Stel je persoonlijke vraag #10

Nou over dat hele Engels spreken, pff, ik ken zo’n gast uit Missouri en ik kan hem echt niet goed verstaan, terwijl ik wel veel ervaring heb met native speakers uit VS. Het klinkt zo raar binnenmonds en volgens mij gebruikt hij ook veel “straattaal” of een soort van. Het ironische is dat ik een compliment kreeg, dat heb ik eerlijk gezegd al vaker gehad van inwoners uit de VS over m’n accent. Dat je dat dan heel licht nog kon horen. Nou prima, zolang je verstaanbaar bent. Maar die uit Missouri kan ik echt niet goed verstaan. Het lijkt heel monotoon met allerlei termen erin waar ik nog nooit van heb gehoord wat tot een ergernis leidt.

1 like

Ja, maar ik vind het “native speaker” wel behoorlijk overschat, daar heb je alleen wat aan als diegene ook echt goed is in taal(kundige dingen). De gemiddelde Engelsman kan net zomin foutloos Engels als de gemiddelde Nederlander Nederlands met z’n d/t-fouten, groter als en meer van wat staat opgesomd in het taalergernissentopic.

5 likes

Je zegt natuurlijk, maar zo vanzelfsprekend is dat in de praktijk voor heel veel mensen/bedrijven helaas niet.

Ik klik echt heel vaak net verkeerd als ik de poll beantwoord.

Ik open dit topic echt 1 keer in de zoveel tijd en dan scroll ik er snel door, maar soms wil ik dan toch even snel antwoord geven en dat gaat niet altijd (vaak) goed.

De poll is anoniem. En dan bedoel ik vader/moeder/broers/zussen/partners.

• Ik heb wel een direct familielid dat in de gevangenis heeft gezeten.
  • Ik heb geen direct familielid dat in de gevangenis heeft gezeten.

0 stemmers

• Ik heb vrienden waarvan minstens 3 mensen een of meerdere ouders hebben verloren
  • Ik heb vrienden waarvan MINDER DAN 3 mensen een of meerdere ouders heeft verloren

0 stemmers

• Ik ben thuis de aangewezen persoon die meestal het vuilnis/afval buiten zet
  • Iemand anders doet het meestal
  • We rouleren
  • We hoeven geen vuilnis buiten te zetten
  • Ik hebt nooit afval want ik leef verpakkingsloos etc

0 stemmers

Als je nog steeds caafjes heb kruis dan meerdere cavia’s gehad aan.

• Ik heb vroeger 1 cavia gehad (wist bijv niet dat ze maatjes moeten hebben)
  • Ik heb vroeger meerdere cavia’s gehad
  • Ik heb nooit een cavia gehad

0 stemmers

• ik heb een vulkaan bezocht
  • ik heb geen vulkaan bezocht

0 stemmers

1 like

Damn. Tegen de tijd dat zijn rol vuilniszakken dan op is, zijn ze zelf, de vuilniszakken, tot ontbinding overgegaan.

4 likes

Ik had vroeger één cavia omdat ik die buiten gevonden had, waarschijnlijk gedumpt :frowning_face:

1 like

Als jij een kledingstuk 1x hebt gedragen en het is nog schoon (geen vlekken, ruikt nog fris) dan…

• Hang je het terug in de kast
  • Leg je het op een stoel o.i.d. tot je het weer draagt
  • Ligt het ergens op de grond tot je het weer draagt
  • Gaat het toch in de was

0 stemmers

Broeken draag ik vaker, andere kledingstukken gaan alsnog in de was.

Ik heb op nee gestemd, al heb ik wel een oom die onterecht 1 nachtje in de cel heeft doorgebracht.

In NL had ik het nooit, maar hier (DE) is het heel gebruikelijk, dus ik heb me maar braaf aangepast en een foto erop gezet. Inmiddels zelfs een professionele, die bij mijn vorige baan gemaakt is, heb ik daar tenminste 1 positief iets aan overgehouden :grimacing: Mocht ik ooit teruggaan naar NL haal ik hem er wel weer af, want ik vind het eigenlijk onzin, maar toen ik hoorde dat ze je brief hier vaak niet eens lezen/je kansen superveel kleiner worden zonder foto op je cv ben ik toch maar overstag gegaan…

1 like

Een delegatie uit Finland heeft op deze manier vandaag aan mijn vader laten weten dat ‘they will be sending him a plague’ i.p.v. een ‘plaque’.

Zoek dekking allen.

28 likes

Als je ervan uitgaat dat ik iets heb opgestoken over iets wat voor 1750 heeft plaatsgevonden, heb je het goed mis.

9 likes

Je gaat 3 uur lang fietsen of wandelen!!

Volgens mij plaatselijke wolkbreuken. Hier net ook, nu weer droog!

1 like

Misschien ligt het aan de sector, maar in NL is het ook gebruikelijk. Ik heb in ieder geval veel recruiters gesproken en die moedigen het allemaal aan.
Ik vind het zelf geen onzin, het geeft meer “karakter” aan een cv, vind ik. Het wordt er meer persoonlijk van.
(Ik weet niet hoe ik het zou vinden als ik mezelf heel onaantrekkelijk zou vinden, maar heb nu niet het idee dat het nadelig uitpakt ofzo. Als ik heel lelijk was of heel knap dan zou ik er misschien anders over denken).

Ik was als kind een romein…

Ik vind het wel oké om beoordeeld te worden op m’n uiterlijk.

• Ik niet. Mijn uiterlijk zegt niks over mijn capaciteiten en karakter.
  • Ik wel. Mijn uiterlijk zegt iets over mijn capaciteiten en karakter.

0 stemmers

Voor de mensen die ik wel hebben gestemd hoezo vinden jullie dan dat jullie uiterlijk iets zegt over jullie karakter etc.? Heeft dit dan vooral te maken met verzorgd zijn?

1 like