@msn.com
Hahaha heb mijn email adres al 17 jaar denk ik!
@msn.com
Hahaha heb mijn email adres al 17 jaar denk ik!
Haha top! Dat met die telefoon opnemen moet ik ook eens proberen. Vriend + ik doen ook van die TLC-achtige ‘shocking’ docu’s (gemixt met Jambers). Dan begint een van ons met:
“Dit is Briseis. Een doodnormale vrouw, maar ze draagt een geheim met zich mee. Niemand weet dat zij vanmorgen, om 09:25, het laatste koekje heeft opgegeten. Laatste koekjes maken dwanggedachten in haar los, ze…”
En dan vult de ander dat vervolgens aan met nog meer semi-waargebeurde info.
Ohh ja dat is ook top . Dat ga ik vanavond eens testen haha.
Eerste gedachte was Australië maar daar hebben ze echt 10.000 dieren ofzo die giftig of dodelijk zijn dus ik ga daar liever niet heen haha.
Ik was vorig jaar een maand in Australië en het was geweldig maar wel echt heel duur! Een hostel (mixed dorm met 10 personen) in sydney was omgerekend 50 euro per nacht en bijvoorbeeld een glas wijn was al snel 8 euro Als geld niet zo uitmaakt zou ik het zeker aanraden want het is er prachtig, maar ik zou het dan misschien eerder doen in combinatie met wat andere landen (aangezien je dan toch al aan de andere kant van de wereld bent) Voor 3 losse weken zou ik eerder naar Peru gaan, daar ben ik nooit geweest maar het is sowieso een land waar ik nog heel graag heen zou willen en het is ook een stuk goedkoper
Thanks voor jullie reacties @Zemraluani en @zwaardvis! @Zemraluani, jij hebt sowieso door ZA gereisd toch? Hoe vond je het qua veiligheid in Peru? En spreek jij Spaans en helpt dat? Want ik spreek geen woord Spaans. En @zwaardvis mag ik je vragen hoeveel budget je ongeveer kwijt was voor een maand? Mag ook in een pb als je dat liever niet zo openbaar deelt.
Qua budget zal Peru inderdaad een betere keuze zijn en juist omdat je daar heel veel kan zien in drie weken. Maar Australië is een soort life-long dream en nu heb ik de (financiële) vrijheid om erheen te gaan, alleen niet langer dan 3 weken. Misschien te rekken met een paar dagen extra.
Ik zal je zo even pb’en!
Pas nam een vriend van mij op en zei hij: “hallo, met [mijn naam i.p.v. zijn naam]” en toen kon ik niks grappigs meer bedenken.
Ik ben wel in Peru geweest en nog niet in Australië en hoewel beide landen fantastisch zijn, zou ik ook voor Peru gaan, omdat 3 weken me wat kort lijkt voor Australië. Toch een beetje jammer als die reis op zich al heel wat kost. Ik zou die reis dan persoonlijk uitstellen tot je meer tijd hebt. Voor Peru is 3 weken een mooie tijd. De meeste mensen gaan/blijven (vooral) naar/in zuid-Peru. Ik spreek zelf wel Spaans, maar ik heb genoeg mensen tegen gekomen die geen/amper Spaans kon. Zeker zuid-Peru is behoorlijk toeristisch, dus over het algemeen lukt het wel om je plan te trekken (al zijn wat basis-zinnetjes altijd handig).
Wat vind jij lekkerder?
0 stemmers
Bij een koud ei liefst het eiwit, bij een warm ei (zacht gekookt) liever het eigeel .
Dat over die bussen is echt een fijn nieuwtje dat ik hoor! Ik ben best wantrouwig van nature (niet blij mee!) en tegenover Zuid Amerikaanse landen is iedereen altijd al wat angstig, maar zulke dingen maakt het voor mij wel meer een optie! Ik denk namelijk vooral qua reizen van eh hoe doe je dat in je eentje. Als je even naar het toilet moet kun je dan iemand vertrouwen om op je spullen te letten? En als de chauffeur zegt van geef je tas maar hier dat ik bang ben dat die tas ergens anders naar toe wordt gebracht.
Misschien beter te wantrouwig dan te naïef op reis, maar het zit me best dwars hoe ik dat moet gaan doen :’) Dus ik denk nog steeds meer aan Azië omdat ik van iedereen hoor dat dat veiliger is, terwijl ZA me veel meer trekt.
Edit: beetje off topic sorry
Wat kies je:
0 stemmers
Dus altijd uiteten mogen en je eten laten bereiden hoort daar ook bij?
Kan je niet gewoon even daar op de koffie gaan? Zie je ze alsnog in person en kan je ze bedanken, maar hoef je niet alsnog je verjaardag te vieren.
Ja zo zou ik het ook oplossen denk ik.
Ik wilde eerst antwoorden van ‘wel vieren’, maar toen las ik @grace’s post en dacht ik ja inderdaad wat onzinnig, als je geen feest wil vieren, dan moet je ook geen feest vieren als transactie. Maar ik zou wel denken dat je ze voor de koffie kunt uitnodigen of andersom? Dus laagdrempelig even aandacht geven aan je schoonouders.
AL HET ETEN DAT JE WIL GRATIS VOOR ALTIJD
Wat gek, heb wel gestemd maar hij staat er niet bij. Ik zou sowieso kiezen voor al het eten gratis voor altijd. Wat een droom.
Ik heb dus een naar verhaal van iemand niks doms deden en toch flink de lul waren. Iemand anders werd ook van haar spullen beroofd terwijl ze even in slaap viel (en haar vriendin was gewoon wakker). En van zulke verhalen word ik dan wel angstig, want zélfs als je goed oplet kan er dus dit gebeuren. Maar dan moet ik mezelf maar voorhouden dat je ook goed pech kunt hebben.
Maar ik ben ook zo bang voor het feit dat ik zo angstig zal zijn :’) Dat ik dus niet goed kan genieten omdat ik hele tijd waakzaam ben.
En dan kom ik weer op een van mijn grootste frustratie in het leven; dat je als vrouw zoveel kwetsbaarder bent dan als man. En dat ik graag een man had willen zijn omdat ik dan met meer geruststelling op reis had gekund :’) (spullen zijn in the end maar spullen, maar fysiek onheus bejegend worden omdat ik een vrouw ben, dat is echt mijn grootste angst…) Maar ik ga er nog eens over nadenken Denk dat ik met goed plannen en uitzoeken wel meer zeker kan worden (zoals zulke busmaatschappijen en trekkingen boeken bij bekende organisaties etc.) Wel heel fijn om te lezen dat het jou zo goed is bevallen!
Edit: ik weet niet hoe ik een spoiler maak (en ook niet hoe ik meerdere berichten citeer, trouwens, moet dit forum nog ff leren kennen :p)