Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ik heb quality time, words of affirmation en physical touch op een gedeelde eerste plek. Verklaart wel waarom ik, puur op gevoel, nooit echt kon kiezen welke ik belangrijker vond :’)

Dit doet me denken aan dat ik bij mijn verhuizing oude aardrijkskunde werkboeken tegenkwam van de middelbare school. Ik was toen net samen met mijn nu man dus vond dat interessanter dan school. De leraar controleerde altijd of je je huiswerk had gedaan, maar las nooit de daadwerkelijke antwoorden, meer of je iets had ingevuld. Pagina’s vol antwoorden als ‘kroket’, ‘bamischijf’ en ‘patatje oorlog’.

Ik vond mezelf toen echt hilarisch volgens mij, 16-jarige lolbroek.

30 likes

Het enige nadeel aan mijn gietijzeren pan is dat ie niet in de vaatwasser mag (dan kan ie breken zegt mijn moeder?) en dat ding is zo klote zwaar om af te wassen, maar verder LOF IT.

1 like

Bij mij staan er 3 bovenaan :sweat_smile:
Zowel acts of service, physical touch als quality time. Klopt ook wel want van cadeautjes moet ik niet veel hebben en in woorden hoef ik het ook niet bevestigd te krijgen. Mijn ex juist wel. Die vroeg bijna elke dag waarom ik hem leuk vond en wat ik leuk aan hem vond. Zeer vermoeiend vond ik dat haha

1 like

Voor taal heb je volgens mij juist ook heel veel inzicht nodig, zeker als het bv. een taal met naamvallen is. Idem voor zinsontleding, het verschil COD-COI in het Frans, … Natuurlijk is er ook een deel vanbuiten leren bij, maar dat is bij wiskunde ook het geval (zoals jouw voorbeeld, goniometrie).

Vind wat je zegt over het vroeg beïnvloeden d.m.v. het soort speelgoed ook echt heel interessant. Had ik nooit bij stilgestaan.

1 like

Ik zie echt niet hoe wiskunde kan helpen bij een studie rechten en het zit me echt dwars dat ik er niks van snap haha. Heb je misschien een voorbeeldje?

I feel you, sommige taalkundevakken leken meer op hogere wiskunde :exploding_head:

Ohh love boomstructuren juist, terwijl ik helemaal niet zo van de wiskunde was. Vond dit wel de hel, trouwens

5 likes

Droog jij tussen je tenen af na het douchen/badderen?

• Ja vrijwel altijd
  • Soms
  • Eigenlijk nooit

0 stemmers

Wat is je favoriete seizoen?

• Lente
  • Zomer
  • Herfst
  • Winter
  • Kan echt niet eentje kiezen hoor

0 stemmers

Vroeg deze twee dingetjes mij net af toen ik uit de douche kwam.

Het is een stuk makkelijker stof te leren en de wet te begrijpen als je het systeem begrijpt. Hele stappenplannen, vereisten waaraan voldaan moet zijn, wat welk gevolg heeft, verbanden leggen. Voorbeeld is een mega schema die wij hadden met de vereisten van de onrechtmatige daad of de systematiek van het contractennrecht. Ik denk dat wiskundig inzicht kan helpen dat te begrijpen

2 likes

Stoker jij je tanden?

• Ja (bijna) dagelijks
  • Zo nu en dan
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

Flos jij?

• Ja (bijna) dagelijks
  • Zo nu en dan
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

Okee laatste voor nu… Haha
Ga je naar de klimaatmars?

