Ja, ivm koophuis. Niet omdat ik zo rijk ben, maar voor nu hebben mijn vriend en ik laten vastleggen dat alles naar elkaar gaat.
Mijn ouders en opa hebben dat ook allemaal niet. Mn andere opa werd in 2010 ziek en in 2011 hebben ze een paar weken voor zn dood in een notitieblok de bezittingen verdeeld (en ook nog eens oneerlijk!) en dat was het
Ik ben wel bij een notaris gaan informeren, maar op dat moment kon ik m’n ouders nog niet onterven en had ik te weinig geld om de rest over te laten aan de personen die ik wilde (want: geen familie, dus ingewikkelde opzet of hoge successierechten). Maar die wetgeving is in 2018 veranderd, dus eigenlijk zou ik er weer eens opnieuw voor kunnen kijken
Maar stel (om even van het ergste uit te gaan) jullie krijgen samen een ongeluk en komen allebei te overlijden, wat dan?
Ik heb overigens zelf geen testament maar heb ook niet veel te verdelen etc dus nog nooit echt aan gedacht
Wij zijn nu bezig met een samenlevingscontract en daar nemen wij het een en ander al in op. Zoals dat bij overlijden van ene van de personen het gezamenlijke goed naar de ander gaat. Willen we dat bij overlijden de persoonlijke bezittingen ook naar de ander gaan hebben wij wel een testament nodig. Maar dat is voor ons op dit moment niet van belang.
Wanneer er kinderen in het spel zijn wil ik wel een testament. Hierdoor weet ik ook dat ik bij mijn opa en bij mijn ouders in het testament sta en dat dat in dit geval wel van belang is.
Wow is dat serieus zo duur? van beide wist ik dat niet. Maar opzicht wel begrijpelijk dat je het daar dan bij houd. Zou het dan inderdaad zoals @Taksi zegt pas doen met kinderen.
Dit is bij mijn vaders kant gebeurd waardoor er 1 zus nu gehaat word door 3 van de 5 overige broers en zussen. Gelukkig heeft mijn vader nog wel een goede band met haar want ze is mijn lievelingstante maar het doet me echt pijn im te zien dat de rest haar negeert als ze allemaal in dezelfde ruimte zijn
Ja je moet een erfenis toch ook eerst accepteren? Dat kan de ander niet in die ene minuut lijkt me?
Ja wij hebben er ook erge ruzie over gehad in de familie. Maar mijn moeder heeft maar één zus en geen ouders, dus uiteindelijk hebben ze toch maar besloten het goed te maken, want ze hebben alleen elkaar nog
@Eddie Zo is het hier wettelijk geregeld ja!
Doet me denken aan een zaak van eerder dit jaar. Een jong stel is overleden tijdens hun huwelijksreis door ws een voedselvergiftiging. Aannemelijk wordt geacht dat er ongeveer een half uur tussen het overlijden van de twee heeft gezeten. De vrouw eerst, daarna de man, dus heeft de familie van de man recht op hun vermogen (want geen testament dus niets anders vastgesteld). Rechtszaak geweest, rechter vond het een uitzonderingssituatie en vond dat het over beide families verdeeld moest worden, maar de familie van de man is daar niet mee akkoord gegaan en dus in hoger beroep gegaan Echt smakeloos imo.
En kan me ook vaag iets herinneren over een soortgelijke zaak mbt een oud stel vrij recent. Vlak na elkaar overleden en dat er dus ook een hele zaak van is gemaakt door de nabestaanden om uit te zoeken wie eerst dood was vanwege de nalatenschap.
Als dat zo zou zijn geweest lijkt het me persoonlijk wat stug dat de rechter deze uitspraak dan gedaan had, juist omdat hij hiermee dus inging tegen de wettelijke bepalingen. Ik neem aan dat ie dat wel in z’n overwegingen heeft meegenomen. En ik denk dat die moeder van die jongen dát anders dan wel als reden had benoemd waarom ze het er niet mee eens is ipv fiscaal/juridisch gedoe.
Nee, maar ik compenseer dit dan wel weer door een hele zak chips in een keer op te eten.
Meerdere keren in mijn leven. Vaker wel dan niet eigenlijk
Ik ben zo blij met deze uitslag
Zeg je er wat van als er iemand stiekem met je mee glipt door het NS poortje?
- Neuh moeten ze zelf weten
- Absoluut! Hier ben ik niet van gediend
- Soms
- Ligt aan de persoon/situatie
- Dit is mij nog nooit overkomen
0 stemmers
Ik zeg er niks van, maar ik ga soms wel expres irritant doen en ineens stilstaan of langzaam lopen als ik net door het poortje ben.
Ik deed dit ook altijd, totdat een keer de jongen achter mij me begon te duwen en uit te schelden. Uiteindelijk is hij weggerend toen ik viel, maar nu durf ik dit niet meer zo goed
Het is mij 1x overkomen en toen was ik te verbaasd om er iets van te zeggen maar de volgende keer ga ik stilstaan of er wel iets van zeggen denk ik. Zo aso, flikker op.
Hangt ervan af of ik nog een binnenpot heb. Soms wel, soms niet en dan doe ik het direct in een buitenpot.
Ik weer niet eens hoe dat moet zal ook vast mislukken bij mij