Stel hier je persoonlijke vraag #3

Ik vind het ook heel irritant, vooral omdat je dan dus weer een soort coming out momentje hebt. En ik maar denken dat dat na de eerste keer voorbij was :sweat_smile: Het ergste vind ik als mensen mijn vriendin aanzien voor mijn zus (Is niet vaak voorgekomen hoor, maar we lijken totaal niet op elkaar)

@kali Ik denk dat het van mijn broers komt door de ‘stereotypen’ die er staan, bijvoorbeeld dat een homo heel erg vrouwelijk is en dat gaat dan weer in tegen de ‘mannelijkheid’.

Ohh zo! Ik woon niet in een religieus gebied, maar mijn vader komt wel van het platteland en ben zelf dus ook op een boerderij opgegroeid. Ik heb zelf het idee dat mensen van een boerderij ‘traditioneel’ denken (kan ik mis hebben hoor, maar dat heb ik in mijn omgeving gemerkt)

1 like

Oh dat zei mn vader wel heel vaak, dat ik soms “bang” was dat hij dacht dat ik lesbisch was haha zo debiel.

Mijn moeder zei altijd dat het niet uitmaakte of ik met een jongen of meisje thuis zou komen. Vond ik altijd heel fijn, zou ik ook tegen mijn kinderen zeggen later. Mijn vader zei het overigens nooit, haha.

1 like

Ik ben behoorlijk overtuigd dat ik geen kinderen wil, maar over genderneutraliteit en heteronormativiteit heb ik zo’n sterke mening dat ik, als het hierover gaat, al bijna kinderen wil, puur om het dan anders aan te pakken en hen hier heel open en neutraal in op te voeden. En dat zou ik dan helemaal niet zo ver doortrekken (ik wil hen niet zonder geslacht opvoeden), maar wel duidelijk anders dan hoe het nu in mijn omgeving/in de maatschappij gebeurt. Ik erger me steeds meer, vooral als ik ga shoppen voor kindercadeaus, aan de grote hoeveelheid stereotypen. Ik zou hen speelgoed willen geven zonder “kleurcodes” (roze, paars en pastel voor meisjes, stoer groen, blauw en bruin voor jongens) en ook poppen en keukentjes willen aanbieden aan jongens en auto’s, wetenschapsdozen en techniek aan meisjes. Ik wil hen boeken/speelgoed geven waarin ook personages voorkomen die een andere huidskleur hebben, waarin niet altijd de mama’s in de keuken staan en de papa’s in de garage, waarin vrouwen ook wetenschapper kunnen zijn of mannen kapper en waarin ook holebi-koppels in voorkomen. En het is belachelijk dat dit echt supermoeilijk te vinden is.

Ik ben trouwens wel heel heteronormatief opgevoed. De optie dat ik met een meisje zou thuis kunnen komen, werd nooit vermeld en in mijn omgeving kenden we ook geen holebi-stellen.

12 likes

Haha, nu ik dit gepost heb, wil ik al bijna een speelgoedlijn/kinderboekenserie starten die juist die andere opties ook vermeldt. Ik heb hier duidelijk een erg sterke mening over :yum:.

14 likes

Mijn ouders zijn altijd heel makkelijk geweest qua homoseksualiteit. Hebben altijd veel homovrienden gehad en hebben me ook altijd gezegd dat het ze niets uitmaakt of ik met een jongen of meisje thuis zou komen. Ook zoals Hinkje zegt kreeg ik speelgoed voor zowel jongens als meisjes. Ik speelde vooral met het autokleed en ik was gek op mijn skelter. Maar qua andere afkomsten zijn ze zo achterlijk. Toen ik thuiskwam met een jongen van niet westerse afkomst werden ze zo rechts en naar. Ook al is die jongen allang verleden tijd, het heeft onze band flink verslechterd en ik vraag me af of het ooit weer goed komt. Ach ja, zo hebben alle ouders wat misschien.

Ik mis de optie ‘gewoon nu halen en meteen opeten :heart_eyes:’

18 likes

Mijn ouders zijn precies zo. Mijn moeder is wat gematigder dan mijn vader, maar mijn vader is soms echt niet oke. Ik zou ook heel hard moeten nadenken of ik wel met iemand anders dan een blanke man thuis zou willen komen. Niet dat mijn vader nou keihard nee zou zeggen, maar er zouden absoluut kutopmerkingen komen.

1 like

Heb t al verwijderd, mis het geen moment

1 like

Je mag me niet wakker maken, maar als ik zelf wakker word dan graag 1 portie loaded fries :heart: Nooit naar de grotere/nieuwe locaties geweest, van de oorspronkelijke vind ik de loaded fries fantastisch. De burger met onion rings trouwens ook.

1 like

Ik vond het heel lekker maar ik werd ziek van het eten? Kreeg enorme krampen en voelde me de hele dag slecht erdoor

1 like

Ik vind een paard niet per se onder een huisdier vallen haha

6 likes

Elke dag een klein stukje eten
 Huh?

14 likes

Ik zou zelf denk ik eerder de boterhammen en het beleg los meenemen en ter plekke smeren :slight_smile:

1 like

Ik werd zo niet-heteronormatief opgevoed dat toen ik steeds snel ging douchen als ik 's avonds thuis kwam na het rondhangen met 2 vriendinnen en 1 vriend, m’n ouders vroegen of ik misschien een polyamoreuze relatie met ze had en elke dag seks met ze had hahaha (had ik niet, haatte gewoon slapen met nat haar dus wilde zo vroeg mogelijk douchen als ik thuis was).
Vriendinnetjes die ik mee nam werd ook altijd als ze weer weg waren over gevraagd of het ‘een’ of ‘het’ vriendinnetje was. Bij vriendjes vroegen ze dat ook. En toen het antwoord een keer ‘het vriendinnetje’ was, kreeg ik daar exact dezelfde reactie op als wanneer het ‘het vriendje’ was. M’n ex-vriendin is alleen nooit mee geweest naar familie, maar dat was omdat de relatie niet lang genoeg duurde daarvoor, geen idee hoe die erop hadden gereageerd.

16 likes

Paard.

Als voormalig paardenmeisje/paard vind ik dat je na je 18e andere dingen moet gaan berijden :+1:t3:

41 likes

Ik snap ook niet dat sommige mensen vrijwillig een terrarium met vogelspinnen houden

7 likes

Op de basisschool en middelbare school was ik wel echt die-hard paardenmeisje. Toen ik naar het hbo ging werd dat echt een stuk minder en nu rij ik heel sporadisch af en toe nog

2 likes

Godsamme, ik dacht dat het hier nog over paarden ging. En toen las ik: ze kunnen ook vervellen
 :scream:

26 likes