Stel hier je persoonlijke vraag #5

Jaaaren terug ben ik ooit een keer vergeten een flesje water uit een tas te halen. Die tas lag super lang ongebruikt in de kast (echt sowieso maandenlang), en toen ik die tas er weer eens bij pakte was het water gewoon beschimmeld haha :eek:

2 likes

Hangt er vanaf, als ik schoon water kan pakken doe ik het maar als ik alleen 5 dagen oud water mee heb en ik heb dorst in de trein bijvoorbeeld dan drink ik dat gewoon

1 like

Ik ga toch geen niet-algemene woorden gebruiken?! Nee grapje, ik had het gezien ja!

Dit zegt onzetaal.nl erover:

De Dikke Van Dale (2015) vermeldt aflassen en aflasten wel als vormvarianten van afgelasten , maar geeft daarbij de waarschuwing “niet algemeen”. Van Dale Hedendaags Nederlands vermeldt deze vormvarianten ook, maar noemt ze “onjuist”. Aflassen en aflasten komen dus geregeld voor (anders zouden ze niet in de woordenboeken genoemd worden), maar afgelasten geldt nog steeds als de beste vorm. Het woordenboek van Prisma vermeldt dan ook alleen afgelasten .

2 likes

Hoe vaak doe jij een “sociale activiteit”? (dit kan zijn lunch/koffie/etentje, maar ook een borrel na werk met collega’s, samen met iemand naar de sportschool of een kopje thee bij iemand thuis)

• 1 x per maand
  • 2 - 3 x per maand
  • 1 x per week
  • 2 x per week
  • 3 x per week
  • 4 x per week
  • 5 x per week
  • 6 x per week
  • 7 x per week
  • vaker dan 7 x per week

0 stemmers

Dit vind ik:

• Goed
  • Ik zou graag vaker afspreken
  • Ik zou graag minder vaak afspreken

0 stemmers

Ik was net even op het terras met vrienden en ging na een paar uurtjes als eerste weg omdat ik echt ZO’N behoefte had aan wat me-time en ik vanavond ook al plannen had, maar ik werd wel een party pooper genoemd :stuck_out_tongue: dus vroeg me af wat gemiddeld is

Nee wat doodzonde en vreselijk saai. Is toch leuk om in de winter door verse sneeuw te stappen en in de lentezon op een terras te zitten? Juist die afwisseling vind ik leuk aan Nederland. Ik heb op mijn telefoon ook Miami ingeschakeld als weer, doodsaai, nooit koud.

4 likes

Snap jou 100 %! Heb volgende week maandag een eetafspraak, dinsdagavond ook op werk, woensdag naar een voorstelling met vrienden, donderdag repeteren en vrijdag een verjaardag. Kan ik van te voren echt tegenop zien allemaal, maar vaak vind ik het op het moment zelf best leuk. Verheug me nu in ieder geval al op zaterdag WIDM op de bank haha

3 likes

Geen werk of vrienden dus eigenlijk nog minder dan 1x per maand😅 Maar in jouw geval snap ik het wel hoor, als ik te lang afsprak eerst was ik het na een tijdje wel zat, al helemaal als je erna nog iets sociaals hebt

5 likes

Heel wisselend
 Soms weken niks, soms 3 dingen in 1 weekend. Als ik dat middel denk ik wel gemiddeld 1x per week, maar heb zeker niet iedere week iets.

1 like

Als je in de trein zit en je ziet iemand een reactie typen op dit forum op zijn/ haar mobiel, zou je diegene aanspreken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En stel jij bent die persoon die aangesproken wordt, zou je dat vervelend vinden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Mensen die (schaamteloos) op iemands telefoon meekijken zijn irritant.

25 likes

Als samen sporten ook meetelt ben ik tegenwoordig wel sociaal. Train 1x pw met 1 vriendin en 1x pw met een andere vriendin. Dus dan doe ik al 2 sociale dingen. Daarbij heb ik meestal in het weekend ook wel minimaal 1 sociale afspraak, dus heb gestemd op 3. Ik woon samen met mijn vriend, maar wij doen natuurlijk ook dingen buiten de deur, telt dat ook mee? (Twijfel omdat we elkaar ook thuis gewoon zien)

1 like

Jup, dat is inderdaad wel onbeschoft van me. Maar soms valt m’n blik er gewoon op en ik dĂ©nk dat ik dit forum in 1 opslag wel zou herkennen. Dat doe ik namelijk ook met iMessage of WhatsApp of Instagram.

1 like

Nee dat snap ik hoor, ik doel meer op de mensen die echt gaan meelezen!

1 like

Ah maar je hebt wel een relatie toch? Of doe je met je vriendin (toch?) ook nooit dingen buiten de deur?

Ik zit op gemiddeld 3x per week en dat vind ik precies goed. Ben woensdagmiddag vrij en dan spreek ik standaard met mensen af en dan in het weekend ook nog wel. Sowieso ga ik elke zaterdag met m’n zus naar de markt en ga graag koffietjes drinken buiten de deur. Ben niet zo heel goed in teveel binnen zitten.

1 like

Kijk jij mee op het scherm van de telefoon van een medepassagier in het ov, wanneer dat mogelijk is?

• Ja, ongegeneerd
  • Ja, maar ik zorg dat diegene het niet ziet
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

Wat vind je ervan als iemand met jou meekijkt?

• Ik vind meekijkers zwaar kut
  • Geen probleem zolang ik het niet merk
  • Geen probleem zolang ik niets persoonlijks aan het doen ben
  • Helemaal geen probleem

0 stemmers

Scherm je je telefoon op een bepaalde manier af zodat mensen niet kunnen meekijken (brightness laag zetten, de telefoon kantelen o.i.d.)?

• Ja altijd
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Zoals jullie zien ben ik gewoon een meekijker die een hekel heeft aan andere meekijkers. Sorry.

1 like

Ik zit wel eens op het forum op school, en mijn vriendin kijkt dan wel eens mee en dat vind ik zo kut. Ze vroeg ook laatst wat is dat voor site?

13 likes

Mede door dit soort dingen scherm ik dus standaard mijn telefoon af, haha. Ik heb echt gewoon geen zin in nieuwsgierige vragen :joy:

Ik kijk zelf nooit mee omdat ik niet goed zie dus dan moet ik echt in iemand gaan zitten, zolang ik het niet merk mogen mensen verder kijken, op eigen risico. Als ik een film of serie kijk mogen mensen altijd meekijken als het op de iPad is, vind ik wel gezellig eigenlijk, maar op de telefoon vind ik irritant want dan moeten ze in me zitten.

Heb in het buitenland in de bus wel eens Spaanse ondertiteling aangezet op Mn Netflix op de iPad zodat Mn buurman, die de hele tijd meekeek, er ook van kon genieten. Konden we samen lachen.

Edit: uitzondering is Mn moeder, die moet minstens een meter uit de buurt van Mn telefoon blijven want dat is echt een bloedhond. Duikt ineens over mn schouder op als ik oortjes inhebt en dan schrik ik me dood, of snatcht ineens Mn telefoon weg als ik iets wil laten zien, als ze een geluid uit Mn mobiel hoort 40x vragen wat het is of als ik lach “met wie praat je??? Wat is er grappig???”

9 likes

Ik vind meekijkers ook kut. Laat me met rust. Heb mn letters in het kleinste lettertype zodat meelezen wat moeilijker is. Maar vind deze letters alsnog vrij groot. Vroeger op BB waren ze goed klein. Ik heb mn scherm ook donker, maar dat heeft meer met mn ogen te maken en batterij

1 like

Je kunt er in ieder geval wel ziek van worden

2 likes