Stel hier je persoonlijke vraag #5

Vinden jullie het normaal om, als je 18+ bent en een (bij)baan hebt, kostgeld te betalen wanneer je nog bij je ouders woont (extreme situaties uitgesloten)?

  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Als een baan de voornaamste invulling van je tijd is, ik vind het anders als je (daarnaast) nog studeert.

20 likes

Heb het hier ook over een doorsnee situatie. Ouders hebben een modaal inkomen (en bijv. geen schulden).

Als je een full time baan hebt zou ik het niet gek vinden om kostgeld te moeten betalen. Maar als ik zelf ook alleen maar een bijbaantje zou hebben vind ik dat anders.

Mijn grootouders vroegen kostgeld aan mijn tante toen ze nog thuis woonde en dat hebben ze opgespaard en haar met haar bruiloft cadeau gedaan. Dat vind ik dan wel weer leuk bedacht!

18 likes

Ik vind bijbaan of fulltime baan wel een groot verschil in deze vraag!

17 likes

Je mag dan in elk geval meebetalen aan het eten lijkt me. Ik vind het wel lief van ouders hoor als ze hun volwassen kinderen sponsoren, maar ik kan me er echt niks bij voorstellen en het verbaast me hoe gewoon het is in veel kringen.

4 likes

Over het algemeen lig ik niet wakker van hoe iemand eruit ziet, wat voor werk die doet en wat zijn of haar interesses zijn, het enige wat ik eis is dat diegene respect heeft voor mijn levensstijl (veel weg, onafhankelijk, gaat veel met mannen om, doe dingen die niet mogen) . En dƔt kan nog moeilijk zijn, daarom heb ik op ja gestemd

Omijngod dat weet ik ook nog! ikki ekmek was twee broden als ik het me goed herinner? Geen idee of ik dit goed spel haha maar ik mocht dit ook toen ik 6 of 7 was en was megatrots.

3 likes

Kan je ook op je telefoon een poll maken? Ik heb een vraag maar het lukt niet :confused:

Thanks, maar het lukt niet :pensive: doe het morgen op de laptop anders wel.

Ik ging tijdje terug fotoā€™s bekijken van lichaamsdelen en mensen die in het water hebben gelegen. Ik was nieuwsgierig. Aiii. Maar ik weet niet of ik schrok. Ik vond het wel ā€˜spannendā€™ om te zien. En gek. Dat iemand zo dood daar op de foto staat.

4 likes

Vandaag heb ik ontslag genomen bij mijn werk (na 5 weken). De leidinggevende was echter op vakantie dus heb ik het ingediend bij de assistent leidinggevende. Daarna kreeg ik opeens uit het niets een zeer onvriendelijk mailtje van de hoofd leidinggevende (die op vakantie is) waarin stond dat ik onbetrouwbaar was, dat ik het met haar had moeten overleggen en dat ze het niet vond kunnen dat ik zo snel al ontslag heb genomen vanwege de ā€˜investeringenā€™ die zij hebben gedaan. Ze vond het niet eens nodig om de e-mail met een aanhef te beginnen :roll_eyes: Ik ben dus na dat berichtje per direct gestopt met werken daar. Nu heb ik een hele nette mail opgesteld met een aantal steken onder water.

  • Versturen
  • Let it goooo

0 stemmers

Examenkandidaten lezen drie kwart van boeken op de leeslijst https://www.nu.nl/overig/5762382/examenkandidaten-lezen-drie-kwart-van-boeken-op-de-leeslijst.html (via @NUnl)

Naar aanleiding van dit artikel, heb jij alle boeken op je leeslijst gelezen?
Voor Nederlands:

  • Ja, ik was een braaf kind
  • Alleen de boeken die ik leuk vond
  • Nee, ik vind lezen ouderwets en heb alleen films gekeken om de verhaallijn toch een beetje te weten

0 stemmers

Voor de vreemde talen:

  • Ja, easypeasy lezen in een vreemde taal
  • Alleen de makkelijke boeken
  • alleen de taal die me lag
  • Nope, vond het te moeilijk/te saai/films boven boeken

0 stemmers

Had les miserables de film gekeken want dat boek was echt veel punten waard voor de lijst en ik snap niet waarom de lerares erin trapte want ik was niet al te best in Frans :joy:

Zat je nog in je proeftijd? Heb je geen opzegtermijn?

Geen opzegtermijn omdat het via een uitzendbureau is.

3 likes

Ik heb niet alle boeken gelezen, maar ook niet alleen maar boeken die ik leuk vond. Soms las ik een boek niet door tijdgebrek, of geen goede planning. Had later wel spijt dat ik niet alle boeken zelf had gelezen.

En qua vreemde talen. Geen een boek in zijn geheel gelezen. Volgens mij Harry Potter een paar bladzijden. En About a boy ook een paar bladzijden. ik deed het niet met de film, maar met scholieren.com :ā€™) Later ook spijt dat ik het niet zelf had gelezen.

3 likes

We moesten voor Frans een boek lezen waarvan de vertaalde versie op internet te vinden was

1 like

ik heb voor Frans noch Duits een boek hoeven lezen. Maar voor Nederlandse literatuur kon je gewoon zelf fijne boeken kiezen. Vond ik gewoon leuk.

4 likes

Random vraag, maar moest hier vandaag ineens aan denken. Is niet bij mij gebeurd overigens.

Stel, iemand hier op het forum (of op een andere plek online) werkt bij hetzelfde bedrijf als jij en deelt hier (of op die andere plek) bedrijfsgevoelige informatie die eigenlijk niet extern mag gaan. Je weet wie diegene is. Zou jij daar dan iets mee doen?

Poll is anoniem trouwens.

  • Ja, ik zou diegene daarop aanspreken
  • Ja, ik zou het aangeven bij het bedrijf waar we werken
  • Ja, andere reden
  • Nee, ik heb niet echt binding bij het bedrijf waar ik werk, dus dat zou me niet interesseren
  • Nee, ik zou die ā€˜confrontatieā€™ niet aan willen gaan
  • Nee, andere reden

0 stemmers

Fucking alle boeken voor Nederland gelezen en een 5.5 voor het mondeling. Broertje had geen enkel boek gelezen en had een 9.

Ben er nog steeds boos over.

6 likes