Stel hier je persoonlijke vraag #4

Moet zeggen dat mijn oma sowieso een gulle gever was. Toen zij naar een verzorgingstehuis moest werd het huis te koop gezet en was het vanzelfsprekend dat het geld daarvan werd verdeeld onder de kinderen want ja wat moest zij ermee.

2 likes

Als jij in de toekomst vrijwilligerswerk zou gaan doen (of het nu al doet), wat voor type vrijwilligerswerk zou je dan willen doen? (ben ongetwijfeld categorieƫn vergeten en ik heb het voor mijn gevoel soms een beetje raar verwoord maar jullie snappen me vast)

• Daklozen (bv bij opvang)
  • Voedselbank
  • Dieren (bv asiel)
  • Maatje van eenzaam persoon
  • Maatje van iemand met een stoornis (fysiek of mentaal)
  • Ouderen
  • Vluchtelingen (bv maatje of helpen bij cursussen)
  • Cultureel (bv museum)
  • Educatie
  • Sport (bv bij een vereniging)
  • Hulp bij zaken als administratie
  • Iets wat aansluit bij mijn eigen werkveld, namelijk…
  • Anders, namelijk …

0 stemmers

Ben je van plan vrijwilligerswerk te gaan doen?

• Ja, ik doe het al
  • Ja, ik wil het in de toekomst gaan doen
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Ik doe ander vrijwilligerswerk, ik sta namelijk achter de bar. Maar je bedoelt meer ~ iets goed doen voor de medemens ~ zeker?

1 like

Nee hoor niet per se, vandaar dat ik zei dat ik dacht categorieƫn te zijn vergeten. Leuk dat je dat doet!

Bedenk met nu dat ik ook een categorie ben vergeten van vrijwilligerswerk dat ik zelf heb gedaan maar okee :joy:

Ik vind al die foto’s van jullie knuffels zo vertederend, ik heb er zelf ook nog 1 waar ik altijd mee slaap (en de rest heb ik ook nog maar bij mijn ouders en niet in bed).

1 like

Als ik ineens een paar miljoen won en niet meer naar m’n werk hoefde/moest om geld te verdienen, ging ik daar vrijwilligerswerk doen. (Praktijkonderwijs) En dan zit er geen druk meer achter, geen eindverantwoordelijkheid, gewoon lekker aan het werk met die gasten en lol maken. <3
@Torquay

7 likes

Haha ja zo leuk die knuffels, daarom een topic ervoor :biggrin:

Show je knuffel

2 likes

Ik heb vroeger als vrijwilliger voor een kinderkamp voor wat ā€˜armere’ kinderen gewerkt, dat was echt fantastisch. (@grace beetje de doelgroep waar jij mee aan de slag gaat, denk ik? Komt helemaal goed!) Verder heb ik veel random commissies gedaan. Zit nu ook in een commissie van m’n sportvereniging en ik geef taalles in een buurthuis.

4 likes

Heb als vrijwilliger gewerkt bij vluchtelingenwerk en bij amnesty (bij een studentenvereniging). Help nu zo af en toe mee met taalmaatjes van mijn moeder want heb geen tijd om zelf weer iets op te pakken helaas.

2 likes

Ik heb vrijwilligerswerk in de politiek gedaan. Pas was ik bij de peuterspeelzaal, van zoiets zie ik het nut wel in.

1 like

Ik heb een halfjaar vrijwilligerswerk gedaan bij de dierenambulance, dat vond ik echt interessant!

7 likes

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal voor vrijwilligerswerk hebben gedaan, geeft me weer nieuwe inspiratie!
@anon98052296 @anon22402465 @grace @Briseis @Quinoa @Ireth @En_17_Anderen @Flamingo

4 likes

Ik bedoelde de speelotheek :see_no_evil: ben er duidelijk niet helemaal bij met m’n hoofd.
Maar wat leuk dat jij op een echte psz vrijwilligerswerk gedaan hebt! Ik vind het een mooi idee dat je op zo’n manier echt iets bijdraagt aan een mensje.

1 like

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij een museum! Ik gaf creatieve workshops aan kinderen en was begeleider bij de tentoonstellingen.

9 likes

Ik werk als vrijwilliger bij een chat voor kinderen en jongeren.

8 likes

Net een tosti als brunch gehad, nu zin in een kaassouffle uit de koekenpan.
Zal ik het doen?

• Sowieso gap
  • Nee joh ben je gek dikzak

0 stemmers

1 like

Mijn opa doet t onder dwang van zijn kinderen omdat hij anders vermogensbelasting moet betalen. Hij geeft nooit een cent weg, en doet er ook ontzettend moeilijk over. Maar het is beetje zonde om het liever aan de belastingdienst te geven dan aan je eigen kinderen en kleinkinderen.
Iets van liefde of zo zit er absoluut niet bij

Ja hier hetzelfde! Opa en oma in een sociale huurwoning en daarna ging het beetje spaargeld dat er was naar het verzorgingstehuis/aanleunwoning. Mijn (groot)ouders hebben ook niet gestudeerd ofzo en waren ā€œechteā€ arbeiders dus zal ook al schelen. Mijn vader heeft een eigen huis maar denk dat dat geld nodig is voor zorg als hij dat later nodig heeft.
Hoorde vorig jaar van een vriendin dat zij een groot bedrag kreeg van haar grootouders en toen was ik heel verbaasd (en blij voor haar hoor, super fijn als je zo geholpen kan worden), dat mensen zoveel geld ā€œoverā€ hebben. Omdat het in mijn familie ook krap was en spaargeld eerder in een paar duizend euro zat dan in tonnen bij wijze van spreken.
Ben benieuwd hoe ik later zelf mijn geld uitgeef :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben vrijwilliger bij inburgeringscursussen, nu overigens wel al een tijdje niet gedaan.

In NL is het dan volgens mij ook nog zo dat je verplicht wordt om al het vermogen dat je hebt, in te leggen. Dus dan kun je het daarvoor maar beter uitgeven of weggeven :stuck_out_tongue:

3 likes

De sfeer zou misschien niet super zijn, maar je gaat toch al weg dus lekker boeiend. Als je het laat uitbetalen, hou je vet weinig over door belasting etc

13 likes