Stel je persoonlijke vraag #10

Ik heb er nooit bij stilgestaan dat mensen niet zouden weten wat een rolluik is. Voor mij is dat hetzelfde als je niet weet wat een deur is. Misschien omdat wij of onze omgeving ze altijd al hadden voor mijn gevoel?

12 likes

Looooooove mijn rolluiken!
Een oom uit het Oosten noemt ze de “Brabantse luiken”.

4 likes

Ik dacht altijd dat een luxaflex dit was

https://images.app.goo.gl/nFYUvKcceVmeJmvk9

Maar het is blijkbaar een merk wow

Ik ken dit weer als lamellen, luxaflex is horizontaal. Maar volgens Google kan het beide haha.

6 likes

Maar ook in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk zie je ze alveel meer dan in Nederland. Sowieso voor winkels. Het staat heel kil maar je krijgt er wel een lekkere donkere koelere slaapkamer door. En in Italië zie ik veel houten luiken. Maar beneden rolluiken vind ik echt geen porem.

Luxaflex is een merk van allerlei raambedekking. Jij bedoelt horizontale jaloezieën. Je hebt overigens ook horizontale lamellen.

Want?

Boven doe je ze er alleen 's nachts voor als je gaat slapen, waarom zou je beneden rolluiken nemen?

Voorzetrolluik_(9)
Nou vind ik rolluiken sowieso lelijk maar beneden gewoon geen gezicht. Heel kil.

4 likes

Veiligheid, koelte in de zomer, privacy?
Dit voorbeeld is ook wel heel extreem hoor.

matcht met de auto

6 likes

Ik heb altijd het idee dat overal rolluiken, zoals in dit plaatje, vooral is om inbraak te voorkomen

Ik denk dat ze dit bewust zo hebben aangeschaft die kleur😟 @Rebus ja zou kunnen maar ik zie dat nooit bij enorme villa’s ofzo? Nouja ik vind het iig lelijk.

1 like

Ik vind ze ook niet supermooi, maar zou ze heel graag willen hebben om warmte wat meer tegen te kunnen houden. Mijn zus heeft ze en de buurvrouw ook. Ik ben jaloers. :joy:

2 likes

Vind het ook superlelijk. En het het gevoel dat je buurt vanzelf slechter wordt naarmate meer mensen rolluiken nemen.

13 likes

Wie van de ff’ers heeft rolluiken?

• Ik heb geen rolluiken
  • Alleen boven
  • Zowel boven als beneden
  • Anders

0 stemmers

Ik heb geen rolluiken maar zou ze wel willen, onder en boven! Ik denk juist dat dat heel fijn is als het weer 40 graden is en het de warmte buiten kan houden.

3 likes

Dit lijkt me echt irritant met opmaken

5 likes

Bij die rolluiken moet ik aan Vuurzee denken!! Wie keek dat ook?

7 likes

Ja echt mega spannend was dat! Was altijd verliefd op Sander.

1 like

Alleen beneden :sweat_smile:

1 like

Ik paste er niet in en vond het dood eng dat je zo ‘opgesloten’ ligt

1 like