Stel hier je persoonlijke vraag

Ja wel verse, denk idd wel zo’n 750 ml uiteindelijk.
Als je nagaat dat alleen een mango al rond de 250 gram zal zijn, en een appel ongeveer 100 gram.
Flinke smoothie in ieder geval.

1 like

Hoevaak eet je vlees?

• Dagelijks, meerdere keren
  • Dagelijks, bij 1 maaltijd
  • Gemiddeld 6 dagen per week
  • Gemiddeld 5 dagen per week
  • Gemiddeld 4 dagen per week
  • Gemiddeld 3 dagen per week
  • Gemiddeld 2 dagen per week
  • Gemiddeld 1 dag per week
  • Alleen bij uitzondering, dit is niet wekelijks.
  • Nooit

0 stemmers

Ik had dit antwoord wel van de meesten verwacht maar dat valt blijkbaar nogal mee😀. Ik zou elke dag roze dragen. 30 jaar en nog steeds een roze meisje😍

5 likes

Elke zondag sowieso, en soms op zaterdag ook.

Mn theorie is altijd dat mensen die Holland hee Nederland vinden, zelf uit Noord of Zuid Holland komen.

Klopt dat mensen die ja stemden?

27 likes

Ik denk dat dit waar is. Ik kom uit Holland haha en ik herinner me nog dat bij de Franse les op de middelbare school we moesten zeggen “Ik ben Nederlands” en dat ik toen zei " Ik ben Hollands" en dat de lerares (die uit Friesland kwam) daar helemaal boos om werd.

1 like

Haha klopt voor mij wel ja

1 like

Ik kom uit Zuid-Holland en heb nee gestemd

2 likes

Ik zeg echt nooit Holland eigenlijk en heb er ook nog nooit over nagedacht.

3 likes

In België zeggen ze vaak Holland!

1 like

Ik doe niet aan beleefdheid wat dat betreft. Als ik zoiets vraag dan meen ik dat en mag je gerust een stukje pakken. Als ik eigenlijk niet wil dat je een stuk aanneemt dan vraag ik het gewoon niet.

Andersom ook, als je zoiets aan mij vraagt en ik heb er zin in dan pak ik het aan. Als dat niet je bedoeling is, vraag het dan gewoon niet.

4 likes

In het buitenland is Holland veel meer bekend dan The Netherlands. Verder gebruik ik het woord Holland ook nooit :yum:.

Nee, ik kon uit noord Holland en vind Holland alleen noord en zuid Holland.

1 like

Huh maar dan kan je toch ook gewoon zeggen ‘in het oosten van Nederland’ oid? :stuck_out_tongue: Maakt toch verder niet uit of ze de stad kennen dan.

Dan zouden buitenlanders nogsteeds zeggen “oh so near Amsterdam!!” veel mensen (vooral in Noord Amerika) denken dat heel NL zowat Amsterdam is en voor hun begrip ligt alles in NL dichtbij Amsterdam.

5 likes

Ja, maar daar hoef je toch niet in mee te gaan? Als ik zeg waar ergens in 't land ik woon en men zegt of vraagt ‘near Amsterdam’ dan kan je toch gewoon heel makkelijk ‘no’ zeggen. Of dat NL uit meer bestaat dan alleen Amsterdam.

En ja voor iemand uit Noord-Amerika is Amsterdam alsnog heel dichtbij maar toch. Het wordt naar mijn ervaring ook vaak gezegd tegen mensen die gewoon uit een willekeurig Europees land komen.

Ik kom uit Den Haag en als ik dat zeg dan zeggen ze altijd “oh near Amsterdam” en dan zeg ik altijd dat het ongeveer 1 uur met de trein is, en probeer ik er wat meer over te vertellen (bijv dat in DH de overheid zit ofzo). Maar toen ik in Noord Amerika woonde zei ik altijd ook dat ik in Vancouver woonde maar eigenlijk woonde ik 1 uur buiten die stad. Maar het was heel normaal om dat gewoon te zeggen dat je in de stad woonde. Dus het is ook gewoon moeilijk voor mensen om voor te stellen hoe het in NL is.

5 likes

Vandaar dat ik ook aangaf dat het voor mensen in Noord-Amerika wellicht anders is, maar dat ik het ook genoeg zie gebeuren tegen Europeanen.

Lezen jullie alle berichtjes in dit topic, of scrollen jullie door naar de polls? :stuck_out_tongue_winking_eye:

• Ik lees alles
  • Ik scroll naar de polls

0 stemmers