Neeeeee enig kind. No other options. Tenzij je de leukste thuis bent, ik ben het enigst kind 
Ja ik vind enigst ook fucking lelijk maar ik kwam er dus net achter dat je dat ook mag zeggen. https://onzetaal.nl/taaladvies/enigst-kind-enig-kind
Ik ben enig kind en heb dit niet als vervelend ervaren, maar nu ik ouder ben vind ik het wel jammer.
Ik heb het soms wel als vervelend ervaren, maar eigenlijk pas nu ik er achteraf over nadenk. Er is bijvoorbeeld niemand die mijn ouders kent zoals ik ze ken en die met hen heeft meegemaakt wat ik heb meegemaakt. Ik denk dat het best fijn was geweest om bepaalde heftige dingen met een broer/zus te bespreken.
En soms was het lastig met spelen of met bordspellen, als je bijvoorbeeld 3 spelers nodig hebt en 1 van je ouders niet mee wil doen.
Maar goed ik denk dat een broer/zus hebben ook nadelen heeft. 
Mijn vader iedere dag, moeder nooit (behalve als ik haar in de supermarkt ofzo tegenkom), moet ik opt t gemiddelde stemmen
Mijn moeder wekelijks en mijn vader nooit meer.
Ik mis de optie kunst en cultuur nog bij het HBO 
Jammurrrr
ik heb een opleiding in de richting dier gedaan op het mbo. Of gezondheid, is maar hoe je het ziet haha
Ik had niet goed gelezen en kon mijn opleiding niet vinden dus had overig aangeklikt, maar ik heb helemaal geen mbo gedaan 
Ben jij nomimaal afgestudeerd?
- Ja
- Nee
- Ik ben nog bezig / niet afgemaakt
0 stemmers
Was de uitloop te wijten aan luiheid/laksheid of iets serieus?
- luiheid/laksheid
- iets serieus
0 stemmers
Mijn vorige studie was drama, heb daar best lang over gedaan.
Ik hoop dat ik mijn huidige studie netjes binnen de tijd afrond en dan kom ik over twee jaar opnieuw stemmen 
Ja, dit! Daarom twijfel ik zo mijn kind een broertje of zusje te ‘geven’. Voor mij hoeft het niet zo per se maar haar gun ik het wel, voor later.
Ik bedacht me net dat ik al veel te lang niet naar de tandarts ben geweest en ben nu benieuwd hoe vaak jullie gaan (eerste poll dus hoop dattie goed gaat)
Hoe vaak vind jij dat je bij de tandarts op controle moet?
- Eén keer per half jaar of vaker
- Eén keer per jaar
- Eén keer per 1,5 jaar
- Eén keer per 2 jaar
- Eén keer per 2,5 jaar of minder
0 stemmers
Wanneer ben je voor het laatst geweest?
- 0 - 6 maanden geleden
- 6 - 12 maanden geleden
- 1 - 1,5 jaar geleden
- 1,5 - 2 jaar geleden
- 2 - 3 jaar geleden
- Langer dan 3 jaar geleden
0 stemmers
Ik vind vooral die verontwaardiging van mensen heftig als ouders bewust voor 1 kind kiezen. Lijkt weinig acceptatie voor te zijn.
Creatieve opleidingen denk ik?
Honderdmiljoenmiljard graag was ik enig kind geweest. M’n broers zorgen voor niks dan problemen en dat gun ik mijn ouders niet. Ik ben met recht het best gelukte kind dat enigszins voor zichzelf kan zorgen.
Misschien was ik dan wel nog een onhebbelijker kreng geweest dan nu, maar ja. Dat mijn ouders dan dood mochten gaan zonder zorgen om hun nageslacht had ik ze best gegund. En zij zichzelf stiekem ook, van mijn moeder weet ik dat zeker.
Wou net zeggen. De lekkerste pizza ontbreekt!
Veel creatieve opleidingen zitten juist op hbo niveau: theaterschool, kunstacademie, conservatorium etc.
Je hebt ook creatieve opleidingen op het MBO hoor. En die staan er juist niet tussen
Maar goed, creatief is wel een breed begrip