Stel je persoonlijke vraag #10

Heeft veel van hetgeen wat ik aan heb gekruist is werk gerelateerd.

Nouja als je zelf wel eens iets gebruikt ken je waarschijnlijk wel een dealer toch? :biggrin: en verslaving zit echt overal (ik zelf zit toevallig wel in de verslavingszorg).

Ik heb trouwens wel gestemd op “die iemand vermoord heeft”, maar die man was veroordeeld voor manslaughter maar zei zelf dat ie niet zeker wist of ie het gedaan had

1 like

Pff geen leuke jongens nee aan dat nieuwsbericht te lezen. Die laatste zin maakt het allemaal nog net wat erger. Maar goed dat je geen vrienden met ze was.

Was echt verschrikkelijk wat ze gedaan hebben en ik kon het eerst niet geloven. Hoewel ik ze toen al jaren niet meer gezien had en ze vroeger ook al eng vond. Wie doet nu zoiets hĂš?!

1 like

Heb je weleens voor de rechter gestaan als verdachte? -Anoniem-

• Ja voor de kantonrechter
  • Ja voor hogere rechter
  • Ja meerdere keren
  • Nee nog nooit
  • Binnenkort moet ik voorkomen

0 stemmers

Waarvoor was dat?

• Verkeersboete
  • Misdrijf
  • Schulden
  • Anders

0 stemmers

Ben je vrijgesproken?

• Ja
  • Nee
  • Vermindering van straf of boete
  • Anders

0 stemmers

5 jaar cel gehad, 4 jaar gezeten wegens goed gedrag

1 like

Schrok me dood dacht dat je op die poll boven je reageerde.

113 likes

Hahhahahahah ik stik in mijn glas water , nee ging over een andere poll :joy::joy::joy:

19 likes

@anon50122296 ik wilde inderdaad ook al vragen of je wilde vertellen wat je op je kerfstok had :sweat_smile:.

2 likes

Nou helemaal niks dus haha, ben zelfs nog nooit In aanraking geweest met de politie. ik ben heel braaf geweest ( of nooit gepakt, net hoe je het wilt noemen :yum:)

1 like

Dit inderdaad. Ik werk zelf in de gesloten psychiatrie en heb veel te maken met patiënten die gedetineerd hebben gezeten.
Ook wij bepalen eigenlijk alles voor ze. Wat ze eten en hoe laat, of er een deur open mag of niet, of ze een paracetamol mogen hebben, wanneer hun kamer schoon gemaakt wordt, wanneer ze naar hun slaapkamer moeten, wanneer ze het pand uit mogen, echt bijna alles.
Soms moet ik daar zelf even over nadenken als ik weer eens geïrriteerd ben op werk. Alles wat je wil, moet je vragen
 is echt geen pretje.
En tuurlijk de mensen die een straf uitzitten in de gevangenis moeten dit niet voor niets maar veel mensen onderschatten inderdaad wat het inhoudt om je vrijheid en het vermogen om het meeste zelf te beslissen kwijt te zijn.

11 likes

Dit vind ik zo’n lastig onderwerp

Psychiatrie en misdrijven

Iemand die een psychose heeft en daarin iemand wat aandoet omdat hij denkt dat het een “demon” is en vervolgens 4 jaar de cel in moet terwijl hij er helemaal niks aan kan doen.

Vind dat heel moeilijk
( misschien moet dit in het impopulaire meningen topic )

1 like

Als diegene er, zoals jij aangeeft Ă©cht “niets aan kon doen” dan zal diegene volledig ontoerekeningsvatbaar geacht worden en ook niet 4 jaar in de cel belanden maar uitsluitend een tbs-maatregel opgelegd krijgen

Maar goed dat zijn natuurlijk altijd enorm complexe casussen

4 likes

Bejaardeneiland, nee flauw maar ik hoor altijd dat het daar stikt van de bejaarden. Ik spreek het eigenlijk nooit uit. Ik denk dan maar op z’n verkeerd Nederlands Landzarot.

Ik moet nog voorkomen, dus kan op je laatste poll niet stemmen.

Edit: laat maar heb anders gestemd :joy:

1 like

Iemand heeft gestemd op “ik zit nu”, kan natuurlijk een foutje zijn maar als het niet zo is ben ik echt razend benieuwd wie dit is. :scream:

6 likes

Ben dan vooral verbaasd dat ze dus “gewoon” internet hebben

1 like

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

0 stemmers

Ook niet te vergeten wat een enorme impact een gevangenisstraf op je leven heeft. Je moet uit je hele leven stappen, raakt je huis misschien kwijt, vrienden en familie die je niet meer willen zien, eventueel kinderen die je lange tijd amper kan zien, wellicht zelfs gezag verliezen. En dan na de straf proberen een baan te krijgen (kan misschien niet meer in de branche waarvoor je bent opgeleid) en dealen met het enorme stigma.
Als mensen roepen dat straffen allemaal te laag zijn en gevangenissen een luxe hotel, denk in echt dat mensen onderschatten hoe zwaar het is

18 likes

Mijn vriend moet ook voorkomen. Toen hij net rijbewijs had heeft hij rood kruis niet gezien. Ik zat ook in de auto, had ook niks gezien. We letten meer op welke afslag we moesten hebben denk ik. We hebben ook niks raars gezien op de weg verder. Hij is in verzet (ofzo) gegaan, al zo’n 2 jaar geleden. Gaat proberen lagere boete te krijgen of voorwaardelijk oid. Boete is 240 volgens mij en je krijgt een soort strafblad, want is echt een misdrijf :no_mouth: