Zo lekker om dat soort volk het tegendeel te bewijzen 
De decaan op mān middelbare school zei ook een keer heel neerbuigend tegen me āoh ja jij hebt zoān kunstachtig profiel he?ā 
Is toch niet zo
En toch noemt niemand n&t of n&g een pretpakket
Watttttttttttttttt 
Gatverdamme.
De docent van mn zusje die geeft levensbeschouwing. Ik heb al aan haar gevraagd of ze zijn nummer kan vragen. Wil ze niet. Flauw he?
Heb alleen n foto van m gezien en hij ziet er goed uit!!! Misschien anders toch maar overstappen op t VO, verdient nog beter ook 
(Of moet dit in het biechttopic)
Herkenbaar⦠ik zou N&G met zowel Latijn als Grieks niet kunnen, ik heb het als enige van mijn jaar gedaan en geslaagd zonder onvoldoendes⦠vind het nog steeds een soort ādikke vingerā naar al die leerkrachten die vonden dat ik dat niet konā¦
Lastig!! Ik heb krullen, dus het krult enorm in. Als ik het stijl is het echt enorm lang, als ik het laat drogen is het tot mijn schouders
Maar er was toch nooit een vak ākunstā op Havo/VWO? Dat heette gewoon tekenen bij mij en daar zat dan een stuk theorie bij wat kunstgeschiedenis heette. Op het diploma staat het onder kunstgeschiedenis.
Misschien als allesomvattend woord voor wat erachter staat. Ik had ook geen ākunstā maar ook geen ātekenenā, dat creatieve gebeuren heette bij mij beeldende vorming (zonder dans/drama). En dat was later weer onderdeel van CKV. Echt mān lievelingsvakken altijd!
Ik heb idd kunstgeschiedenis als examenvak (theorie) gehad en een tekenproject als praktijkdeel, vwo 2008 (jezus ik word oud)
Haha op mijn middelbare school was de docent levensbeschouwing ook echt de hunk van de school!! Zit ze op PCD? Uiteindelijk bleek dat hij een relatie had met meisje uit mijn leerjaar (nu zijn ze zelfs getrouwd volgens mij) dus toen is hij wel beetje van een voetstuk gevallen voor mij 
Ik vind dit zo denigrerend overkomen.
Edit: te snel gereageerd, je was al op je vingers getikt.

Ach joh, in 2002 was er alleen nog CKV1. Wij hadden geen tekenen. We moesten geloof ik een dossier maken voor ons eindexamen met een mondeling, van allerlei toneelvoorstellingen, literatuur en tentoonstellingen die we hadden bezocht en gelezen. Was wel heel leuk trouwens.
Heb ik ook nog gehad! Maar wij moesten dat in de 4e en 5e doen, toen bestond ckv2 bij ons iig ook nog niet. Nu heet die shit op mijn oude school weer helemaal anders
Bij ons waren de vakken tekenen en handvaardigheid? (Geen idee hoe zij dat noemden) (beeldende vorming ofzo) opgesplitst en muziek. Ik heb geen idee waar de mensen die voor muziek kozen examen in moesten doen en of ze dat überhaupt deden.
Ja, ik ken er ook niets meer van.
Weet nog dat wij het eerste jaar van de Tweede Fase waren, of het Studiehuis (of allebei?). Iedereen was boos, docenten vonden het waardeloos en het meeste was nog niet goed uitgewerkt. Lekkere chaos.
Nu je het zo zegt geloof ik dat CKV misschien gewoon helemaal geen eindexamenvak was toen.
Wij hadden trouwens wel kunstgeschiedenis, maar dat was verplicht voor iedereen van alle profielen. Bij ons viel dat onder Studium Generale.
En tekenen was zooo leuk! Met een heel klein klasje omdat veel vonden dat ze niet konden tekenen werd dat weinig gekozen. Ik heb nog steeds mijn tekenboek. Portrettkenen was echt mān ding zo te zien haha.
Bovenbouw!