Ik was laatst naar een ander (dichterbij) en dat was zo ongemakkelijk. Wist niet of ik nou wel of niet small talk moest doen en zij volgens mij ook niet zo goed. Voelde me heel awkward.
Dus ik ga weer braaf terug naar mijn eigen kapster.
Ik was laatst naar een ander (dichterbij) en dat was zo ongemakkelijk. Wist niet of ik nou wel of niet small talk moest doen en zij volgens mij ook niet zo goed. Voelde me heel awkward.
Dus ik ga weer braaf terug naar mijn eigen kapster.
Ik ben al tien jaar niet bij een kapper geweest
Ja, ik vind vrijgezellenfeesten ook altijd meer kosten dan je denkt. Ik ga daarom altijd mee met wat er ook beslist wordt, aangezien ik het wel kan missen (ik ben naar een vrijgezellenfeest geweest waarbij we naar het buitenland gingen met overnachting en meerdere activiteiten en alles, maar ook wel eens naar een vrijgezellenfeest waarbij de activiteit zelf georganiseerd werd (en dus bijna gratis) met zelfgemaakt eten thuis).
Ik heb 1 vrijgezellenfeest georganiseerd (of iig dat ik hoofdverantwoordelijk was) en toen was er 1 iemand bij voor wie het heel erg budget moest. Prima, het is belangrijker dat iedereen er bij kan zijn en het gezellig is e.d. Alleen zei die persoon dan alsnog heel last-minute af met een reden die ze vooraf al kon bedacht hebben. Toen was ik wel even pissig.
Zoals ik het lees, zit de lunch er niet bij?
Pff ja ik zou dan ook echt heel pissig zijn! Hopelijk gaat het allemaal soepel bij dit feest. Ik blijf het lastig vinden haha. Gelukkig zijn de antwoorden vd poll ongeveer wat ik dacht/wilde, maar zelfs dan is het niet extravagant ofzo. En dan te bedenken dat dit pas de eerste van de vriendengroep is die trouwt.
@monkeyslut Het is inderdaad zonder lunch! Het wordt allemaal al duur met avondeten, dus ik vond in de middag pas starten wel een mooie tijd.
Tip (mijn ervaring maar hoeft natuurlijk niet haha): organiseer een dag, zodat er niet teveel ruimte overblijft voor discussies, maar geef wel de mogelijkheid om later aan te laten schuiven of gedeeltes mee te laten doen.
Dan kan iedereen eigen afwegingen maken qua kosten.
Bv fiets tour, borrelen, activiteit, eten, stappen. Dat kost zoveel. Als je pas aanschuift bij de activiteit kost het voor jou zoveel.
En van tevoren een potje maken voor het stappen scheelt daar wel awkward gedoe met geld. Het is altijd weer terug te storten.
Succes!
even beetje laat maar toen dat Kruidvat serum eruit ging en ik sowieso niet veel geld neer wilde leggen voor Revitalash oid ben ik gaan klagen bij een vriendin, en die stuurde me naar de H&B voor fles castor olie. Smeer ik nu al sinds die kruidvat eruit is dus elke avond op wimpers en het werkt echt minstens net zo goed…
Ik denk dat toeval zeker wel bestaat, al heb ik wel dingen meegemaakt waarvan ik denk: Dit kan geen toeval zijn…
Ik snap je punt helemaal, want ik vind dit ook echt lastig als ik vooruitkijk naar het feit dat nog bijna geen vriend/vriendin is getrouwd of baby’s heeft en hoeveel me dit gaat kosten ooit nog, maaar als organisator ben je al aardig wat tijd kwijt aan alles en als je daarnaast ook nog eens bijv. een extra budget moet stroomlijnen om sommigen extra te laten betalen en dat weer recht te trekken etc, dan ben ik eeuwig bezig met onderhandelen tussen mensen. In dit geval ken ik namelijk maar 2 van de andere 8 aanwezigen en woont de bruid + iedereen die komt 2 uur van me vandaan (omdat de bruid na de middelbare is verhuisd) dus dat maakt zoiets nóg lastiger.
Tuurlijk ga ik uitgebreid vragen hoe het zit met iedereens budget en ga ik daar iets voor plannen, maar als één iemand aangeeft eigenlijk zowat niets te kunnen/willen betalen, dan kan ik daar vrij weinig voor doen naast zorgen dat diegene in ieder geval een deel van de dag er kan zijn. Als je zo’n vage/geen connectie hebt met iedereen die komt, kan je gewoonweg niet voor iedereen alles perfect regelen zonder er zelf zeeën van tijd in te steken.
Advies is altijd goed! Ik ben ook zeeeker van plan transparant te zijn want ik kan er zelf ook zoo boos om worden als ik verdenk dat iemand bij een organisatie van iets of het regelen van een cadeau geld verspild of misschien zelfs zichzelf minder laat betalen (voor de moeite zeggen ze dan ). Ik wil samen met de rest het budget bepalen en daarvan ook écht iets leuks doen, zodat iedereen weet waar het geld is.
Love it hahaha
Heb jij een:
0 stemmers
Is elke keer weer een verrassing als ik er kom (niet dat ik er de deur platloop haha), maar heb geen vaste huisarts ofzo
Eigenlijk heb ik beide, maar ik vraag altijd naar de vrouwelijke.
Beide, maar als het even kan probeer ik bij de mannelijke huisarts een afspraak te maken.
Allebei! Zijn een man en vrouw samen in “mijn” praktijk. Je kan wel je voorkeur geven natuurlijk maar ik vind ze allebei fijn.
Ik heb nog geen idee, haha. Er werken mannelijke en vrouwelijke huisartsen in de praktijk waar ik zit, maar ben nog niet langs geweest.
Maar ik heb haar al eeuwen niet gezien, ik ga bijna nooit naar de huisarts en als ik ga dan is ze er niet en moet ik bij een ander (meestal mannen).
Ik heb geen huisarts
( Volgens mij was ik 15 toen ik voor het laatst bij de huisarts ben geweest en dat was niet eens voor iets boeiends. Sinds ik niet meer bij mijn ouders woon (al 8 jaar) heb ik niet meer bij een huisarts ingeschreven gestaan. Ik weet dat dit een beetje onverstandig is, maar ik zie de noodzaak er gewoon niet van in, ik ga er toch niet heen. Hetzelfde geldt overigens ook voor de tandarts, daar ben ik ook in geen tijden geweest )
Niet dat ik weet, ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Ik kom nooit in het ziekenhuis en op mijn werk is er nooit naar gevraagd.
Edit: Ik bedenk me nu wel dat ik misschien nog wel bij mijn oude huisarts (die van mijn ouders) ingeschreven sta. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik me daar ooit uitgeschreven heb. Niet dat ik daar iets aan heb, want ik woon al jaren niet meer in die stad, ook totaal niet in de buurt, maar toch.