Ik vind bovenstaande vragen wel heel moeilijk hoor. Als ik zeg “weet je waar ik nou echt last van heb? De hitte” en een vriendin reageert “omg ik ook, heb gewoon uitslag op m’n benen ervan”: da’s prima. Dan hoef ik er niet ‘iets aan te hebben’ door eerst samen ventilatoren online te bestellen of zo.
Maar als ik zeg “weet je waar ik nou echt last van heb? Ik heb op dit moment blindedarmontsteking en ik zou eigenlijk naar het ziekenhuis moeten” en een vriendin zegt alleen “omg ik had ook een keer blindedarmonsteking, echt kut joh, deed echt pijn, heb er soms nog nachtmerries van” zonder vervolgens te zeggen “nou zullen we dan maar ff naar het ziekenhuis gaan” dan denk ik wel “bitch, mijn verhaal heeft nu voorrang ja
”
En het heeft ook te maken met followups. Als ik zeg “ik voel me kut want m’n werk” en ze zegt “omg ja ik ook, echt kutwerk heb ik” vind ik dat prima maar als ik haar een week later zie en ze vraagt er helemaal niet meer naar of is het een beetje vergeten dat ik me kut voelde dan weet ik dat het haar in eerste instantie niets kon schelen. Maar als ze er wel naar vraagt vind ik het niet erg dat ze dat gesprek ‘kaapte’ omdat het haar overduidelijk wel iets kon schelen omdat ze er nu weer naar vraagt

bij mij is het een maand geleden en ik heb nog nooit een periode gehad waar ik elke dag seks had of zo. Betekent niet dat ik het niet wil 
Ik zou jaren zonder seks kunnen denk ik. Best wel kut, want zo houdt geeneen relatie stand.
️