Stel hier je persoonlijke vraag #3

Oja andersom voelde ik me als stagiaire altijd zo gewaardeerd als ik werd voorgesteld als “mijn collega” in plaats van “de stagiaire”. Echt van wauw ik mag hier zijn <3

7 likes

Ik ben laatst zowel bij een huisarts in opleiding als een mdl arts in opleiding geweest en vond het beide keren heel prettig juist! Er werd echt heel goed de tijd genomen om alles door te nemen, voelde me ook echt op m’n gemak en serieus genomen beide keren. Ik heb geen idee of dit ergens op slaat want totaal geen medische achtergrond, maar ik vond het ergens ook wel een fijn idee dat ze opgeleid zijn met de meest recente kennis en dat dat hun ‘basis’ is (al vertrouw ik er ook gewoon op dat mensen langer arts zijn op de hoogte zijn van ontwikkelingen hoor)

2 likes

Ik rij al een tijdje geen paard meer maar ik vind mijzelf nog steeds een paardenmeisje haha. Paarden blijven altijd samen met katten mijn favoriete dieren. :heart: Soms denk ik ook wel eens dat mijn huisgenoten gek worden van mij als er een paard op tv is haha, ik vind ze allemaal leuk en wil ze allemaal hebben.

3 likes

@HvO Ik heb op ja gestemd maar door een vervelende ervaring met een arts in opleiding ben ik nu wel een stuk kritischer. Als het om intieme zaken / mijn zwangerschap gaat is het antwoord vanaf nu; hell no. Zo min mogelijk polonaise aan mijn lijf. Maar bij andere zaken vind ik het echt geen probleem.

2 likes

Niet eens per se behandeling, maar wel het grootste deel van het gesprek. Maar volgens mij werd het inderdaad niet (zo vaak) gemeld als we alleen maar krukje mochten zitten. Dan werd ter plekke gewoon gevraagd of mensen er bezwaar bij hadden dat we erbij zaten.

1 like

Nee geen probleem. Ook hierbij wil ik graag dat mijn, mogelijke, toekomstige arts zoveel mogelijk kan en weet.
Heb dit zelf als tiener gehad bij de uroloog (benen in de beugels etc) maar zelfs toen kon ik er al zo over denken.

1 like

Ligt heel sterk aan de ernst van het probleem.

2 likes

Op zich geen probleem mee, behalve als het zou gaan om het plaatsen van een spiraal ofzo :sweat_smile:

1 like

Bij 1 bij mij in de buurt (al geel), staat ATM.

Ik heb juist bij praktische dingen zoals het plaatsen van een spiraaltje er helemaal geen moeite mee. Zeker omdat dat alleen maar handelingen zijn die je moet leren. Nu weegt het ook wel heel erg mee dat ik komend jaar zelf met coschappen start en hoop dat ik zo veel mogelijk kan zien en leren voordat ik ineens de verantwoordelijkheid draag als arts.

2 likes

Ik ben er trots op dat ik nog nooit naar een musical ben gegaan, ook musical films trek ik niet. De enige musicalachtige ervaring die ik aanbid is R. Kelly’s Trapped in The Closet.

31 likes

Mijn buren hebben echt heel erg belachelijk hard muziek aan. Ik ken ze niet en het is niet in mijn trappenhuis, dus als ik er wat van wil zeggen moet ik van 3 hoog naar beneden en op hun intercom drukken. De muziek staat zo hard dat ze die bel niet eens horen.

Hoe laat zou jij de politie bellen op een doordeweekse avond?

• Overdag zou ik ook gewoon bellen, alles tot 20:00
  • Ik zou alleen in de avond bellen, vanaf 20:00
  • 21:00
  • 22:00
  • 23:00
  • 00:00
  • 01:00
  • 02:00
  • 03:00 of later
  • Ik zou helemaal niet bellen

0 stemmers

En in het weekend?

• Overdag ook al, alles voor 20:00
  • Vanaf 21:00
  • 22:00
  • 23:00
  • 00:00
  • 01:00
  • 02:00
  • 03:00 of later
  • Ik zou helemaal niet bellen

0 stemmers

• Ik heb bij doordeweeks en weekend hetzelfde gestemd
  • Ik was doordeweeks strenger
  • Ik was in het weekend strenger

0 stemmers

Ho, heb nog wat aangepast, nu zijn de oude stemmen weg. Oeps.

Volgens mij moet je officieel het zelf eerst geprobeerd hebben en daarna kan er een wijkagent komen kijken. Dat weerhoudt mij er in elk geval elke keer van om moeite te doen bij erge overlast, ik wacht tot de bovenbuurman geïrriteerd wordt of die van naast me boos gaan schreeuwen en de politie bellen.

Heb het zelf geprobeerd, ze reageren niet op de deurbel en ik kan niet in hun trappenhuis om het bij hun deur zelf te proberen.

Maar yayy, het is nu stil na een uur en een kwartier teringherrie

Nee, kan niet in hun trappenhuis. Alleen bij de intercom. Maar het is nu stil.
En we hebben een huis gekocht dus zijn over 2 maanden weg :smiley:

Ik had een keer een afspraak bij de gynaecoloog en zat er een oud collega (van een bijbaantje) bij. Vond het geen probleem, weet niet of het voor haar vervelend/ongemakkelijk was (was enmel voor een gesprek geen inwendig onderzoek).

1 like

Zou het al met al nou beter zijn voor je huid om al die dingen te gebruiken? Ik ben een noob op make-up-/huidverzorgingsgebied, maar vind het wel fascinerend wat er allemaal voor producten bestaan voor een dagelijkse verzorgingsroutine.

1 like

Wat ik me al een tijdje afvraag. Doen jullie een duimpje omhoog als je een leuk filmpje op youtube kijkt? En als je het soms doet waar ligt dat dan aan?

• Ja altijd
  • Nee nooit
  • Soms

0 stemmers

Ik doe het als ik echt onder de indruk ben van een video, soms vanwege de creativiteit of eerlijkheid, het hangt er een beetje vanaf.

5 likes