Stel hier je persoonlijke vraag

Ik mis ‘nooit’

jk

1 like

Aii kan niet meer bewerken.

Welke ‘bekende’ tractaties heb jij vroeger wel eens uitgedeeld?

• Rozijntjes in een doosje
  • Kleine zakjes chips (van zo’n uitdeelzak)
  • Kleine zakjes met Haribo-snoep
  • Zo’n dropveter met Nibbit-ringen
  • Snoepketting (zo’n horloge etc.)
  • Waterijsjes
  • Spiezen met verschillende soorten fruit
  • Manderijntjes
  • Zelfgebakte cakejes/muffins
  • zelfgemaakte worstenbroodjes
  • Beschuit met muisjes
  • (Koude) pannekoek
  • Zo’n snoep hamburger
  • Iets dat moest lijken op friet (in zo’n frietzak)
  • Ik mocht niet uitdelen
  • prullaria (potloden, pen, notitieboekje etc)

0 stemmers

1 like

Maar even wat anders, is het nodig om je volledig potentieel eruit te halen? En wat is volledig potentieel? Moeten mensen zichzelf die druk op leggen?

6 likes

@Eddie

De definitie van Van Dale heeft toch zelf eigenlijk ook al meer om het lijf dan alleen intelligent (schrander) maar ook bijv. vingdingrijk zijn en daar borduurt mijn definitie toch eigenlijk al meer op? Vindingrijk gaat bijvoorbeeld toch niet per se hand in hand met intelligent zijn? Iemand die van zichzelf weet dat hij niet goed kan leren maar wel weet dat hij/ zij bijvoorbeeld goed is in het fixen van brommers en die richting opgaat, benut dan toch ook weer zijn potentieel. Kan op dat gebied waarschijnlijk oplossingen aandragen waar anderen niet gauw mee zullen komen. Of als je niet sterk bent en toch een manier vind om een bepaalde klus te klaren door met een ongebruikelijke oplossing te komen ben je ook slim maar daar hoef je niet tig diploma’s voor te hebben. :stuck_out_tongue:

slim (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: slimmer, overtreffende trap: slimst)
1
schrander, vindingrijk, scherpzinnig, m.n. in het bedenken van oplossingen, in het raden en

Met deze finitie

@Eddie

Andere mensen halen hier ook toch steeds diploma’s / opleidingsniveau erbij als we het hebben over ‘slim’ zijn. En ik probeer juist toch verder te kijken omdat de vandale er ook meer dingen bij betrekt maar ik formuleer het misschien een tikkeltje ongelukkig. Maar met ‘potentie bredere zin’ verwijs ik toch eigenlijk al naar een ruimer terrein.

Maar je hebt gelijk dat potentie benutten => vermogens ontwikkelen > gedrag is en slim zijn een vorm van denken is waarmee je iets tot stand kan laten komen mbt gedragingen. In dat geval heb ik het niet goed op elkaar afgestemd.

Maar duidelijk mag zijn dat ‘slim’ te vaak geassocieerd gelijk wordt gesteld aan intelligentie. En ik wil er dus niet op zich iets anders van maken om niveauverschillen die gevoelig liggen in de samenleving weg te moffelen alleen heb ik gefaald in mijn poging om te benadrukken dat ‘slim’ meer behelst dan intelligent zijn. Dat het vooral

Klopt de poll wel? Ja, ik zou het kopen of nee ik vind het een prima prijs

Klopt je ‘nee’ wel? Want ik vind 30 euro veel maar die optie is er niet.

1 like

Cakejes trakteer ik nu vaak. Of wafels met slagroom en hagelslag. gegarandeerd troep, gegarandeerd lol :joy:

1 like

@lentex Mogen leerlingen (jij werkt in het basisonderwijs toch? als ik me niet vergis) nog gewoon bij jou op school vanalles uitdelen? Of alleen nog fruit etc.

@quantum je hebt gelijk. Ik ben hier juist dom (bezig) omdat ik dingen slecht verwoord, zelf niet eens goed weet wat bepaalde dingen inhouden en mijn formuleringen slecht zijn. Het is niet mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen. Ik moet gewoon beter nadenken wat ik op het internet gooi.

