zei wel eens iets in de trant van “als je met een man trouwt … of vrouw…” maar toen ik daadwerkelijk uit de kast kwam, schrok ze wel en moest ze omschakelen omdat ze altijd heeft gedacht dat ik met een man thuis zou komen/trouwen etc.
Merk dat ik het persoonlijk ook beledigend kan vinden, dat heteronormatief denken. Zelfs de psychologen vroegen “Heb je wel eens een vriendje gehad”.
Ja ik snap dat het wel zo klinkt
Mijn ouders zijn positief over mijn relatie en ik denk dat ze door mij ook wel meer zijn gaan letten op hun homofobie. Het grotere probleem was eigenlijk mijn broers, die waren wel écht homofobisch. Toen ik thuiskwam na mijn coming out (via whatsapp want ik durfde niet anders) zei er ook niemand een woord tegen me. Ze zijn inmiddels wel wat meer gewend aan het idee gelukkig.