Stel hier je persoonlijke vraag #3

Haha Same

Ik heb absoluut niks tegen mensen die niet drinken, jouw leve jouw keuze toch, maar ik denk dat we dan gewoon echt niet matchen, want ik vind drank gewoon heerlijk bij gelegenheden en lekker een beetje samen zuipen lijkt me beter dan ik in Mn eentje

4 likes

Een week is toch ook helemaal niet lang voor een verkoudheid?

Ik heb chronisch last van mijn holtes en bij mijn laatste verkoudheid kreeg ik daar extra last van incl. koorts en toen was ik 6-7 dagen niets waard. Bij de meeste verkoudheden ga ik gewoon verder, maar het is maar net wat je een zware verkoudheid noemt.

Jammer dat ze geen chocolade sig meer verkopen. :devilish:

1 like

Als ik een serieuze verkoudheid heb dan voel ik me vaak ook zooooo ellendig. En dan bedoel ik echt ellendig genoeg om niet te kunnen werken (en ik blijf echt zelden thuis van het werk, dus het is niet dat ik bij 1 kuchje al thuis blijf ofzo). Maar als ik dan terug kom werken en ik zeg dan dat ik ‘gewoon’ een verkoudheid had, dan kijken mensen me soms echt aan van ‘blijf jij daarvoor thuis??’.
Ik vraag me dus echt af of de meeste mensen dus gewoon nooit zo zwaar verkouden zijn als dat ik soms ben? Of noemen die mensen het dan gewoon griep terwijl dat helemaal niet zo is. Het gevoel is in ieder geval wel een beetje hetzelfde, grieperig maar dan ook echt met een vol hoofd, snotneus, etc.

5 likes

Ja dit was precies wat ik me afvroeg en ook waarom ik deze poll maakte haha. Weet niet of wij ons aanstellen, het gewoon echt zwaarder is bij ons of dat mensen het anders noemen.

1 like

Ik denk niet dat je dit ooit gaat kunnen vergelijken. Ik vind het over het algemeen ook vreemd als mensen thuis blijven voor een verkoudheid. Maar ik ben dan ook nog nooit zo verkouden geweest dat ik daar voor thuis moest blijven. Ik voel me dan ook ellendig, maar niet genoeg om mijn werk niet uit te kunnen voeren. En mijn definitie van griep zijn dingen als buikpijn, hoofdpijn, misselijk, overgeven, geen kracht, alleen willen slapen, diarree en koorts. Dus het is in mijn geval niet zo dat ik een zware verkoudheid griep noem. Ik denk gewoon dat de ene persoon zich veel erger ziek of ellendig kan voelen dan de andere en dat dat nooit te vergelijken is. Je hebt ook mensen die 4x per jaar ziek zijn, en ook mensen die één keer in vier jaar ziek zijn.

Niet om een hele ‘ik ben een ziekere cavia dan jij’ discussie te onteketenen maar gewoon even een andere kant. En ik zeg niet dat iemand die zwaar verkouden is niet ziek thuis mag blijven, of niet ziek is. Ik kan me daar gewoon persoonlijk niks bij voorstellen.

3 likes

Ik blijf niet thuis voor een zware verkoudheid, maar ik heb volgens mij nog nooit bronchitis of holteontstekingen o.i.d. gehad. Een zware verkoudheid is voor mij continu snot, een hoofd vol watten, een rode/pijnlijke neus van al het snuiten, moe, mezelf voortslepen en me belabberd voelen. Meestal doe ik die dagen thuis wel niets anders dan slapen en rusten, maar ik vind dat niet ernstig genoeg om me ziek te melden. Dat doe ik meestal enkel als ik meerdere keren moet kotsen of zware diarree heb (en dus eigenlijk letterlijk het liefst in de buurt van een wc blijf).

Ik heb me sinds 2013 niet meer ziek gemeld. Daarvoor had ik een baan waar ik depressief van werd en was de drempel om me ziek te melden een stuk lager. Toen meldde ik me zo’n 1 keer per jaar ziek. In mijn job daarna had ik hele fijne collega’s, die zich ook niet snel ziek meldden, dus meestal probeerden we altijd heel wat werk over te nemen van diegene die zich belabberd voelde. In mijn nieuwe functie ben ik nog niet ziek geweest.

Ik heb er meestal geen mening over als mensen thuis blijven van werk. Als je ziek bent, ben je ziek. De enige uitzondering zijn die paar collega’s die het systeem duidelijk misbruiken (en dan heb ik het niet over alle collega’s die vaker ziek zijn dan gemiddeld, maar collega’s die bv. ziek zijn op dagen dat ze hun verlof niet kregen o.i.d.).

3 likes

Ik denk dat ik me wel sneller ziek meld dan gemiddeld zo te lezen hier. Ik heb regelmatig last van erge keelpijn en in combinatie met hoofdpijn, verkouden en algehele maleise voel ik me te beroerd om te gaan werken.
Ik heb helaas ook wel eens een blessure waarmee ik mijn werk niet kan doen, dus moet ik mij nog vaker ziekmelden.

Mijn ex was gelovig en dronk daardoor niet, vond dat eigenlijk nooit een probleem. Mijn huidige vriend drinkt daarentegen wel erg veel, vind dat eigenlijk wel vervelend omdat het voor mijn gevoel ook wel problematisch wordt. Dus hopelijk wordt mijn volgende vriend iets daartussenin! (Laatste is een grapje natuurlijk)

6 likes

Ik zelf drink eigenlijk nooit alcohol. Mijn vriend daarentegen drinkt meerdere dagen per week alcohol (voornamelijk bier). Ik vind het alles behalve een afknapper dat hij drinkt. Zolang hij het met mate doet is het prima. Ik zou het juist vreselijk gezapig vinden als we zo’n koppel worden die fristi en melk bestellen in een cafe.

2 likes

Als je een pil moet slikken (niet dé pil):

• Eerst water, dan pil
  • Eerst pil, dan water
  • Geen water
  • Ik slik nooit pillen

0 stemmers

Pil en water tegelijk en daarna nog meer water.

2 likes

Moet altijd snel een pil wegslikken, anders lukt het gewoon niet?? Dan slik ik met een slok water maar dan hou ik de pil onbewust tegen ofzo. Snap echt niet hoe ik dat doe :joy:

1 like

Huh wacht hoe doe je dit?

Pil in mond, water erbij (terwijl ik de pil dus nog in mijn mond heb), daarna tegelijk doorslikken en nog meer water erachteraan drinken. Anders krijg ik het echt niet weg.

1 like

Ik ben hier zooo slecht in, als ik een ibuprofen neem ga ik altijd wat eten en dan net voordat ik het doorslik stop ik de ibuprofen erbij zodat ik het makkelijker door kan slikken, anders lukt het niet :flushed:

2 likes

Oohh zo dat is eigenlijk wat ik bedoel met ‘eerst pil, dan water’.

1 like

Ooh dan snap ik het haha. Ik dacht dat je bedoelde eerste de pil doorslikken en daarna water erachteraan.

1 like

Ik heb ook vaak zo iets van stel je niet aan je kunt gewoon werken als je verkouden bent. Maar voor perspectief: ik merk met internationale studenten wel dat ze het raar vinden als je verkouden/snotterend aan komt zetten. Een meisje vertelde me eens dat het bij haar als asociaal wordt gezien, omdat jij je niet ziek meldt kun je wel mooi je collega’s besmetten, en dat gehoest/gesnotter is ook best irritant. En juist een dagje rust nemen kan er voor zorgen dat het sneller over is. Zit wel wat in vind ik.

4 likes