Stel hier je persoonlijke vraag #5

Ik weet wel ongeveer hoe het werkt (mijn ouders hadden zo’n koffiezet thuis), maar ik zou er zelf geen koffie mee kunnen zetten (voornamelijk door de hoeveelheden). Ik drink amper koffie en ik laat het zetten voor de zekerheid ook altijd over aan de kenners, dan kunnen die achteraf niet klagen :stuck_out_tongue:.

1 like

Hoe zetten ze dan koffie op verjaardagen ofzo?? Ik heb een Nespresso en gewoon koffiezetapparaat voor als er meer dan twee mensen op visite komen. Als verhouding houd ik 1 op 2 aan, meestal 8 water, 4 koffie :ok_hand:t2:

2 likes

Ik zet met verjaardagen gewoon Nespresso! Maar ik heb ook alleen een Nespresso en een french press haha.

Ik weet hoe het werkt maar heb geen idee hoeveel schepjes er in moeten

1 like

Wij vinden het commerciële bs maar ook een grappige reden om elkaar en onze relatie te vieren, dus we hebben de regel om er geen geld voor uit te geven, maar ons wel een beetje voor elkaar uit te sloven. Ik doe hem één van mijn favoriete boeken kado (die bij mijn ouders ligt en niet bij ons thuis, haha), ben bezig met een lange zoetsappige brief en denk koekjes te willen bakken ofzo.

3 likes

Schrijf je dan al die namen op? Het is juist handiger omdat veel letters op elkaar lijken en je er niet bij kunt liplezen (v / w / m / n). He moet dan alleen de A van Anton bijvoorbeeld opschrijven. :stuck_out_tongue:

Schrijf / zeg jij:

• Lasagna en ik weet zeker dat dat goed is
  • Lasagne en ik weet zeker dat dat goed is
  • Lasagna, maar ik weet niet zeker of dat goed is
  • Lasagne, maar ik weet niet zeker of dat goed is

0 stemmers

Ik heb ‘nee en 25+’ gestemd, maar ik drink ook geen koffie dus ja, hoe eerlijk is dat

1 like

Ik ging wel even twijfelen door te lang naar de poll te kijken :stuck_out_tongue:

2 likes

Lasagna is enkelvoud, toch.

2 likes

Ik zeg ‘lasagna’ maar schrijf ‘lasagne’.

25 likes

Haha ik ging aan het hele woord twijfelen toen ik het vier keer getypt had, net als wanneer je een woord heel vaak uitspreekt, dan weet je op een gegeven moment niet meer of dat woord überhaupt wel echt bestaat.

@Hinkje
Klopt! Lasagna is één zo’n deegvel en het gerecht - wat natuurlijk altijd uit meerdere vellen bestaat - heet lasagne.

@Rozecoupeschaar
Oh, helemaal niet aan gedacht dat dat ook nog een optie is.

3 likes

Het is altijd lasagne. Ik ben geneigd te denken dat dat komt omdat het altijd uit meerdere bladen bestaat.
(Zoals het ook spaghetti is)

Ik weet eigenlijk niet eens meer wat ik zeg, ben helemaal in de war erdoor :woman_shrugging:t2:

2 likes

Ja, sorry, dat bedoel ik. Dat 1 zo’n deegvel lasagna is, maar als je het kookt/eet, gebruik je altijd meer, dus is het altijd lasagne.

(Wat @Violoncello dus ook al zei.)

1 like

Zegt iemand hier net als ik lesanja? Of spreken jullie die a allemaal netjes uit?

3 likes

jaa! edit: nu twijfel ik. Lasanje of lesanja. zoiets.

Ik zeg lazanja. Al weet ik nu niet meer hoe ik het echt uitspreek want heb het nu al 10 keer op een andere manier gezegd haha

7 likes

Oh nee die schrijf ik natuurlijk niet op, maar dan zeggen ze bijvoorbeeld heel snel antoneduardbernardxantippemarieisaac en dan denk ik eh wat?? M’n hersenen moeten dan nog even verwerken welke letter een naam is en dan zijn ze al 3 namen verder.

Wij hadden eens een stagiaire op mijn vorige werk die iets moest spellen. “De a van aardbei, de z van zwemband.” Ik deed het echt in mijn broek. De volgende dag het telefoonalfabet naast haar telefoon gehangen.

71 likes