1 like

Ja nou dit is een discussiepunt. Onze visie (op papier), traktatie is feest, maar het liefst gezond. Oftewel alles mag maar niet te overdreven.
In de zomer zijn het vaak waterijsjes en verder chips, cakejes of snoep. Soms wat gezonders.
En die ene keer per jaar dat ik jarig ben haal ik alles uit de kast :joy:

1 like

Ik heb onbeperkt gestemd, maar heb 20 gb. Ik wist niet goed wat ik moest stemmen :sunglasses:

2 likes

Dan klinkt die school nog redelijk relaxt. :smiley:

Ik heb van sommige mensen echt horroverhalen gehoord over uitdelen en wat je zelf mag meenemen naar school als lunch. Van scholen waar traktaties echt niet uitgedeeld mochten worden als het geen fruit was.En dan heb ik het niet over kinderen die patat of snoepgoed wilde uitdelen maar een eigen gemaakte cakjes.

Tot een jongetje die zijn plakjes bananenbrood niet mocht opeten als lunch omdat het niet gezond zou zijn afwijkt van de standaard van fruit en boterhammen. :’) Maar ook iemand die op een school werkte waar kinderen koude patat meekregen als lunch of een zak chips omdat de ouders geen tijd hadden op boodschappn te doen. Dus ik snap wel dat er regels zijn maar dat schoolleidingen soms wel te ver doorschieten. :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja eens. Ik ben benieuwd hoe het bij ons gaat zijn, want we krijgen een neiuwe directeur ooit… ik vind alleen fruit/groente mee heel goed (want 3 roze koeken en cola om 10 uur… ja echt gebeurd). Maar kom op we kunnen ook overdrijven he. Laat die kinderen op een verjaardag gewoon iets lekkers en kleins trakteren, niks aan de hand toch.
Moet wel naar proportie zijn, want cake, snoep en chips vab 1 kind gaat te ver ja.

En ik krijg groep 3 volgend jaar ne met het woord ijs en koek, krijgen ze van mij ijs en koek. Met breuken neem ik cake mee en bij het woord sok lopen we de hele dag op sokken. :sunglasses:

12 likes

Bij mijn basisschool was het juist te streng, we hadden kerstdiner en allemaal wat gemaakt. Ik was vet trots op M’n vlechtbrood dus ik zet m op tafel, maar nog voordat ik dat had gedaan zat juf Anja met haar gore klauwen dat hele brood uit elkaar te trekken “want we willen niet dat kinderen met een allergie worden buitengesloten”.

Ik heb daardoor nog steeds een hekel aan mensen die dingen niet eten en mensen met allergieën die er ziekelijk panisch over doen. I know heel krom, maar hallo had uren lang gewerkt aan dat brood.

11 likes

Ah dit vind ik echt zielig :frowning:

2 likes

Mag ik terug naar de basisschool? :sunglasses: Ik weet nog wel dat je steeds een dropje kon krijgen als de docent weer je naam verkeerd zei / door elkaar haalde met iemand anders. :yum:

Dan zouden ze inderdaad beter strenge regels kunnen hebben voor de lunch maar wat vrijer voor de tractaties dat het echt iets is voor een ‘uitzonderlijke situatie’. Als er gemiddeld 25 kinderen in een klas zitten en 2 juffen/meesters en 40 weken school per jaar dan zou het niet zo schadelijk moeten zijn ja in vergelijking met roze koeken en cola lunches.

2 likes

20 augustus, half 9, groep 3. Zie je daar :hugs:

1 like

Ja in het verlengde hiervan; ik had een keer dropjes meegekregen, echt drie ofzo, omdat ik keelpijn had (groep 1/2) en toen moest ik die van de juf uitspugen, want snoep mocht niet. Dan ben je toch keihard als juf? Laat t op z’n minst even opeten.

4 likes

Mensen schatten me altijd naar leeftijd en dan ben ik super beledigd want ik ben toch veel ouder?! Maar dan vergeet ik dat ik ook echt zo jong ben en niet 21-22

2 likes