Stel je persoonlijke vraag #10

Kan het wel voor mezelf verantwoorden. Ik heb op mijn CV foto m’n haar in een staart, armen over elkaar, kleine gouden oorbellen en beetje make-up op, en een witte soort doktersjas aan.
Vind het het vrolijk en actief overkomen maar wel aandacht aan uiterlijk door de oorbelletjes en de make-up.

1 like

Zou kunnen, of misschien is het tussentijds ook wel veranderd, ben al een aardige tijd weg.

Ik vind het overigens wel onzin, hoe ik eruit zie staat volledig los van wat ik kan, en door een foto op je cv te plaatsen gaat hoe ik eruit zie bewust of onbewust toch een rol spelen. Ik ben zelfs helemaal voor solliciteren zonder enige persoonlijke gegevens, enkel je opleiding en werkervaring, en een motivatiebrief, zodat iig dat deel van het selectieproces zo onbevooroordeeld mogelijk is, en er geen (al dan niet onbewuste) selectie kan worden gemaakt op sekse, afkomst, uiterlijk, etc.

9 likes

Ik ben echt bang dat ik dan nooit een baan zou krijgen.
Weet niet of dat een biecht is.

1 like

Als je vrolijk/open op de foto staat vind ik wel dat dat iets zegt over jou als werknemer. Benaderbaar. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar vaak komt het wel goed over.
Een man zei alleen eerder tegen mij van “huh lachend op de foto op je CV? Nee joh je moet er heel serieus op staan” en toen dacht ik nou mensen zijn denk ik liever in gesprek met iemand die er benaderbaar uit ziet dan heel serieus/nors.

Mijn uiterlijk zegt niks over mijn karakter, maar wel over mijn capaciteiten. Ik ben mijn eigen visitekaartje en zeker in mijn branche waar alles om uiterlijk draait.

1 like

Uiterlijke verzorging idd. Ik kan het me écht niet veroorloven om zonder makeup bijv te gaan werken.

Edit: het gaat trouwens niet om knap zijn, maar verzorgd.

1 like

Bij mij hetzelfde! De meeste zien al aan mijn haar dat ik kapper ben. Ik krijg dagelijks de vraag (in winkels, met uitgaan etc) ben je kapper? Ik vind dat ook echt mijn visite kaartje. Ik wordt zelf ook liever geholpen door kappers met mooi, leuk en/of verzorgd haar dan een kapper met een frot op haar hoofd. Ik denk ook wel echt dat mijn uiterlijk een beetje mijn karakter uitstraalt als dat mogelijk is.

6 likes

Had me vandaag opgemaakt en kreeg allemaal ‘wat zie je er mooi uit’ complimenten. Maar enige wat ik voelde is dat ik normaal dus niet mooi ben blijkbaar? :woman_shrugging:t2:

2 likes

Voor visagisten is het denk ik wel anders

Ik heb dat als mijn haar nog een beetje nat is en mensen zeggen “Oh leuk je haar zo!”. Of iemand “Zo vind ik je haar het leukst!”. En ik dan zeg/denk eh ja zo zit het nog een half uur, dit is niet mijn natuurlijke haar.
Voelt eerder als een belediging voor mijn eigen natuurlijke (opgedroogde) haar :’)

Nee het wordt idd vanuit mijn functie verwacht, als ik geen makeup op heb denken klanten vast ook dat ik niks kan terwijl ik heel goed ben in mijn werk. Wat @Rozecoupeschaar ook al zegt eigenlijk, je bent je eigen visitekaartje.

Nou vooruit. :smile:

Ik dacht in eerste instantie eigenlijk aan veroordeelden die een gevangenisstraf uitzitten of hebben gezeten.

Als we moeten gaan betalen voor het aanhouden van een spaarrekening aan de bank vanwege een negatieve spaarrente, ga jij:

• Geld van de rekening af halen (in een oude sok, kluisje)
  • Investeren in andere zaken
  • Niks doen (geld op de rekening laten staan en betalen)
  • Anders?

0 stemmers

Beleggen misschien :thinking:

1 like

Haha wowwww ik ben echt een kleuter want ik schoot hardop in de lach toen ik '“frot op haar hoofd” las." Klinkt echt grappig, maar ja zeker als kapper vind ik je haar een visitekaartje.

Ja met frot bedoel ik een mislukte knot/dode cavia/strooibos en dat allemaal in één (een knot kan ook mooi zijn maar dat bedoel ik dus niet).

Ik weet niet of frot überhaupt wel een woord is, of dat het dialect is of dat het iets heel anders beteken hahah.

Haha in onze regio is dat wel een woord :crazy_face: Frot op m’n kop gebruik is echt vaak haha

2 likes

hier betekent frotten heel hard boenen op iets

1 like

Ja ik dus ook. Maar wist niet of dat te plat was om hier te begrijpen hahah.

1 like

Een frot is hier een rommelige knot en frotten is iets ergens in proppen

4 likes