Stel hier je persoonlijke vraag #5

Haha nee en omdat ik verwacht dat hij er totaal niet over nadenkt (en ik met Kerst ook moeite voor hem heb gedaan en hij niet voor mij :p) denk ik mwahhh. Alsof het een soort trade off is :’) En we hadden weer ons gedoe afgelopen week dus speelt ook mee. Misschien stuur ik wel een kaartje want vind het ook wel gewoon leuk om te doen. Ach ja, ik ga er over nadenken. Lastige kwestie :’)
Hoorde trouwens wel dat mijn zusje iets voor mij heeft gekocht, dus misschien moet ik ook nog op zoek naar iets voor haar :’)

1 like

We doen eigenlijk niks, maar vaak koopt hij toch een bosje bloemen.

1 like

Ik had voor kerst kaartjes voor de Lion king musical gegeven aan hem, daar gaan we de 14e heen. Niet perse gepland omdat het dan valentijsdag is, het kwam zo uit. Dus ongewild vieren we het een beetje.

1 like

Wij deden de eerste jaren dat we elkaar een kaartje gaven op die dag (we vinden het allebei heel leuk om mooie bijzondere kaartjes te zoeken) maar moet toegeven dat dat de afgelopen jaren niet altijd is gelukt haha

Commerciële onzin. Vind het leuker als mijn vriend een keer met iets thuiskomt wanneer het niet gedicteerd wordt door de maatschappij. En zelfs dat vind ik niet nodig.

14 likes

Als iemand aan de telefoon iets spelt, hoe heb je dan liever dat ze spellen?

• Met namen, zoals Anton Bernard Cornelis Dirk
  • Met letters, zoals aa bee cee dee

0 stemmers

Ik ben benieuwd, want zoveel mensen op m’n werk doen dat met namen en ik vind dat HEEL irritant. Dan noemen ze heel snel 10 namen op, maar dat valt nauwelijks mee te typen/schrijven.

3 likes

Oke, eerst het verhaal.

Er is een jongen, we vinden elkaar al vijf jaar heel erg leuk, maar er was steeds gedoe. Eerst had hij een vriendin, toen ik een vriend, en toen dat uit ging begon ik enorm aan hem te denken. Toen hoorde ik dat hij naar Nieuw Zeeland zou verhuizen en heb ik contact met hem gezocht. We hebben een paar hele mooie ‘dates’ gehad, veel gepraat enzo. Nu is hij dus iets meer dan een week weg en ik heb hem nog geappt voor hij in het vliegtuig stapte. Daarop kreeg ik een vrij kort antwoord (wat ik aan stress zou willen wijten) en dat was het eigenlijk. Nu wil ik eigenlijk appen om te vragen hoe het is, maar ik weet niet of dat slim is. Dus:

Appen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ja, vragen hoe het daar is, kan altijd. Maar als je niks hoort of hij kortaf doet, zou ik het daarbij laten.

11 likes

Ja, daar heb je gelijk in! Voor de rest doen we inderdaad ook niks ermee, denk dat hij geen eens weet wanneer het valentijsdag is haha.

1 like

@grace ja als je het spelalfabet kent is het juist makkelijk (https://nl.wikipedia.org/wiki/Spelalfabet) want dan hoef je dus ook niet die namen op te schrijven maar dan weet je direct ‘anton = a, bernard = b’.

Maar vraag me af of in de huidige wereld het niet gewoon makkelijker is om ‘x’ te zeggen ipv ‘xantippe’ hahah 'WIE?"

5 likes

Ik zou niet appen omdat je er weinig mee wint en het risico best groot is dat je het alleen maar rot vindt dat hij helemaal in NZ vindt. Dan ben je met iemand bezig waar je toch niet bij kunt zijn, dus ik zou het niet doen als zelfbescherming.

2 likes

Thanks voor je uitleg! :blush:

En @ de rest ook bedankt! Had even wat feedback nodig. Nu nog even bedenken wat ik ga doen.

Aah maar dit is gewoon een heel mooi gebaar en goed over nagedacht. Tuurlijk is het ook leuk om rozen te krijgen maar persoonlijk krijg ik die dan liever spontaan dan ‘verplicht’ op valentijnsdag, maar nog mooier is zo’n gebaar dat laat zien dat hij je kent, moeite heeft gedaan en iets dat gewoon heel lief is. Kudos aan je vriend

3 likes

Wij vieren dit normaal best wel groots. Met een hotel en cadeautjes enz. Dit jaar heb ik eigenlijk nog niet echt iets gehoord

1 like

Aangezien wij beiden onze trouwdag al zijn vergeten, denk ik ook niet dat we ooit iets aan valentijn zullen doen. :rofl:

9 likes

Ben eens met m’n vader op Valentijnsdag naar de bios geweest. Toen we doorhadden dat er erg veel stelletjes waren en mensen ons observeerden viel het kwartje dat het Valentijnsdag was. Had m’n vader toch maar mooi een jong ding aan de haak geslagen😂

38 likes

Ik schrijf altijd een kaartje voor mijn dochter. Verder heb ik er nooit iets aan gedaan, maar nu valt het samen met de dag waarop ons nieuwe huis officieel rond is. Dus heb een cadeautje gekocht voor in het nieuwe huis.

3 likes

Haha ik zou daar echt schijt aan hebben. Lekker eten waar je wilt hoor.

1 like

Op mijn werk komen veel jongeren langs (18-24 jaar) en vaak weten ze niet hoe het koffieapparaat werkt en ik verbaas me daarover. Weet jij hoe dit koffiezetapparaat werkt?

image

• Ja en ik ben 18 tot 24 jaar
  • Nee en ik ben 18 tot 24 jaar
  • Ja en ik ben 25+
  • Nee en ik ben 25+

0 stemmers

Maar met deze vraagstelling en antwoordcategorieën krijg je toch geen goede vergelijking tussen 25- en 25+? Omdat er sowieso meer 25+'ers op dit forum zitten. Een oplossing is dan twee vragen te stellen:
Als

1. Ben jij 25 jaar of ouder en weet je hoe dit apparaat werkt? Ja/nee
  2. Ben jij 24 jaar of jonger en weet je hoe dit apparaat werkt? Ja/nee.

Dan zie je een goed verschil tussen de twee groepen relatief gezien :stuck_out_tongue:

4 likes