Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ik vraag me ook af op welk tijdstip je dan poetst. 's Morgens denk ik dan?

Mijn ex poetste vaak maar 1x per dag en dan juist 's avonds. Dan zitten er allemaal etensresten in je mond. In de ochtend meurt het lekker, maar dat gaat meestal wel weg als je eet en water drinkt.
Al vind ik het zelf wel smerig.

Ik poets eigenlijk altijd als ik de deur uitga + als ik naar bed ga. Soms als ik een dag in huis blijf dus wel eens maar ƩƩn keer per dag. Maar vaker dus 3 keer per dag ('s ochtends uit huis, 's avonds nog eens, en dan met naar bed gaan). 's Ochtends heb ik altijd haast dus haal ik de 2 minuten niet altijd, 's avonds doe ik er echt minstens 4 minuten ofzo over (en dan flos ik)

1 like

Ik poets vaak alleen 's ochtends. Wel heel lang en goed dan. Ik flos of rag ook niet. Nog nooit een gaatje of andere problemen gehad :grin:

1 like

Maar vind je het niet naar om met ongepoetste tanden te gaan slapen? Voor mij hoort dat er echt bij, sla het poetsen en stoken echt nooit over zelfs al ben ik er helemaal vanaf. Overigens net als mn skincare, slaap ook nooit met make up. Ik ben qua tandenpoetsen zelfs zo extreem dat ik op kampen enzo nooit snoepjes nam als die rondgedeeld werden na het tandenpoetsen. Zon zurige nasmaak en van die stroeve tanden kan ik echt niet tegen voor het slapen. Daarentegen gebruik ik mn handdoek wel meerdere keren en ik heb ooit een keer de gordijnen gewassen, dus geen oordeel. Snap het kunnen slapen zonder pepermuntfrisse mond alleen echt niet.

1 like

Sinds ik een invisalign heb poets ik na ieder eet moment m’n tanden. Om gek van te worden. Hiervoor 2x per dag. Flos of rag nooit, vind ik zo’n naar gevoel

Ik skip in de winter vaak s avonds poetsen, omdat ik dan half lig te snoozen op de bank en niet mezelf wakker wil schrikken met koude tegels, koud water etc
In de zomer gewoon 2x per dag!

Wat zag jij als eerst in deze afbeelding?

• Konijn
  • Eend

0 stemmers

Een konijn maar ik denk omdat ik de afbeelding al ken, ik dacht meteen ā€œah ja dat is dat konijn en die eend in elkaarā€

10 likes

Jij bent mijn nieuwe spirit animal :heart:
Gezamenlijk haten is altijd een goede basis voor een nieuwe vriendschap hahaha.

3 likes

Ja ik hƔƔt het woord ā€˜besliste’ :stuck_out_tongue: Krijg er ook altijd een error van iedere keer dat ik het ergens hoor. Klinkt in mijn hoofd hetzelfde als ā€˜ik loopte’, ook al weet ik dat ā€˜besliste’ gewoon correct is.

2 likes

Valt wel mee, maar misschien ook omdat ik het gewend ben. En ik eet 's avonds ook niet meer zo veel en drink wel veel nog dus ook niet een heel vies gevoel. Maar het is gewoon luiheid en laksheid ook omdat ik dus nooit wat heb.

Welke zinnen zijn goed?

• Het feest is afgelast
  • We moeten het feest aflassen
  • We moeten het feest aflasten
  • We moeten het feest afgelasten
  • Hij laste het feest af
  • Hij lastte het feest af
  • Hij gelaste het feest af
  • Hij gelastte het feest af

0 stemmers

Samenvatting

Het hele werkwoord is afgelasten, de verleden tijd is dus hij gelastte (met dubbel t) het feest af.

5 likes

Haha ik vind dit soort dingen juist heel erg interessant! In eerste instantie klinkt het vreemd, maar als je dan gaat kijken waar het vandaan komt en met welke andere woorden zo’n woord verwant is is het allemaal juist zo logisch.

OkƩ misschien is het eigenlijk ook wel vreemd dat ik dit zo leuk vind.

4 likes

I was today years old toen ik erachter kwam dat het hele werkwoord ā€˜afgelasten’ ipv ā€˜aflasten’ is :face_with_raised_eyebrow:

15 likes

Haha gewoon een beetje koppig dus!

Ik ging net even zoeken naar afgelasten en toen kwam ik deze zin tegen:

ā€˜Hij vergastte ons op een feestmaaltijd.’

Dit klopt dus gewoon, het hele werkwoord is hier niet vergassen maar vergasten. Dat betekent zoiets als iemand als gast ontvangen / uitnodigen.

16 likes

Niet de eerste gedachte die ik (en waarschijnlijk veel mensen met mij) hierbij heb :sweat_smile: Het klinkt echt heel vreemd ja!

3 likes

Huh nee stilstaand water vervuild toch juist super snel?

6 likes

Afgesloten in een fles misschien niet. Maar weet het ook niet zeker hoor.

Ik vind het echt heel snel ā€˜vies’ dus ik gooi hem altijd leeg als het water van een vorige dag is

1 like

Wil wel even toevoegen dat alle varianten op aflassen ook goed zijn! Maar wel niet-algemeen. :stuck_out_tongue:

Heb hier toevallig al eens over gepost, haha. Ook over zei/zegde trouwens.

3 likes