Stel hier je persoonlijke vraag #5

Alles beter dan in je broek schijten voor een presentatie

34 likes

Ergeren en overtuigen te stoppen.

Boodschappen bestellen…

• Doe ik altijd
  • Doe ik regelmatig
  • Doe ik wel eens
  • Heb ik een keertje gedaan
  • Heb ik nog nooit gedaan

0 stemmers

Dat we op de middelbare school met geschiedenis een film gingen kijken over een concentratiekamp en dat er een scene was dat ze allemaal gingen ontsnappen. Toen werd de hoofdpersoon neer geschoten en toen riep ik heel hard door de klas: NEEEEEEEEEE!!!
(ik leef nog al mee met films) Werd nog jaren herhaald door mijn klasgenoten…

27 likes

Twee keer, toen ik een feestje gaf. En toen heb ik alsnog alle kratten bier zelf naar vier hoog getild omdat ik het zielig vond voor die meneer. De boodschappen kwamen met een bus trouwens, niet met een fiets. Heb geen seconde aan het milieu gedacht :thinking: Daar zou ik de volgende keer wel aan denken.

Optie 1. Ik heb 2x stage gelopen in het tweede semester (uni, 10 studiepunten) en ik ging echt he-le-maal kapot.

Ik las de discussie over het boodschappen bestellen in het andere topic, maaar even naast wat mensen vinden qua tijd/luiheid: het is toch niet te vergelijken met spullen/kleding bestellen als je kijkt naar de milieukant? Ik ging altijd al met de auto naar de supermarkt voor de weekboodschappen (hoe moet ik anders zoveel thuiskrijgen?) en nu wordt mijn autorit vervangen door de bezorger en daarnaast zijn de autoritten van de andere bestellers in 1x samengevoegd tot die ene route met het busje.

Ja, als je dagelijks op je fiets gaat voor wat boodschapjes, dan is het een ander verhaal, maar ik denk dat veel mensen die voor 2+ personen weekboodschappen doen al met de auto gingen.

EN ook belangrijk: ik verspil veel minder eten want ik bestel gewoon specifiek wat er nodig is.

(ik bestel trouwens bij Jumbo en dat komt dus van de lokale Jumbo en niks met Picnic oid)

9 likes

Ja die zakjes bij Picnic vind ik ook irritant en raar, je kunt ze wel inleveren als ze je volgende bestelling komen brengen, maar doe het gewoon lekker in een doos of desnoods in een gewoon boodschappenkrat.

Kikkers en padden

Inderdaad wat hierboven wordt gezegd! Als ik de zakken vergeet in te leveren gebruik ik ze om plastic te sorteren en het zijn er dus vaak 1 of 2 per bestelling.

Iedere week op woensdag komen mijn blauwe vrinden de weekboodschappen brengen. Kom daarnaast max 1x per week In de supermarkt om dingen te halen die niet leverbaar waren/onverwacht op zijn. Daarnaast haal ik groente en fruit iedere week vers op de markt.

1 like

Ik heb gisteren toevallig voor het eerst bij Picnic besteld en hier kreeg ik gewoon alles door elkaar in een aantal goed gevulde plastic zakken. De dame die het kwam bezorgen gaf ook aan dat er statiegeld op de zakken zit en dat je ze weer moet inleveren! Dus ze worden gelukkig niet zomaar weer weggegooid.

1 like

Ik schrijf bijna nooit mee op het forum omdat ik mijn mening niet zo goed kan verwoorden en die vaak zinloos vind om te posten (omdat iemand anders al gezegd heeft wat ik ook wou zeggen of omdat ik mijn mening niks vind toevoegen aan de discussie). Ik lees wel heel veel mee. En verder stel ik regelmatig wel een vraag om hulp. Is dit eigenlijk iets wat not done is? Wel lezen en hulp vragen maar verder niet veel bijdragen?

1 like

Ik vind dat je lekker zelf mag bepalen op welke manier je actief bent, ik heb daar echt geen mening over dus ik zou zeggen doe lekker wat je wil haha.

16 likes

Heb nog nooit boodschappen thuis laten bezorgen, voelt voor mij echt als een luxe hahaha als iets waar ik mezelf ooit op ga <~’trakteren’~ :joy:

1 like

Ik heb dat 2x gedaan omdat ik het anders gewoon niet voor elkaar kreeg, beide vakken wel gehaald omdat ik wel een poging doe tijdens het tentamen. Ken ook zat mensen die de eerste kans gebruiken om de toets in te zien en na het verplichte kwartiertje snel weg gaan.

3 likes

Ik laat mijn (week)boodschappen dus altijd met Picnic bezorgen, ik vind het ideaal! Maar hoe is dat dan zoveel slechter voor het milieu? Want de plastic tasjes zijn van dat speciale ā€˜bio’ plastic en lever ik inderdaad altijd weer in en ze rijden met die elektrische wagentjes. Als ik zelf boodschappen doe is dat ook met de auto en dan ben ik ook sneller geneigd om meer zooi mee te nemen (en dus meer verspilling).

2 likes

Volgens mij is picnic qua duurzaamheid geen slechte keuze, maar laten ze wel te wensen over wat betreft de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers.

1 like

Mijn innerlijke huisvrouw geniet juist van boodschappen doen. Ik haal vaak een weekvoorraad aan groente en fruit op de markt (helemaal geen plastic!)

5 likes

Maar ze zegt ook niet dat ze ze alle vijftig gaat gebruiken, ze zegt alleen dat het aantal van honderd makkelijk gehalveerd kan worden. Dat lees ik als: met 50 stuks red ik het zonder problemen (dus: ze zijn niet allemaal nodig).

Ik zou trouwens niet meer weten hoeveel ik er gebruikte, heb de laatste jaren überhaupt weinig gemenstrueerd.

1 like