Stel je persoonlijke vraag #10

Ja, snap ik wel inderdaad. Maar toch zou ik dan denken, als er geen aanleiding is bij mijn weten dat de politie mij zou bellen, dat de politie mij wel weet te vinden/bereiken als er echt iets aan de hand is.

Ik heb net toch opgenomen en het bleek inderdaad gewoon een stomme telemarketeer die me een energiecontract wilde aansmeren. Je had gelijk @Puzzelmeiske. Curiosity killed the cat. Nu heb ik me ook nog laten overhalen tot een belafspraak op een later moment omdat ik net ging eten in plaats van dat ik gewoon zei dat ik geen interesse heb. :weary:

1 like

Allemaal :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Er is vast niemand die meer wil vertellen over dat ze iemand kennen die iemand vermoord heeft? Ben hier wel heel benieuwd naar! Ik heb geen spannende verhalen helaas. Ken er bijna niks van.

2 likes

Wow lijkt me echt heftig als je zoiets hoort van je ex. Dat iemand daartoe in staat is.

Vriend van mijn vriend, overvaller doodgestoken.

Ik denk ook dat het erg persoonlijk is en afhankelijk van de relatie die je hebt.

Het is me niet geheel duidelijk, maar in je laatste zin bedoel je dan met ā€˜de behoefte’ die om monogaam te willen zijn of die om net niet aan monogamie te doen?

Bed van 160 hier, en dat vind ik perfect. Genoeg ruimte om elk een eigen plekje te hebben, zonder elkaar aan te raken en tegelijk toch dicht bij elkaar.

Oh dat is wel fijn dat hij het accepteert op een bepaalde manier. Maar hoe wijkt dit dan af van een open relatie?

@anon50122296 @Madelief wat heftig zeg! @anon50122296 is hij daar voor vervolgd/gestraft? Als je dat wil vertellen natuurlijk!

Ken jij iemand die in de gevangenis zit?

Anoniem

• Ja die zit nu
  • Ja die heeft gezeten
  • Nee
  • Ik ken er meerdere die zitten of hebben gezeten
  • Ik heb zelf gezeten
  • Ik zit nu

0 stemmers

Welk beeld heb je bij in de gevangenis zitten in NL?

• Luilekkerland
  • Vast wel vol te houden maar niet leuk
  • Heel moeilijk

0 stemmers

Ohh okƩ, dat is een ander verhaal inderdaad. Wilde je niet shamen, sorry als het zo overkomt! Ik struggle hier zelf ook regelmatig mee.

Twee jongens die ik van mijn jeugd ken. Eentje woonde bij mij in straat en eentje een straat verder. Waren geen vrienden van mij (waren nogal bijzonder zeg maar) maar ik kende ze wel. Hebben met nog een derde persoon iemand vermoord.

Samenvatting

https://m.nieuwsblad.be/cnt/nbna20102003_004

Het de dag doorkomen lijkt me zelf wel ā€œte doenā€ omdat ik nu ook soms hele dagen niks doe en dat prima kan. Maar ja uiteraard geen vrijheid hebben en echt nooit meer buiten komen is wel ernstig. Ik ken nu iemand viavia, die zit nu… hij zegt dat hij het leuk vindt? Ok… omdat hij veel vrij rond mag lopen de hele dag voor zijn takenpakket, niet de hele dag in zn cel zitten ofzo. En hij mag ook de hele dag bellen met wie hij maar wil. Dus belt hij de hele dag met zn vriendin en vrienden.

Ik ben twee jaar geleden in de PI in Vught geweest en heb daar gepraat met gedetineerde. Ze hebben uitgelegd hoe het leven eruitziet en wat ze hebben in een cel. Een van de gedetineerde gaf ook aan ā€˜ja qua cel is het prima, het eten is prima en het had erger gekund’ maar daarnaast gaf hij ook aan altijd 24/7 opgesloten te zitten en iemand anders die bepaald wat hij gaat doen en wanneer. Hij mistte echt zijn vrijheid. Natuurlijk zat hij daar niet voor niks (hij had niet verteld wat hij gedaan had) maar ik snap dat al is het prima vertoeven in een gevangenis, je bent je vrijheid kwijt en die is toch heel waardevol.

3 likes

Het ging hier laatst over schaamhaar, maar hoe wil je eigenlijk het schaamhaar van je partner zien?

• Niet bestaand: helemaal kaal graag
  • Getrimd is prima
  • Graag figuurtjes: streepje, driehoekje, dino
  • Puur natuur, niks aan doen
  • Op bepaalde plekken weg (bv ballen/schaamlippen)

0 stemmers

Lijkt me ook heel zwaar, maar ten opzichte van andere landen lijkt het me wel beter vol te houden. Maar het idee van een gevangenisstraf is natuurlijk ook niet dat het een makkie is, het is een straf en dat mag je ook wel voelen denk ik dan.

2 likes

Hoe spreek jij Lanzarote uit? Ik hoorde het net in een reclame en het klonk anders dan hoe ik het meestal hoor.

• Lanzaarot
  • Lanzaarottuh
  • Lanzaarootuh
  • Lanzaaroot
  • Anders?

0 stemmers

je kunt alleen bellen als je geld hebt op je telefoonkaart, dat moet over het algemeen dus van buitenaf gestort worden, dus dat geldt zeker niet voor iedereen

1 like

Ik ben wel eens op sollicitatiegesprek geweest in de gevangenis, was geen pretje. Mn vriendin die wel werd aangenomen vond het ook echt niet leuk en is niet lang gebleven. Mn tante heeft er ook gewerkt. Die vond het ook saai, haha

1 like

Met een e-klank zoals in thee

4 likes

Lanzaarootee? Lanzarottee?

1 like