• Wat?
  • Neuh boeit me niet
  • Weet ik nog niet
  • Ja
  • Nee maar ik vind het wel goed als mensen wel gaan
  • Anders

0 stemmers

Daar heb je zeker ook gelijk in! Alleen heb je volgens mij eerst een redelijke basis nodig die je moet stampen (grammatica-regels, vervoegingen en vocabulaire) vooraleer je dieper kunt gaan. Dat vond ik ook het leukst aan Latijn. De eerste 4 jaar vond ik niet bijster interessant, want dat was vooral rijtjes leren (al lees je natuurlijk ook wel iets van teksten). In de laatste 2 jaar gingen we dan echt dieper in op de teksten, de stijlfiguren en het ontleden en dat vond ik echt heel tof. Alleen miste ik dan wel een groot stuk aan parate kennis, omdat ik dus nooit echt voldoende tijd had gestoken in dat stampen :stuck_out_tongue:. Ik moest constant woorden opzoeken vooraleer ik met het ontleden kon beginnen en een zin kon snappen.

Bij wiskunde is het net omgekeerd. Daar kan je heel lang je plan trekken zonder te moeten stampen. Tot je bij bijvoorbeeld goniometrie komt.

2 likes

Dat is wel vreemd, toch? Dat het helemaal niet in je opkwam om die richting uit te gaan. En jammer ook, als je er zo goed in was. Werd er vanuit school iets van studiekeuzebegeleiding gedaan? Ik ben wel benieuwd wat zij jou dan aanraadden of wat daaruit kwam.

Het grappige is dat ik tot mijn laatste examens op het middelbaar ook nog geen idee had wat ik wilde studeren. Ik had een lijst met nog heel uiteenlopende richtingen. En toen ik moest leren voor m’n examen van scheikunde, vond ik het echt heel tof en bleek het ook nog eens het vak te zijn waar ik het hoogste resultaat voor had, naast godsdienst. M’n vader zei grappend, toen hij m’n rapport zag, “dat wordt het klooster in gaan of scheikunde studeren”.

1 like

Mijn favo seizoen is winter, maar dan wel winter-winter en niet van die blubber sneeuw en miezer en +5 graden. Ik wil dan wel echt schaatsen en sneeuw en -10.

7 likes

Lastig. Het is niet dat het mij niet per se boeit maar weet ook niet of ik het “heel goed” moet vinden dat mensen wel gaan. Ik moet me er nog meer in verdiepen vooraleer ik een onderbouwde mening kan vormen over dit hele onderwerp (niet alleen de marsen)

*Overigens ben ik wel voorstander van minder vliegen, duurzame mode, ‘groene’ oplossingen etc… maar ook hier zou ik meer over moeten opzoeken… :face_with_monocle: (:see_no_evil:)

1 like

Ja “heel” goed is ook een beetje overdreven, net alsof ik er credits voor wil. Meer alsin het is goed dat zoiets georganiseerd wordt. Heb het weggehaald maar nu zijn alle stemmen weg oeps :exploding_head:

1 like

Ja heel vreemd… Maar sowieso ben ik na een maand of 2/3 in de vierde klas bijna weggestuurd van de beta-richting omdat mijn cijfers te slecht waren. Die waren toen ook wel slehct, maar ik deed gewoon geen fuck op dat moment omdat ik gewend was niet zoveel te hoeven doen. Vond het toen wel opvallend dat dat tegen de jongens met net zulke slechte resultaten niet gezegd werd over het algemeen.

We hadden wel wat studiekeuzebegeleiding, maar niet heel veel. Tegen die tijd dat ik daar een keer en gesprek mee had wist ik ook al wel ongeveer wat ik wilde gaan doen. Ik ben uiteindelijk ongeveer de breedste bachelor gaan doen die er is haha.

Trouwens ik heb wel een beeeeejte nagedacht op de middelbare school over iets bèta gaan doen want ik ben wel met wat klasgenoten naar de open dag van de TU geweest.

Ik wil zooo graag (en naar de womens march die ook dat weekend is) maar ik woon niet in Nederland op het moment dus wordt lastig :frowning_face:

1 like

Wil je dit soort ongein niet meer posten. Ik vind het soms al erg vervelend om een nachtmerrie te hebben waarin ik wederom eindexamen moet doen voor wiskunde. Een tentamen taalkunde waarin woorden van oorsprong een andere vorm hadden en ook nog op een andere volgorde stonden, kan ik er echt niet bij hebben. :cry:

1 like