Stel je persoonlijke vraag #10

Miauw

6 likes

Wauw dit topic gaat zo snel!

Als jij duo penotti eet, welke kleur vind je dan het lekkerst?

  • Wit
  • Bruin
  • De mix van wit en bruin
  • Ik eet geen Duo Penotti maar ik wil toch stemmen

0 stemmers

Ik wordt dus echt moe van dit weer. Ik kwam gister om 14:00u thuis van het werk en heb toen van 14:30 tot 18:00 geslapen. Wel met het gevolg dat ik om 23:30 nog steeds zo ‘:smiley:’ in bed lag en niet kon slapen.

8 likes

Zou je het willen weten als dat mogelijk was? Ik dacht dat ze die gegevens toegankelijk gingen maken omdat blijkt dat mensen er toch wel problemen van ondervinden dat ze hun biologische ouder niet kennen. Maar misschien heb ik dat verkeerd onthouden.

Small talk

  • Vind ik over het algemeen leuk. Ik krijg er energie van
  • Vind ik over het algemeen niet leuk. Het is energieslurpend

0 stemmers

Ik haal geen dingen door elkaar. Jouw berichtje is wel een goede aanvulling op mijn verhaal

Douche jij nu ook vaker op een dag?

  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik kan het niet echt douchen noemen maar ik spring af en toe onder de douche om 1 minuut koud water over me heen te laten komen haha

9 likes

Nee, maar ik doe überhaupt nooit dutjes!

4 likes

Ik vind het zo fijn dat dit een forum is waarop (met name) alleen vrouwen zitten, het voelt soms zo als een sisterhood. Maar eigenlijk is het ook wel gek toch? Want heel veel onderwerpen die besproken worden gaan ook mannen aan. Bijv. als ik denk aan date-topic, zou dan best waardevol zijn als het man/vrouw was. Is het omdat vrouwen (vaak) empathischer zijn, beter kunnen adviseren? Nouja geen idee eigenlijk, maar dit was een hele lange intro voor mijn vraag haha:

Vind jij het ook fijn dat dit forum met name door vrouwen bevolkt wordt?

  • Ja, ik zou het onprettig vinden als hier mannen zouden zitten, ik zou me minder kunnen uiten
  • Ja, mannen weten niks van deze onderwerpen
  • Ja, de manier waarop mannen reageren op fora vind ik niks
  • Ja, ik wil hier gewoon zeiken over mannen zonder tegenwoord
  • Ja, mannen zouden überhaupt uitgeroeid moeten worden
  • Soms, denk dat mannen wel een aanvulling zouden kunnen zijn op sommige onderwerpen
  • Nee, ik mis de mannelijke input hier, hoe grof ook
  • Nee, als mannen respectvol zouden reageren, dan zou ik ze hier verwelkomen
  • Nee, maar het overgrote deel van de leden zou wel vrouw moeten blijven
  • Nee, ik ambieer een sfeer ala FOK! hier
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ja, omdat ik het prettig vind om in vrouwelijk gezelschap te zijn, niet om de redenen die jij noemt. (dus omdat ik vrouwen leuk vind en niet omdat ik mannen stom vind of me niet durf te uiten als ze er zijn, en verder denk ik ook niet dat een ‘mannelijk perspectief’ of mannelijke manier van posten per se anders is)

10 likes

Ik zie nu ook voor me dat die mannen dan ook hun outfits gaan posten in het WAYWT-topic haha, zou wel leuk zijn

27 likes

Heel veel mensen denken wel zo dus zo’n verschil maak je zelf in groep denk ik. Ik kan me ook enorm ergeren aan van die Youtube filmpjes van ‘MANNEN reageren op mijn outfits’ of ‘wat denken MANNEN tijdens het daten?’. Uh ja, allemaal wat anders? Dat zijn dezelfde stomme ideeën als dat barbecuen ‘mannelijk’ zou zijn ofzo.

En ja ik heb idd geen zin in een lading mannelijke leden die ff in allemaal topics komen uitleggen Hoe Mannen Daar Tegenaan Kijken. Maar dat is niet omdat ze mannen zijn maar irritante stereotyperingen aanhangen. Vind het ook niet leuk als vrouwen dat doen.

17 likes

Ik stel deze vraag omdat het me opviel dat de mensen die geinterviewd worden in dit artikel (https://www.volkskrant.nl/de-gids/praatjesmakers-op-de-werkvloer~b8a450b0/) bijna allemaal veel waarde hechten aan small talk en een deel zou het werk niet willen doen als zij niet konden praten met hun klanten. Ik snap dat het werk heel saai wordt als er geen optie is om te praten. Maar uit deze poll blijkt wel dat er genoeg mensen zijn die small talk niet fijn vinden op dit forum. Het lijkt bijna alsof daar geen bewustzijn over is. Ik praat eigenlijk alleen maar terug in dit soort situaties uit beleefdheid

Ik ben het persoonlijk niet met je eens. Ik merk wel verschil in hoe mijn mannelijke vrienden reageren op een dilemma versus hoe mijn vrouwelijke vrienden reageren. Ook op de werkvloer merk ik een verschil tussen mannen/vrouwen (positief en negatief trouwens). En ja, tussen individuen van zelfde geslacht merk ik ook verschillen op, niet alle mannen of alle vrouwen reageren gelijk, maar ik merk wel een tendens.

Edit: hoe vaak kan ik ‘ik merk’ gebruiken

1 like

Ja ik ook wel hoor! Als het een leuk oprecht gesprek is vind ik het leuk, maar zo’n stroef gesprek dat je meer voert omdat het moet of uit beleefdheid vind ik best vermoeiend en dat soort gesprekken zou ik wel liever niet meer hebben. Ik verdeel small talk in mijn hoofd in 2 categorieën: oprecht vs geforceerd

5 likes

Ik wil net zeggen. Alsof we elkaar alleen maar naar de mond praten in het date topic. Omdat we nou eenmaal allemaal vrouwen zijn.:roll_eyes: Nope. Dan lees je toch niet goed mee
@Monstertruck

Ja dat herken ik wel! Ik denk dat selectief ben in welke gesprekken ik wel of niet leuk vind.

Maar nu ik er langer over nadenk, denk ik dat ik het soms over mezelf afroep, van die lege small talk gesprekken. Want ik reageer uitgebreid waardoor ik mijn gesprekspartner allemaal aanknopingspunten geef om het gesprek voort te zetten. Ik betwijfel of zo iemand op zo’n moment merkt dat ik er helemaal geen zin in heb, omdat ik dat ook niet uitstraal waarschijnlijk. Als ik nou kortere antwoorden zou geven zou de boodschap misschien aankomen. Ik denk dat ik het zelf ook uitlok :grimacing:

1 like

Ik interpreteer het alsof vrouwen geen nuchtere reactie kunnen geven, maar enkel een gevoelige invoelende meelevende. Terwijl dat helemaal niet zo is, er staan genoeg berichten in het topic die een nuchtere kijk op een onderwerp geven. Positief of negatief. Geschreven door vrouwen.