Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ik heb altijd de eerste toets als oefentoets gebruikt. Als ik hem dan haalde was het mooi meegenomen en anders wist ik wat ik kon verwachten.

2 likes

Ja zo interpreteer ik het ook, maar ik zou (vanuit mijn eigen ervaring) denken dat een kwart (25) ook al heel veel meer dan ruim genoeg zou zijn dus dan vind ik het alsnog vreemd geformuleerd. En denk ook niet dat ze er 50 mee hebben genomen, ervan uitgaand dat ze zo min mogelijk onnodige spullen meenemen,
(tampon verwisselen in de ruimte lijkt me trouwens wel echt awkward, straks vliegt hij weg of zo haha)

1 like

4-6 stuks op alle vijf de dagen, dus 20-30 stuks.

Haha met mijn poll over welk soort ondergoed je draagt dacht ik ook al, misschien denken ze dat ik een soort suikertje ben. Ik gebruik zelf altijd Ob mini pro comfort. Al neem ik me al maanden voor een menstruatiecup aan te schaffen. Ik ben niet zwaar ongesteld maar helaas wel vrij lang. Zo’n 7 dagen. ‘S nachts gebruik ik meestal geen tampon omdat ik dan niet bloed. Ik denk dat ik op zo’n 14 tampons uitkom. Wel toevallig want ik vroeg mij dit zelf laatst af hoeveel ik er nou eigenlijk gebruik tijdens 1 menstruatie.

3 likes

Hm ja, maar als je echt een week lang zwaar menstrueert dan red je dat niet met 25. Dat zijn er 3/4 per dag en dat is niet veel als je veel bloed verliest.
Een tampon verwisselen lijkt me inderdaad een uitdaging. Alhoewel, met zo’n cup lijkt het me helemaal gedoe aangezien de inhoud dan ook weg kan zweven :cry:

6 likes

Ik denk dat ik een Mandela effect tegen ben gekomen.

Ken jij die hele oude Duitse reclame over condooms (tegen aids)?
(Als je inmiddels al weet wat ze zegt, stem dan op het antwoord wat je het eerst hebt gedacht altijd)

• Ja, ze zegt iets van ‘Tina, wieviel kosten die Kondome?’
  • Ja, ze zegt iets van ‘Tina, was kosten die Kondome?’
  • Ja, ken ik, maar geen flauw idee wat ze zegt
  • Nee, ken ik niet, vet oud man.

0 stemmers

Ze zegt dus ‘was’, maar ik zou zweren dat het ‘wieviel’ was en als intypt bij Google ‘wieviel kosten…’ vind ie hem direct, ook al is het een reclame uit 1989.

2 likes

Ja vandaar dat ik het ook vraag, omdat ik dacht dat het onderling nogal zou verschillen. Er lijkt zo op het eerste gezicht inderdaad veel verschil in te zitten!
Spacecup lijkt me ook niets idd

3 likes

En toch, deze reclame was zooooooo grappig! En iedereen kende 'm :joy:

2 likes

Stel je gaat naar een dokter/tandarts/psychiater en deze praat Duits tegen jou maar jij kunt gewoon Nederlands tegen hem/haar zeggen.

Wat vind jij daarvan?

• Niet oke
  • Wel oke
  • Anders

0 stemmers

Het ligt er natuurlijk ook aan of de cliënt Duits ook goed verstaat?

2 likes

Jij bent de patiënt in mijn vraagstelling

Ik zou willen dat ik gewoon Nederlands tegen mijn dokter/tandarts kon spreken, zou het voor mij veel makkelijker maken :smile:

Maar ik ga ervan uit dat dit in Nederland zou zijn, en dan vindt ik het niet ok, de arts moet dan imo de taal van het land spreken.

3 likes

Ik spreek amper Duits, dus dat lijkt me niet zo handig haha. Ga ik naar de dokter en weet ik nog niet wat er mis is.

2 likes

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

19 likes

Mijn MDL arts is Pools en praat ook half Pools met accent.
Ik vind het verschrikkelijk irritant want ik versta de helft niet

Ben het met je eens hoor! Mijn Duits is best oké maar medische zaken wil ik gewoon in het Nederlands doen.

Ik erger me eigenlijk zelfs al als je in een grotere stad in Nederland bent en restaurant-/winkelpersoneel alleen Engels tegen je praat, terwijl het dan natuurlijk niet eens over belangrijke zaken gaat ofzo

6 likes

Mijn ouders zijn in Frankrijk een keer helemaal geïrriteerd geweest dat de dokter geen Engels sprak, en ook de andere talen die zij spreken hij niet sprak. En mijn ouders spreken geen Frans en ik had best wel iets ernstigs. Ben toen direct naar de kinderarts ergens anders doorgestuurd die ook amper Engels oid. kon. Ze spraken allemaal alleen Frans. Daarom zegt mijn vader nog steeds soms dat de hele wereld Engels moet spreken. Het was echt pure ellende dat communiceren. :sweat_smile:

Ja irl maar niet vreemdgegaan, relatie is uiteindelijk om andere redenen beeindigd. Maar de jongen in kwestie is wel mn huidige vriend.

1 like

Ik vind het eigenlijk al irritant als een arts alleen Engels praat. Ik werd als co-assistent een keer gevraagd te helpen vertalen bij een consult van een Italiaanse arts (in NL) die Engels sprak (met een flink accent, dus het was ook niet heel soepel te verstaan) en een Nederlands stel dat zijn Engels dus ook niet begreep. Ik vind eigenlijk wel dat je in Nederland recht hoort te hebben op een consult in het Nederlands.

Ik vind het trouwens niet storend als een patiënt geen Nederlands spreekt en we het in het Engels kunnen redden. Mijn Engels is namelijk prima en medische termen waarvan ik de vertaling niet weet, zwerf ik wel omheen. Maar dan zet je de patiënt in elk geval niet in een situatie waar diegene niet om gevraagd heeft.

4 likes

Nee helemaal niet, ik deel die mening. Maar het is me nu al twee keer overkomen. Mijn tandarts 2 weken geleden was Duits en mijn psychiater ook. En bij die laatste stoorde me dat echt heel erg, omdat ik het niet altijd goed begreep en het niet echt lekker liep qua communicatie