Stel je persoonlijke vraag #10

Hoeveel staten in Amerika kan jij opnoemen?

  • 0-5
  • 6-11
  • 12-17
  • 18-23
  • 24-29
  • 30-35
  • 36-41
  • 42-47
  • Allemaal

0 stemmers

Haha, deze vraag doet me denken aan die ene keer dat ik steak bestelde mij een restaurant en de ober zei: ‘Steak? Ik begrijp je niet hoor
 oh, je bedoelt natuurlijk STIÈÈÈK, komt eraan hoor :relieved::relieved::relieved:’. Dat is enige keer in mijn leven dat ik iemand het zo heb horen uitspreken.

5 likes

Ja knap dat je ze allemaal kan opnoemen! Ik kwam nou tot 34 maar dan moet ik echt wel lang nadenken en dan schiet er ineens weer in te binnen! Oh en het rare is dat ik pas later denk oja ik heb nog niet eens aan California Florida gedacht, zegmaar staten wat denk ik heel veel direct opnoemen.

2 likes

Ik zag eens een filmpje van Amerikanen die Europa niet goed konden indelen. Toen vond ik dat zo belachelijk dat ik zelf vond dat ik de Amerikaanse staten ook moest kunnen plaatsen. Maar ben wel al veel vergeten denk ik haha

12 likes

Haha op Jimmy Kimmel? Ik heb wel eens met een geboren en getogen Amerikaan uit Florida gedaan over hoeveel staten we konden opnoemen en ik kwam verder :joy: 50 is natuurlijk ook echt veel en is er waars bij ze alleen op de basisschool ingestampt.

2 likes

Hahaha, dit heb ik ook een tijdje gedaan als SOG. Niet zo die-hard als jij, want ik kom tot halverwege de 30.

2 likes

Dat filmpje op Jimmy Kimmel was ZO erg, niet te geloven. Ze vroegen naar LANDEN, wezen ze Afrika aan en zeiden ze AFRIKA. En bij Australië iets van China ofzo? Echt echt schrikbarend.

2 likes

Zo uit mn hoofd kwam ik tot dit

Samenvatting

1 california

2 nevada

3 utah

4 new mexico

5 oregon

6 washington

7 aslka

8 hawaii

9 nebraska

10 texas

11 new york

12 new jersey

13 florida

14 missisipi

15 georgia

16 missouri

17 north carolina

18 south carolina

19 north dakota

20 south dakota

21 arizona

22 indiana

23 wisconsin

24 new hampshire

25 minnesota

26 connecticut

Denk dat als ik er iets meer over na denk ik nog wel verder zou komen. Best oké! Heb dit voor het laatst op de middelbare school gehad, 10+ jaar geleden

4 likes

Gewoon blijven oefenen :sweat_smile:

1 like

En voor de mensen die veel staten kunnen opnoemen, weet je dan ook precies waar die staat ligt?

  • Ja, ik weet van alle staten die ik op kan noemen waar ze precies liggen
  • Nee
  • Mwah, van een paar wel, maar lang niet alles
  • Van de meeste wel, een enkeling niet

0 stemmers

Ik was als kind super geobsedeerd door de Grote Bosatlas, dat was oprecht mijn lievelingsboek en elke avond las ik erin (Neeeeeeeerd), elke dag een nieuwe pagina.

Dat heb ik dus jarenlang gedaan met als gevolg dat ik alle vlaggen, hoofdsteden, landen, staten, rivieren, gebergtes, provincies, whatever kan opnoemen, aanwijzen, op volgorde, alfabetisch en weet ik wat kan doen.

Ik wacht nog steeds op een goed moment om het irl te showen maar niemand zit te wachten op een toponerd die gaat showen, dus ik vermaak me tegenwoordig met andere mensen inmaken met Sporcle. Ik heb gister nog Mn recordtijd alle landen ter wereld opnoemen verbeterd en daar ben ik dan eigenlijk best trots op :nerd_face:

64 likes

En terecht! (die trotsheid) (en die ‘nerd’)

@Jumpsuit hahaha ja die! Echt gĂȘnant gewoon.

2 likes

Ik heb dit ook weleens meegemaakt tijdens mijn vorige baan. En toen vroeg ik me wel heel erg af of ze er andersom ook voor gekozen hadden (dus er moet een vrouw in het team). Eerlijk gezegd denk ik van niet.

1 like

https://www.sbs6.nl/programmas/wedden-dat-ik-het-kan/

Je kan meedoen aan dit tv-programma!

3 likes

Dit filmpje is het overigens voor de geĂŻnteresseerden.

Edit: ik ga gewoon ook haten op die mensen he, goh nee je hoeft absoluut niet alles of niet eens veel landen te weten maar je eigen land niet kunnen aanwijzen? Of als Amerikaan geen land in zuid Amerika kunnen aanwijzen of zelfs het door velen zo gehate Mexico? Pffffffff

10 likes

Goals!!

1 like

Hm nou, ik geloof er niet zo in. Denk dat er genoeg mannen zijn die dan zeggen ‘he is just not that into you’. Was hier ook een gast 10/15 jaar geleden die dat dan verkondigde, en in mijn omgeving zijn er ook gewoon mannen die dat zeggen dus tja, in dat elkaar verdedigen puur omdat ze man zijn geloof ik niet zo.

Haha dit is wel een klein beetje herkenbaar. Ik vond topografie ook de shit :joy: en de bosatlas ook ja! Die ligt alleen tegenwoordig bij m’n ouders. Op vakantie hadden we een strandbal met de wereldkaart erop en ging ik elke avond oefenen met m’n vader waar welk land lag en hoe het heette. Dan moest ik dat zo snel mogelijk aan wijzen en dat vond ik puur vermaak. Ik zou het graag willen zien van je hoor!! Kun je niet een YouTube filmpje maken speciaal voor ff members? Haha

3 likes

Mijn stiefbroer is precies zo. Ik wil jullie een keer met elkaar in een kamer zetten met een vlaggen quiz oid en dan observeren wat er gebeurt.

4 likes

Ik kwam niet verder dan 50 haha

1 like