Stel hier je persoonlijke vraag

Heb ik ook nog gehad! Maar wij moesten dat in de 4e en 5e doen, toen bestond ckv2 bij ons iig ook nog niet. Nu heet die shit op mijn oude school weer helemaal anders

1 like

Bij ons waren de vakken tekenen en handvaardigheid? (Geen idee hoe zij dat noemden) (beeldende vorming ofzo) opgesplitst en muziek. Ik heb geen idee waar de mensen die voor muziek kozen examen in moesten doen en of ze dat ĂŒberhaupt deden.

Ja, ik ken er ook niets meer van.
Weet nog dat wij het eerste jaar van de Tweede Fase waren, of het Studiehuis (of allebei?). Iedereen was boos, docenten vonden het waardeloos en het meeste was nog niet goed uitgewerkt. Lekkere chaos.
Nu je het zo zegt geloof ik dat CKV misschien gewoon helemaal geen eindexamenvak was toen.

Wij hadden trouwens wel kunstgeschiedenis, maar dat was verplicht voor iedereen van alle profielen. Bij ons viel dat onder Studium Generale.

1 like

En tekenen was zooo leuk! Met een heel klein klasje omdat veel vonden dat ze niet konden tekenen werd dat weinig gekozen. Ik heb nog steeds mijn tekenboek. Portrettkenen was echt m’n ding zo te zien haha.

1 like

Bovenbouw!

Tweede Fase ellende!!! Wij waren de laatste lichting die in jaar 3 M of N koos maar pas in de 4e het definitieve profiel (waardoor ik biologie in de 4e met een 5,5 afsloot en dus geen extra examenvak hoefde)
En toch als ik ga kijken hoe die shit nu loopt, ook niet ideaal?

1 like

In welke provincies ben jij nog nooit geweest? (Overal geweest? GO YOU! Nederland is mooi! Maar sla deze poll dan maar over.)

• Noord-Holland
  • Zuid-Holland
  • Utrecht
  • Zeeland
  • Noord-Brabant
  • Limburg
  • Flevoland
  • Gelderland
  • Overijssel
  • Drenthe
  • Groningen
  • Friesland

0 stemmers

Scholen waren vaak wel selectief in wat ze aanboden. Wij konden bovenbouw havo handvaardigheid doen maar geen tekenen en bovenbouw vwo juist andersom.
Muziek was bij ons geen optie en drama ook niet, denk dat een grote school of een met meer culturele inslag dat mss wel aanbood.

1 like

En als je in allemaal bent geweest?

3 likes

Ja dat bovenste was ook bij ons zo, maar aangezien ik specifiek voor tekenen had gekozen kreeg ik alleen tekenopdrachten. De andere klas was altijd aan het zagen en doen maar daar kan ik allemaal niks van. Mijn getekende fantasiedier heeft ook lang in de school gehangen. Goals :ghost:

2 likes

Ik MOEST filosofie als examenvak, nou daar was geen pret aan te beleven hoor :face_vomiting:

3 likes

Ik ben in alle provincies geweest maar Drenthe volgens mij vorig jaar pas voor het eerst. En Flevoland telt eigenlijk niet echt. Altijd dan alleen doorheen rijden.

Ja dat ben ik zelf ook haha maar dan vul je hem niet in. Kan er geen optie bij zetten helaas.
Sorry!!

Ik heb muziek en beeldende vorming gedaan. Omdat je dat dus samen met ‘kunst algemeen’/ kunstgeschiedenis deed telde het als 1,5 vak. Ik moest optreden op de profielwerkstuk avond en daar kreeg ik een praktijkcijfer voor

Algemene Natuurwetenschappen. Hij was midden twintig, zat in een band en werd door het schoolkrantje ‘de geilste leraar van de school’ genoemd, haha.

5 likes

Wow wacht minstens 10% is dus nog nooit in Amsterdam of Den Haag of Rotterdam geweest? Dat vind ik echt bizar op de een of andere manier.

3 likes
  • Frikandel
  • Frikandel speciaal
  • Geen frikandel

0 stemmers

Net waren de statistieken nog anders maar met zo weinig stemmers is het inderdaad niet veel, haha. En hee ene persoon kom een keer langs! :slight_smile:

Wat is het uiteindelijk geworden?

1 like

Living the life met onbeperkt dat niet op kan raken. Mijn 9000 mbs voor in het buitenland waren wel op na een week Bulgarije

4 likes