Stel je persoonlijke vraag #10

Oh ik weetniet of dat dialect is! Ik snapte iig wel wat je ermee bedoelde maar ik vind het grappig klinken, ik dacht ook aan een fred op je hoofd, dat gekke beest.

Oh en in de context hoe je het hierboven zegt ken ik het trouwens niet.

1 like

Neem jij ooit een hap uit het midden van het ijsje zoals op de advertentie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dat is net als dat iemand een hap uit een KitKat neemt ipv ze netjes afbreekt.

14 likes

Als je je ijsje zo eet dan snap je echt niets van het leven.

34 likes

Omg wie doet dit!!! Hoe kun je dit doen :weary: En ook van de onderkant?

1 like

Ik hou van dit woord, zo veelzijdig

2 likes

Dat doe ik altijd :smirk:

1 like

Ik merk nu ook dat ik het stiekem best vaak gebruik

3 likes

https://www.yourdictionary.com/frot

Hahahahah

1 like

Over rare Brabantse woorden gesproken, ken je dan ook hupt?

De vader van een vriendin van mij gebruikt dat (en blijkbaar dus ook heel hun dorp) en de eerste keer dacht ik wtf zeg jij nou. Maar het is dus dat iets heel veel lijkt, maar heel weinig is. Bijv met tuinbonen, koop je 6 kilo en dan ga je ze doppen en hou je 300gr over.

Hahaha oke ik zal het niet gebruiken in de buurt van Engels sprekende mensen.

@Spaarlamp nee ken ik niet! Misschien een plaatselijk dialect? Ik kom uit een dorpje uit zuid-oost Brabant. Ik heb er nog wel eentje die veel mensen niet kennen maar wel grappig vinden. ā€˜Midden in d’n herd(hert?)’ als er iets in de weg staat. Dus als in ā€˜Deze tafel staat echt midden ik d’n herd, ik kan er niet eens langs’.

5 likes

Ja ik woon zo’n 30km noordelijker dan jij in een grote stad :smirk: Midden in d’n hert zeggen wij ook!

1 like

Ik wilde een poll aanmaken maar dat ging niet dus nog maar een keer proberen.

Kan jij een dialect spreken?

• Ja!
  • Nee helaas niet
  • Nee en dat hoef/wil ik ook niet
  • Een beetje
  • Nee en dialecten zouden niet moeten bestaan
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Naast dat het topje gegarandeerd op de grond gaat vallen, hebben ze ook nog eens het puntje afgebeten?Dit is gewoon barbaars.

Hahah ja sorry moet nog wel te lezen zijn he. Jij kan mij vast perfect verstaan. Praten jouw ouders plat ons dialect? Mijn vader wel en stiefmoeder wel. Mijn moeder niet. Ik gooi er ook nog plat Buuls en Helmonds doorheen en als je geluk hebt nog wat Limburgs :joy:

2 likes

Het past bekant

7 likes

Ik vind dialecten echt leuk, frot op de kop ga ik nu ook gebruiken. Ik zit nou ook met een frot op de kop op de bank. Maar het meest fascinerend vind ik mensen uit Heerlen, ik weetniet of dat een speciaal dialect is maar ik kan het gewoon echt niet verstaan. Dat was ook erg lastig toen ik op vakantie in Renesse een jongen uit Heerlen leuk vond. Oh en hij kwam na de vakantie in Renesse een keer in Groningen (stad) en ook daar kon niemand hem verstaan :cry:

2 likes

Dan moet je eens naar Kerkrade gaan

11 likes

Welke barbaar bijt er überhaupt in zijn ijsje?

3 likes

Net als mensen die sok, schoen, sok, schoen aan doen. :grimacing:

1 like