Stel hier je persoonlijke vraag

Ik vreet altijd curry en wil altijd wijn, maar in de winter ga ik echt geen koude maaltijdsalade eten.

Trouwens, wat is het verschil tussen
Ja, maar onbewust
en
Ja, dit doe ik bewust omdat ik in dat seizoen er meer trek in heb

Dat laatste is toch ook onbewust? Tenminste, als het 35 graden is heb ik zin in iets verfrissends te eten dus kies ik salade met watermeloen ofzo. Ik heb er dan onbewust meer trek in, kan dat ook haha

6 likes

Curry is wel echt extra lekker op een koude winterdag :smirk:

2 likes

Ik eet curry gewoon op kamertemperatuur in de zomer.

1 like

Ik heb wel bewust meer zin in een wijntje in de zomer. In de winter drink ik dan veel minder vaak een wijntje omdat het beter smaakt als ik op m’n balkon zit op een warme zomer avond. Dus bewust drink ik het minder in de winter.

Als het onbewust is dan zou je bij het lezen van dit denken: goh nu je het zegt! In de winter drink ik amper wijn.

2 likes

Volgens mij hebben wij andere associaties bij bewust/onbewust, want als ik ergens trek in heb vind ik dat onbewust. Bewust is voor mij meer dat je iets eet omdat het gezond is bijvoorbeeld, niet alleen omdat je er trek in hebt.

Daarom heb ik juist nee gestemd haha, ik wil juist dat Rotterdam gewoon leuk blijft

5 likes

Zeg je iets als je de bus verlaat? (‘bedankt’ , ‘tot ziens’ oid)

• Ja
  • Nee
  • Ga nooit met de bus

0 stemmers

Een bakkerij Anne & Frank noemen omdat het in de buurt van het Anne Frank Huis in Amsterdam ligt moet kunnen.

• Ja, de naam is grappig gevonden en broden etc onder die naam verkopen is gewoon onschuldig.
  • Nee deze actie is smakeloos, commercieel meeliften op de gruwelijke dingen die Anna Frank etc heeft meegemaakt is not done.

0 stemmers

De Duitse Spoorwegen wilde een trein vernoemen naar Anne Frank.

• Dit is smakeloos omdat de Joden ook met een trein gedeporteerd werden naar een concentratiekamp.
  • Dit moet kunnen.

0 stemmers

Compleet off topic, maar toch

Ik zie dat je jarig bent, gefeliciteerd! Ik zag dat het vandaag ook ‘Banana lovers day’ is, vond ik extra leuk eigenlijk :stuck_out_tongue: (maar waarschijnlijk wist je allang dat dat vandaag is)

2 likes

Hahah nee dat wist ik niet! Super leuk! En dank voor de felicitaties :heart:️

(Everyday is banana lovers day)

1 like

Biecht; ik Google mezelf zo’n 2x per maand ofzo denk ik. In my defence ik werk in de media en spreek af en toe op events etc dus ik vind het heel erg leuk om te zien of mensen daar wat over zeggen. Ik heb zelfs een Google Alert aan staan op mijn naam + mijn werkveld hahaha.

En een andere grote hobby van me is checken wie er allemaal op mijn LinkedIn zitten te loeren (zag vanochtend toevallig nog dat mijn ex me weer aan het bekijken is. Doet hij echt een paar keer per jaar maar dus niet anoniem haha zo dom. Als ik op stalk-trip ga doe ik dat altijd lekker anoniem).

7 likes

Dat van die bakkerij vind ik inderdaad smakeloos, maar dat van die trein lijkt me meer een eerbetoon dan commercieel gewin? Daarom heb ik daar, hoewel het ook een beetje ongelukkig gekozen is, minder probleem mee.

In navolging daarop: een restaurant met de naam IeperEat in Ieper is ongepast. Er was ophef over omdat het op dezelfde manier wordt uitgesproken als Yperiet, het (dodelijke) mosterdgas dat de Duitsers in WOI voor het eerst in Ieper gebruikten en waar veel slachtoffers door zijn gevallen.

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

1 like

Ik heb dit 1x gedaan, is dat genoeg om ja te stemmen? :sweat_smile:

4 likes

Ah super leuk. En toevallig! Meant to be :banana:

Als je iets gratis afhaalt via marktplaats oid, geef je die mensen dan iets kleins?

• ja, namelijk …
  • nee
  • ligt eraan wat ik ophaal

0 stemmers

Heb ik weleens gedaan, doosje Celebrations bijvoorbeeld. Soms vinden mensen het superleuk en soms kijken ze alsof ik ze wil vergiftigen.

11 likes

Ik Google mezelf eens in de zoveel tijd als ik m’n postcode weer eens niet meer weet.
Ik durf dan wel nooit verder te kijken want ben bang om iets tegen te komen al is die kans klein want ik ben totaal niet actief op social media en ben ook niet beroemd ofzo.

2 likes

Hahaha je kan dan ook gewoon je straatnaam en huisnr googelen he

Hahaha ja i know maar dit zit nu zo in mijn systeem dat ik mezelf automatisch Google

1 like