Stel hier je persoonlijke vraag #5

Een flutterm. Maar als vriendinnen zo’n typisch eengezinshuis hebben gekocht dan hoor ik mezelf wel zeggen ‘wow een echt grote mensen huis’. Gewoon, daar zag ik mezelf (en vriendinnen) vroeger in wonen en nu wonen zij daar ook echt in. Maar dat komt denk ik omdat ik ben opgegroeid in een dorp met één kleine flat, dus bijna iedereen woonde in een rijtjeshuis en dat was mijn standaard beeld van een huis.
Ik vind het kopen van een appartement trouwens even ‘echt’ ofzo hoor. Het ene is niet meer waard dan het ander.

(fun fact; ik zou al blij zijn met een huurstudio voor mezelf of een mini-appartmentje ;))

2 likes

Ik hield net als jij van de Grote Beer, maar nog meer kon ik genieten van de avonturen van Mieke en Wouter. Volgens mij ben je in de war :stuck_out_tongue_winking_eye: Of het kwam in beide voor, dan heb ik niks gezegd​:joy:

39 likes

Ja ik weet niet wat het is haha maar als ik onder de douche mijn nagels knip dan voelt het niet zo scherp ofzo. Ja beetje lastig uit te leggen eigenlijk. :sweat_smile:

Mag straks 2 dagen thuiswerken per week, maar ben er nu pas dus moet eerst zelfstandiger kunnen werken haha

1 like

Ik vind het grappig dat Engelsen juist soms ‘flat’ gebruiken als ze het over een luxe appartement hebben terwijl wij juist liever ‘appartement’ gebruiken omdat het woord ‘flat’ vaak een armoedigere connotatie heeft in de volksmond.

@keaton in sommige kringen wel.

@janhagel dan zit er niets anders op dan een paleisje aanschaffen.

2 likes

Of Iris en Michiel!

Op zwemles met Wouter met z’n rode apenbillen

7 likes

Iris en Michiel was zo leuk! Wij hadden een mooi groot boek dat aan een kant kerst en aan de andere kant sinterklaas was. Heb dat zó vaak gelezen!

8 likes

Jaaa die hadden wij ook! Dat ze een kat kregen voor sinterklaas toch? Dat was echt m’n lievelings.
Soms wil ik naar de bieb om alle boeken die ik vroeger fantastisch vond nog een keer te lezen, maar doe het nooit haha

2 likes
  • Rijst
  • Quinoa
  • Couscous
  • Bulgur

0 stemmers

Ik heb alle jeugdboeken van Simone van der Vlugt tweedehands gekocht (en weer gelezen). Die bewaar ik voor mijn toekomstige kinderen, mocht ik die ooit krijgen. Die moeten en zullen ze lezen!

5 likes

Orzo, risotto of parelcouscous! is iets meer pasta-achtig en neemt meer smaak en vocht op haha!

4 likes

Dat boek heb ik vroeger ook gehad en heb hem nog steeds. Gebruik hem nu elk jaar om aan m’n klasje voor te lezen!

1 like

Haha precies. Waarom zou je lagen eisen stellen aan iets dat zo belangrijk is?

Stel, je krijgt als starter een baan aangeboden met bijna zekere doorgroeimogelijkheid binnen de organisatie. Je bent nog niet afgestudeerd en hebt je ook nog niet verder georienteerd. Ze willen graag dat je zo snel mogelijk begint, en je hebt weinig tijd om je te orienteren op andere mogelijkheden. De functie betaalt goed en op het eerste gezicht ben je een goede match met de organisatie. Als je de functie aanneemt moet je sowieso verhuizen (ongeveer 1 uur met de auto, zonder file) en je kent niemand in de buurt. Je hebt geen partner of kinderen. Zou je de functie aannemen?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoezo moet je dan per se verhuizen als je de baan aanneemt?

15 likes

Ik zou die keuze niet onder zoveel tijdsdruk willen maken. Als het nou een fantastische baan is, of precies wat je graag wil doen is het natuurlijk een ander geval. Maar anders zou ik liever de tijd nemen om eens te kijken wat er allemaal is en of dat bij mijn wensen past.
Zeker als je ook nog niet afgestudeerd bent zou ik zeggen, je hebt de tijd.

8 likes

@flazeda klinkt als een mooie kans om ervaring op te doen! Stel het is helemaal niks dan heb je altijd nog een proeftijd waarin je alsnog kunt zeggen dit is het niet voor mij. Tenzij je echt een heel ander beeld hebt bij je ideale baan, dan zou ik op je gevoel afgaan.

3 likes

Ik zou die baan alleen aannemen als je werk zoekt in een sector waar het heel moeilijk is om aan de bak te komen met het diploma waar je binnenkort je diploma voor haalt.

7 likes

@Matilda Omdat ik dan iedere dag daarheen moet rijden (en er staat wel altijd file op de weg waar ik overheen moet) waardoor ik 3 uur of meer per dag in de auto zou moeten zitten. Dat zie ik niet zitten 5 dagen in de week.

1 like

Als het je een leuke baan lijkt, waarom niet? Je kunt altijd nog stoppen als je het niets vindt. Ik rijd die afstand zelf ook iedere dag met de auto en ik vind het prima. Mocht het je wel opbreken en het werk is wel leuk kun je altijd nog verhuizen toch!

1 like